Viser søkeresultater 41 til 50 av 61
Tråd: På lavkarbo igjen
-
12-06-07, 14:04 #41
Lavkarbo
Trenger også å gå ned 10-12 kilo. Det rare er at jeg veier omtrent det samme som før jeg ble syk, men det virker som om hele kroppen er blitt dvaskere og større. Seget utover liksom. Har prøvd nå å bare kutte ut sukker og brød, pasta, ris og potet, og det virker. Har gått ned 1 kilo til tross for tur til Tyskland og til Bergen. Utrolig hvor fort gjort det er å både spise og drikke for mye.
Lykke til til dere alle og til Marge: KJEMPEFLOTT - STÃ… PÃ…!!!!!!!
-
16-06-07, 08:18 #42
Usj. Veide meg i dag og det er trist. Ned totalt 7,2 kilo. Har rykket tilbake til der jeg sto vektmessig noe etter 17.mai.
Har ikke klart å starte med strikt kur før i går, så det har vært mye feil mat. Og jeg har fått så mageknip, diare, og luft i magen av å spise pasta. Kan ikke huske at jeg har sluppet luft når jeg spiser lavkarbo. En god grunn til å begynne igjen.
70 kilo virker langt unna akkurat nå, men under 80 kilo må jeg klare.
-
22-06-07, 19:50 #43
Jepp, helgas rapport er ganske annerledes enn jeg ventet:
NED HELE 4,8 kg!!!
Det kunne jeg ikke forestille meg. Men lavkarbo virker vanndrivende, og når en begynner igjen, så forsvinner det. Jeg tror også MCT-oljen hjelper på forbrenningen.
Hum de dum...ned 12 kilo. Dette er en fin dag, ja!
-
24-06-07, 12:14 #44
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2007
- Sted
- Møre og Romsdal
- Meldinger
- 4
WOW!!!!
Gratulere med fantastisk resultat! Jeg sitter her og er grønn av misunnelse!
Har med stor interesse lest tråden din og det virker veeeldig fristende med en lavkarbo-kur. Skal ned 20 kilo og vil jo gjerne gå dem ned så raskt som mulig, selv om det er stikk i strid med alle "offentlige" anbefalinger.. 8)
Selv har jeg fulgt Grete Roede i mndvis uten resultat, til tross for MYE trening. Gikk ikke ned i vekt før jeg startet med Noka-dietten. Gikk ned 8 kilo på 6 uker, men etter en ferietur har jeg hatt store problemer med å komme inn i rytmen igjen.
Blir til at jeg starter dagen bra men utpå kvelden kommer matsuget og jeg spiser altfor mye.
Jeg begynner også å bli riiiimelig lei av Noka-barene (makter ikke pulverkur, urck), og vil så gjerne spise vanlig mat.
Prøvde imidlertid ketose-kur før jul i et par uker. Første uke gikk jeg ned 4 kilo deretter stod jeg bom stille. Da begynte jeg med GR igjen... Men, kanskje jeg skulle vært mer iherdig?
Dersom det stemmer at vekten gjerne står stille en uke innimellom..?
Hvordan er det da i forhold til blodtype og matinntak? Jeg har aldri brydd meg om blodtypedietten tidligere, men har nå lest litt om det og ser jo at det kan være noen aha-opplevelser der. Jeg tror jeg har blodtype A+ (til tross for alle blodprøvene siste året har jeg ikke fått med meg det...)
og da skal jeg spise mye bønner og linser og svært lite kjøtt og slikt. Hvordan vil det "kollidere" med en lavkarbokur? Det er jo umulig å kombinere, vil jeg tro?
Hvilken blodtype har du, forresten, Marge?
Her var det mange spørsmål, men poenget mitt var egentlig bare å gratulere deg med vektnedgangen!!! Hurra til deg! :-DFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
24-06-07, 13:11 #45
Hei Femalia, jeg klarte å lokke deg hit.
Ja, jeg har stått stille underveis, så når du prøvde ketolyse en stund og gikk ned, så var det sikkert det riktige for deg også! Jeg kan stå i ro en-to uker og så "løsner" 1-2 kg.
Men slik vektnedgang jeg har hatt på en uke med ketolyse og MCT-olje er nesten skremmende. Jeg tror den gjør noe for meg. Første uka på ketolyse etter påske gikk jeg ned 3,8 kilo. Og jo større overvekt, jo mer går en ned. Så når jeg hadde krympet en del, skulle jeg ikke gå ned mindre nå? Istedenfor går jeg ned mer??
Jeg er også inne på www.fittogether.net og legger inn kroppsmålene på Body Fat Monitor. Det er litt deprimerende at ikke magen krymper mer enn den gjør, men jeg ser da at resten av kroppen blir mindre. Det er gratis å registrere seg, og de sender deg ikke spam. Jeg har ikke fått en eneste mail fra de siden 2004!
Hvordan ligger du an med stoffskiftet da? Er du optimalt behandlet?
Jeg tror også at jeg er blodtype A, men bryr meg ikke om blodtype. Jeg går ned med å spise slik jeg gjør, så hvorfor endre noe som fungerer?
-
24-06-07, 17:15 #46
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2007
- Sted
- Møre og Romsdal
- Meldinger
- 4
Hehe, jeg lar meg lett lokke dit det er muligheter for å redusere vekt og magemål, vettu!
Nå har jeg vært inne på ketolyse.no og kikket litt på sidene der, og det virker jo veldig forlokkende. Jeg hadde STORE motforestillinger ovenfor lavkarbo siden jeg ikke trodde man fikk spise jordbær på en slik diett. Men så ser jeg jo at både jordbær og bringebær er tillatt, og da overlever jeg lett!
Er fullstendig frukt-geek, og jeg må ha min daglige dose frukt for å holde det gående. Ser jo for meg at jordbær med pisket krem (vaniljesaus er vel tabu..!) måtte være en fin avslutning på dagen!
Har du kjøpt bok, webkurs og forumtilgang på ketlyse.no?
Hvilke tabletter går du på underveis? Måler du med strips hver dag?
Håper du har anledning til å svare meg, lykke til videre med kuren!!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
24-06-07, 17:19 #47
Lavkarbokur har jeg også prøvd.
Gikk på Atkins for fire år siden jeg, og jeg gikk faktisk ned 40 kilo på 18 måneder.
Går altså fint å gå ned på det, men jeg fikk så ille muskelkramper på slutten av kuren at legen frarådet meg å gå på den lenger.
Så snart jeg begynte å spise karbomat igjen, raste vekta opp og jeg ble tyngre enn noen gang.
Tror nok sånne kurer er egnet til rask vektnedgang om man ikke skal ned så mye, men tror ikke det er bra å leve på det over lengre tid
-
24-06-07, 18:36 #48
femalia:
Jeg har kjøpt bok, strips og bakemix. Jeg skulle ha kjøpt vitamintilskuddene, men hadde akkurat kjøpt Spektro multi-vitamin og tenkte det fikk holde en stund. I tillegg hadde jeg Omega 3, c-vit 1 gram og noe som het anti-salt med kalsium og magnesium. Det viste seg at jeg måtte kjøpe ekstra magnesium i tillegg til dette. Hvis du ikke har masse vitaminer i skapet, så kjøp kosttilskuddene på Ketolyse. Da får du riktig sammensetning.
Jeg har ikke kjøpt forumtilgang der. Jeg er mer på www.lavkarbo.no. Det bruker å være en del som skjer der, men nå om sommeren er det litt rolig. Folk er vel ute og griller og koser seg. Det er underfora for Ketolyse, Atkins, Skaldeman (Svensken som gikk ned 60 kg), Fedon Lindbergh...
Regner med at du har digital vekt? Det er viktig å veie karbohydratene i starten. Ellers får du fort for mye karbohydrater fra bær og grønnsaker.
Nei, jeg glemmer stripsene jeg.
Det er de første ukene en bruker de. Eller hvis en skeier ut litt og må inn i rett spor igjen. Jeg kjenner på smaken i munnen om jeg er i ketolyse. Keton-ånde
Det er en av minusene ved å være i ketose, men hva gjør en ikke for å gå ned i vekt...
-
24-06-07, 18:48 #49
Laila, ikke gå inn på lavkarbo.no og si at det er farlig å gå på lavkarbo over lengre tid. Da kommer det en som heter Nille og forteller at hun har gått på Atkins siden 80-tallet.
*fnis*
Gikk du i ketose hele tiden? Tok du tilskudd av kalium, kalsium og magnesium? På ketolysekuren er det anbefalt at en skal ikke gå på den mer enn 6 mnd, ta en 3 mnd pause med litt mer karbohydrater og så 6 mnd ketolyse igjen.
Atkins mener vel, hvis jeg ikke husker feil, at en skal øke karbohydratene etter hvert som en nærmer seg vedlikehold.
Kosttilskudd er viktig! Ketose virker vanndrivende og skyller ut mineraler. Som jeg svarer til femalia, så hadde jeg masse kosttilskudd. Men det var ikke nok magnesium. Jeg våknet med slike leggkramper etter 5 uker at jeg måtte ut av senga og gå ut krampen. :( Da kjøpte jeg ekstra magnesiumtabletter og tok to stk i tillegg til de andre kosttilskuddene.
Atkins anbefaler masse kosttilskudd nå, men jeg vet ikke hvordan det var for flere år siden.
Og på ketolyse anbefaler de å følge Fedon Lindbergh etter endt kur. Det er bergrenset med karbohydrater, men ikke ketose.
-
24-06-07, 20:52 #50
Gikk du i ketose hele tiden? Tok du tilskudd av kalium, kalsium og magnesium? På ketolysekuren er det anbefalt at en skal ikke gå på den mer enn 6 mnd, ta en 3 mnd pause med litt mer karbohydrater og så 6 mnd ketolyse igjen.
Atkins mener vel, hvis jeg ikke husker feil, at en skal øke karbohydratene etter hvert som en nærmer seg vedlikehold.
Nei Marge, jeg gikk ikke i ketose hele tiden.
Jeg er vanskelig å få i ketose, og jeg kommer fort ut av den om jeg gjør en liten feil.
Måtte holde meg dritstrengt unna alle karbohydrater, ellers forsvant ketosen min.
Lignende tråder
-
undersøkelse om lavkarbo/"ordinær slanking"
Av isa1 i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 11-05-07, 10:28 -
Lavkarbo - Dag1
Av Shanita i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 6Siste melding: 07-02-07, 21:26 -
ME...igjen!
Av Maia i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 2Siste melding: 23-01-07, 17:20 -
Lavkarbo diett!!!!
Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 13Siste melding: 29-11-06, 12:48
Svar med sitat
Bokmerker