Viser søkeresultater 41 til 50 av 99
-
01-05-07, 14:45 #41
Din ft4 er på bare 25% samt ft3 er på bare 7%.
Med sånne tall ville jeghatt konstant brain gog samt ikke kunnet sove ordentil og vært deprimert og frossen.
Det at din TSH er gått ned er ikke bra, det kan bety to ting, den ene er at du har/hadde noen infeksjon og ft3 og TSH er gått nedover pga det, fenomenet kalles NTI,
eller det som verre er , at tu egentlig har graves sykdom og både stimulerende og blokkerende eller bindende TRAS, her mest den som blokkerer.
Du har vel hatt øyensymptomene også?
Jeg synes det kan være på tide å kontakte endokrinologen igjen og si konkret at du ikke er bra og at du lurer på om du egentilg har graves sykdom.
Det var en annen her som for nylig fikk time på aker, thyreoideapoloklinikken, og fikk vite at hun egentlig hadde graves sykdom mens de forrige legene sa hun bare var hypo.
Nå er pollensesongen her, og Elaine more nevner spesielt at graves-antistoffene er høyere i pollensesongen.
http://autoimmunedisease.suite101.com/a ... s__disease
nora
-
01-05-07, 15:10 #42
takk for svar,
jeg føler på kroppen min at noe er galt, har ikke vært så dårlig siden jeg ble syk.
er sikker på at jeg kunne ha sovet i flere døgn hvis jeg hadde fått lov...
får flere symptomer hele tiden nå.
og lever i min egen verden
kan sitte å stirre i løse luften i en evighet, er helt utslitt og "lost" liksom
jeg tok og crp når jeg tok blodprøvene, hun kontordamen sa at alle prøvene la innen for referanse området.
fikk bare lest opp stoffskifte prøvene b12 og ferretin.
tenkte å ringe legen i morra,lurer på hva hun tenker om dette.
skal begynne i 50% jobb til mandag :(Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
01-05-07, 15:30 #43
De sa bare at prøvene var bra siden de ikke var merket med en * eller hva de bruker......
Mne vi vet bedre hva de tallene betyr.
Du er forresten et veldig bra eksempel på at ft4 og ft3 er mer beskrivende for tilstanden enn TSH, siden den diskusjonen dukker opp noen ganger.
De tallene (selves tofofskiftehormonene , særlig det aktive hormonet t3 er jo veldig lave hos deg.
Jeg har en uofissiell teori at det kommer av graves og det er trigget av polllenallergi.
Ellers så er det en infeksjon. da går det over.
-
01-05-07, 16:15 #44
men hvis det var/er infeksjon, ville jo crp ha steget?
Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
01-05-07, 16:57 #45
Ja men den stiger raskt og går fort over i en del tilfeller og er ikke ufeilbarlig. Senkning er heller ikke ufeilbarlig. Og den har kanskje ikke rukket å stige ennå. Jeg selv har aldri hatt noen positiv crp-test enda jeg var syk.
Og den ene er bedre på virusinfeksjoner og den andre ikke....
Et konkret eksempel er lungebetennelse, hvor man typisk ikke finner noe på blodprøvene ennå men legen bestiller et røntgen thorax, fordi man da kan enkelt se om vedkommende har lungebetennelse. Det er før blodprøvene slår ut. Skjer daglig i norske sykehus.
Så man kan jo ikke totalt avvise at det er en infeksjon.
-
03-05-07, 11:24 #46
snakket med legen på tlf nå,
og nå gir jeg snart opp..
prøve svarene mine var greie mente hun, de beveget seg dlik de skulle...
jeg sa at jeg mente verdiene var for lave, men virket ikke som hun var enig...
men samtidig sa hun at vi ikke skulle gi oss før vi fant ut av hva det er som plager meg.
hun snakket om denne cten og eventuell ryggmargsprøve, hva i allverden tror hun det er som feiler meg? redd nå..
hun nevnte og me...
jeg er helt fortvilet nå, det er jo endoen som henviste meg tilbake til fastlege og mente jeg burde henvises til nevrologiskHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
03-05-07, 13:00 #47
ble faktisk så stresset av dette at tårene triller,
har ganske bra vondt i nakken og i dag.. redd nåHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
03-05-07, 15:54 #48
Nei, prøvene beveger seg ikke i riktig retning!!!nei!
Ft4 og ft3 skulle vært i midten med disse TSH-tall!
Du har graves med blokkerende antistoffer.
i Aanderud og Bjøros lærebok om thyreoideasykdommer står det at potparum thyredoitt er autoimmunt, mn endokrinologen din har gått ut ifra at du har destruksjonsthyreoditt.
Jeg mener hun har feil, at du har alminnelig g raves med båd e blokkerende og stimulerende antistoffer og at for tiden de blokkerende har overvekt.
Mange andre greier å få en skikkelig diagose, du burde også få en ordentlig diagnose.
Dine tall er ikke bra. Det vet vi som har hatt alle disse tall.
Du trenger Neo-mercazole pluss levaxin. Neo-mercazole senker graves-antistoffene.
Ofte brenner graves ut etter 18 mnd og man gir derfor Neo-mercazole over lengre tid og prøver så uten.
nora
-
03-05-07, 16:51 #49
du har sannsynligvis det samme som meg....
akkuratt sånn som nora beskriver...
det tok meg 10 år å få rett diagnose..., muligens har jeg byttet sykdom (om det er mulig
)...
men jeg fikk påvisk både TRAS og anti-TPO tidlig så...
jeg synes du i alle fall skal få tatt antistoffprøvene og sjekke det ut.
og be om henvisning til Aker. (håper du har en flink lege da, siden hvordan henvisningen er skrevet er viktig tror jeg).
bytte lege er jo også et alternativ...
lykke til i alle fall...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
03-05-07, 18:01 #50
Ja, det tror jeg men hos rikke var antistoffprøvene negative sa de.
Men det står i www.thyroidmanager.org som er skrevet for leger at hos 10% av alle med autoimmun thyreoditt vises ikke noe på antistoffprøvene.
Hun skulle hatt en scintigrafiprøve dengang, men det gikk vel ikke ford hun ammet.....
En scintigrafitest ville vist om det var destruksjonthyreoditt (ikke noe jodopptak) vs. graves (mye jodopptak)
Helt enig om å søke å få time på Aker hvor de jo som du sier har mer greie på det.
Lignende tråder
-
Mine beste prøvesvar så langt, men trenger hjelp!
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 14-07-08, 12:33 -
Mine siste prøvesvar
Av Rafael i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 22-06-07, 15:34 -
Kan noen se på mine prøvesvar?
Av Siri -67 i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 19-03-07, 21:27
Svar med sitat
Bokmerker