Viser søkeresultater 41 til 50 av 86
-
06-07-07, 20:17 #41
Javel, da har jeg fått hentet Armour, selv om det var så vidt de klarte å finne det - selv om jeg hadde ringt 2-3 timer før og de påstod at de hadde mottatt det (spurte flere ganger, hadde de mottatt selve Armour'en og ikke bare godkjenninga?). Med dundrende hodepine og stigende raseri og fortvilelse så jeg for meg at de slepte meg ut i tvangstrøye av de i hvite frakker, hvis frustrasjonen nådde litt mer til overflaten nå... Heeeeldigvis klarte de omsider å finne det....

Men ich habe litt angscht... Tenk om jeg kan bli verre? Det klarer jeg ikke... Da kan jeg ingenting... Hilfe! Jaja, jeg blir nødt å forsøke... Hvis dere ikke hører noe på 14 dager, kan dere sende blålysene?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-07-07, 20:24 #42
Det går nok bra skal du se
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-07-07, 22:03 #43
Håper det... Takk
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-07-07, 23:10 #44
Må bare si Stina: GRATULERER!! Det på tross av hvor skummelt det er
Det er et stort steg du tar. Og du er tøff som satser selv om det kan være tøfft å bli dårligere for en tid
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-07-07, 10:09 #45
Stina - jeg tror IKKE at du blir dårligere for en tid! Tvert imot! Jeg er brennsikker på at du får en opptur du ikke kunne ane! Gled deg og vær ikke bekymret!
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Gi oss rapport.
Levaxinen har vært helt pyton for meg fra første tablett! Jeg angrer bittert at jeg begynte. Tror den har ødelagt mye for meg, som er ugjenopprettelig. Fikk enorme skjelvinger etter et par uker, og jeg blir bare ikke kvitt de...selv om de er mindre nå på Armour.....
Selv Armour i kombinasjon med Levaxin er MYE bedre enn ren Levaxin. Det virker som om den tar bort noe av "dritten" med Levaxinen....(min erfaring)...
Masse lykke til!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
07-07-07, 12:37 #46
Tusen takk, mine gode nettvenner
Anne Ma - har egentlig ikke tatt med i beregningene å bli dårligere, det orker jeg ikke (så jeg er nok ikke så tøff som du tror) ;) Nei, det er nærmest sånn siste håp...
Jeg har bestemt meg for at nååå skal det gå mye, mye bedre. Og jeg har i dag tatt mine første 20 (er det milligram dette måles i?) - klarte jo ikke å dele tabletten helt i to, så det ble en-1/3-del og en-2/3-del. Tok den minste i dag. Ca to timer siden nå - kjenner ingenting, jeg
(Men siden jeg har begynt å reagerer på så mange medisiner, så får jeg være glad for at jeg ikke har fått anafylaktisk sjokk - eller hva det heter ;) )
Yvette - det er jo tragisk at Levaxin kan gjøre så stor skade. Jeg er veldig, veldig spent på om kroppsverken vil avta en del nå. Men regner med foreløpig å bruke 50 mikrogram Levaxin om dagen - i alle fall inntil første prøve om ca 2 måneder - hvis det ikke skjer noe spesielt i mellomtiden.
Takk, snille dere. Dere er så utrolig søte, altså
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
07-07-07, 15:18 #47
Stina

Krysser alt som går for at dette skal bli en fantastisk og positiv opplevelse!
Mange klemmer
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-07-07, 20:08 #48
Så spennede - håper du blir bedre
Lurt av deg at du beholder endel av Levaxinen en stund - og så har du vel planer om å øke Armourdosen etterhvert??
Jeg startet opp med Armour i nov 06 - jeg kuttet ut all Levaxin/Liothyronin og startet opp på en liten dose med Armour (30 mg) - og det var ikke lurt. Jeg ble kvitt alle ledd og muskelsmerter etter ca 1 uke, og trodde at dette kom til å bli veldig bra, men ettehvert ble formen bare værre og værre; utrolig sliten, slapp, ukonsentrert og forvirret - det viste seg at fT4 var under målbare verdier etter bare noen uker uten lavaxin og med en liten dose Armour. Dersom jeg skulle gjort det igjenn hadde jeg nok startet med 1/2 grain Armour sammen med 50-75 mg Levaxin i 2 uker før jeg sakte økte oppover med 1/4 g Armour hver 2 uke.
Nå er jeg oppe i 2 1/2 grain Armour(+dagen etter at jeg har trent tar jeg 1/2 grain Armour ekstra) og 50 mg Levaxin - og jeg kommer nok til å øke litt etterhvert.
Lykke til!!
-
07-07-07, 20:40 #49
Hei mona!
Opprinnelig skrevet av mona
Vet du - nettopp dette ble jeg tipset om et annet sted i dag....eller i går...å ta ekstra når kroppen utsettes for hard trening og annet fysisk krevende. Har vi aldri diskutert dette på forumet før?? Eller er det jeg som er helt bortreist??
Flere innnspill? Greitt Stina - at tråden brytes litt..? Interssant tema synes jeg...• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
07-07-07, 21:08 #50
Kjøper ikke den teorien, men det er en kjerne av fornuft i den. Stoffskiftet er noe som tusler og går hele tia - også når vi sover, og da er det kun "spillvarmen" fra stoffskifteaktiviteten som holder oss varme.
Om dagen, og særlig under trening er det muskelaktivitet som varmer. Det er carbohydrat som er brennstoffet og oxygen tilføres forbrenningen via blodet fra lungene - ikke via stoffskiftet.
Etter treninga skal det anabole apparatat igang med å bygge oppigjen det treninga reiv ned. Til dette trengs protein og andre byggestoffer - og det er det stoffskiftet som tilfører den anabole byggeprosessen dette - hele tia også mens vi sover.
Men det er bare det at vi har et kjempelager med T4 - også frie T4 er det rikelig av til å lage nok T3 (som jo er det som trengs).
Den siste reguleringen kroppen gjør, er at den inaktiverer de T3-ene som er for mye ved å flytte en jodatom slik at det blir rev.T3.
Det er også rikelig å ta av på dette nivået.
Normalt sett da !
Frasen må man ha med - noen kan ha spesielle forhold her, og kan da ha nytte av den ekstra T3 som Armour, eller Liothyronin kan gi.
Ekstra Levaxin er dødfødt da det tar lang tid å lage T3 av denne.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 05-01-08, 14:50 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-09-06, 12:26
Svar med sitat
Bokmerker