Side 5 av 22 Først 12345678910111213141516171819202122 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 220
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg gikk fra underdosert til overdosert da jeg økte fra 50 til 75 pr dag tidlig i hypo-karriæren min. Det var veldig ubehagelig og jeg forsto ikke hva som skjedde, fordi jeg fortsatt var sliten og gjerne måtte sove midt på dagen. Jeg landet da på 75mcg 4 dager i uken og 50 de andre dagene. Siden har jeg økt dosen gradvis ettersom kjertelen har produsert mindre. (og byttet ut noe med Lio)

Er enig med N'Finn i at det er lurt å gå langsomt frem med økningen.

For min del er formen mye mer skiftende hvis jeg er overdosert, mens jeg blir jevnt trøtt som underdosert.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

I sommer prøvde jeg å presse ved å beholde en dose som etter 8uker ga litt hjertebank om kvelden og ga arytmi under trening.
    Det er ikke lurt, man blir sliten og det tar tid å komme ned igjen.

Men overdose symptomer som viser seg raskt kan nok ofte vise seg å være tilpassingsproblemer.
    Altså at man har økt for mye eller for fort.

Så har jeg også opplevd mange ganger at man ikke klarer å si om symptomet skyldes overdosering eller underdosering.
    Hvis man ikke har vært i en lengere stabil dosesituasjon kan man iallfall gi opp å finne det ut.
    Da er det bare å vente .........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Re: Økte dosen

Sitat Opprinnelig skrevet av Bille
    Hei
    Jeg økte dosen på Levaxin fra 50 µ til 75 for en uke side. Gjorde det fordi jeg synes jeg har mye muskelsmerter. Men nå har jeg vært slapp i 4 dager på rad. Det "vanlige" er at jeg er slapp 1-2 dager i mnd. Fryser også mer enn normalt. Hvor lang tid tar det før jeg merker eventuell effekt av den økte dosen?
    Bille - hadde du smerter før du begynte på Levaxin? Kroppen min eksploderte i smerter etter noen dager på 50µg Levaxin. Før medisinering var jeg helt fin. Ved hver doseøkning så økte smertene. Etter at jeg var kommet på 175µg avtok smertene, men jeg gikk jeg over til Armour/Westhroid og har ikke hatt smerter siden. Jeg tåler nok ikke Levaxin. Jeg ble utredet for reumatisme bl.a. i denne tiden. Ingen funn.

Du fryser? Har du målt morgentemperaturen din? Da jeg oppdaget at det var et viktig parameter (her på forumet) målte jeg 35,....noe som er altfor lavt!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg selv har ikke så mye smerte, men jeg får en influensalignende følelse i musklene etter fysisk aktivitet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Re: Økte dosen

Så dere mener det kan komme av doseøkningen? Er litt treg for tiden Kan jo prøve å ta 25µg 4-5 ganger i uka.

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bille
    Hei
    Jeg økte dosen på Levaxin fra 50 µg til 75 for en uke side. Gjorde det fordi jeg synes jeg har mye muskelsmerter. Men nå har jeg vært slapp i 4 dager på rad. Det "vanlige" er at jeg er slapp 1-2 dager i mnd. Fryser også mer enn normalt. Hvor lang tid tar det før jeg merker eventuell effekt av den økte dosen?
    Bille - hadde du smerter før du begynte på Levaxin? Kroppen min eksploderte i smerter etter noen dager på 50µg Levaxin. Før medisinering var jeg helt fin. Ved hver doseøkning så økte smertene. Etter at jeg var kommet på 175µg avtok smertene, men jeg gikk jeg over til Armour/Westhroid og har ikke hatt smerter siden. Jeg tåler nok ikke Levaxin. Jeg ble utredet for reumatisme bl.a. i denne tiden. Ingen funn.

Du fryser? Har du målt morgentemperaturen din? Da jeg oppdaget at det var et viktig parameter (her på forumet) målte jeg 35,....noe som er altfor lavt!
    Smertene kommer når jeg har vært i ro og begynner å gå. Ondt i hoftene og føttene. Men de forsvinner når jeg får gått noen meter. Har ikke målt temperaturen. Skal prøve å husek det. Mangel på hukommelse og kosentrasjonsvansker er nesten det verste, synes jeg.

En eldre slekting av meg har en vedlikeholdsdose på 25µg daglig i ca to år. Hun har en rekke plager som: fryser, smerter og stivhet i føttene, enorm slapphet. Nå er hun den typen som aldri skal beklage seg overfor leger, så derfor får hun heller aldri svar på det hun lurer på og heller ikke vet hun hvilke verdier hun har.
    Er det virkelig mulig å ha en vedlikeholdsdose på 25µg i to år og så ha fine blodprøver?

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg økte øgså dosen med 12,5 pr dag for noen uker siden og er kjempeslappog trøtt som (eh nesten) aldri før, men jeg satser på at det går over

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det sies at dosen blir mindre hos eldre mennesker.
    25 stiller jeg meg meget skeptisk til.
    Symptomene støtter en slik skepsis. En behøver ikke blodprøver for å finne rett dose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Det hørtes veldig lite ut! Har hun en slags "mini" hypotyreose??? Nei du må nok få tak i blodprøveresultatene hennes. Det er jo mange som kan få mye ut av blodprøveresultater Finn, selv om ikke du kan det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er ikke helt enig minnie.
    Blodprøver syns jeg er fornuftig før man begynner behandling - og den første tia til man ser hvordan det virker.

Men så er det slutt på fornuften i å fortsette med dem syns jeg.
    Man vet jo ikke akkurat hva de blir når du har det best.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Det ene symptomet etterføger det andre

Nå har jeg vært slapp i fire dager, bortsett fra i går fomiddag. I kveld forsvant også slappheten, men det har blitt eterfulgt av jeg fryser. Jeg har sjelden noe annet symptom i tillegg til slappheten, bortsett fra muskelsmerter. Er dette vanlig; at et symptom forsvinner og et annet dukker opp?

Side 5 av 22 Først 12345678910111213141516171819202122 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 102
    Siste melding: 26-04-13, 14:34
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  4. begynt på litothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 05-03-08, 21:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn