Viser søkeresultater 41 til 50 av 75
-
23-08-07, 16:01 #41
Hvorfor merker jeg ingen bedring?
Jeg har et spm- Er det virkelig vanlig å bli DÃ…RLIGERE når man tar levaxin og liotyronin? Er ikke poenget at medisinen skal gjøre det bedre?
Jeg blir gal snart, jeg står opp føler meg egentlig sånn passe... så tar jeg 1 dose... så øker trykket i panna... så kommer neste dose.... eeeenda mer trykk.... så siste dose.... så trykk at jeg må ta sobril for å greie å "overleve"....
Er det ikke steike galt? Før jeg begynte på stoffskifte medisin var jeg i god form, nå etter er jeg 10 ganger værre...
Går det ant å få diagnosen så kan det vise seg å være feil? Gir du en pasient hjertemedisin som ikke skal ha det vil jo han og få voldsomme plager.
Er det vanlig å ha vanvittig trykk i pannen hele tiden? Jeg har blitt overdosert 1 gang og underdosert 2 ganger nå...... :( :(
-
23-08-07, 16:21 #42Gjest
Naturleg medisin er som regel bedre enn syntetisk medisin, så kanskje du burde prøve å gå over til armour.
-
23-08-07, 16:25 #43
takk for svar
Oftebo sa jeg ikke burde ta det fordi det var fra griser armour og kvaliteten kunne variere, mener han snakka noe om at de kunne gi deg noen bivirkninger som ikke var helt bra.....Men ja.... noe drastisk vurderer jeg å gjøre....
-
23-08-07, 16:34 #44
Flere her melder om at de ble verre når de begynte med Levaxin - det ble jeg også - og jeg ble verre og verre i 16 år.
Og legene gjorde ingen verdens ting for å hjelpe.
De svarte nei, løj meg rett opp i ansiktet når jeg spurte om det ikke fantes noe annet enn Levaxin. Jeg måtte lure en vikarlege for å få noe annet (Armour)
Jeg må jo tro at de løj, det er faktisk ikke mulig å unngå å vite om Armour med den oppbackinga de får. Dette er jo også tyroxintypen som ble markedsmessig utkonkurrert av Levaxin en gang rundt 1965.
Du skal selfølgelig ikke finne deg i en behandling som ikke virker - og absolutt ikke når den gir deg slike bivirkninger som du skriver om.
Klag !
Og finn deg ikke i svaret : nei !
Jeg går ut fra at du har hypothyreose da, og at ikke diagnosen er feil ?
Og at du tar tilstrekkelig høy dose for at Levaxinen skal virke - for i følge legene selv gjør den jo det i 86-90% av pasientene.
Følger du med på blodprøvene ? Hva er de ?
Om disse er ok burde du kanskje prøve Armour ?
Den kan være bedre - det vet ingen før du har prøvd.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-08-07, 16:48 #45
Han Oftebro har ikke på noen måte rett i det du skriver han sier !
Det er direkte løgn og et banalt forsøk på å unnerkjenne en medisin som har virka i 100 år !
Armour produseres jo i USA og har aldri en eneste gang fått advarser fra FDA - det har den amerikanske Levaxinprodusenten fått fler ganger.
Armour testes meget ofte og har et meget nøyaktig innhold i sine tabletter. Også batch to batch er meget bra. (mellom forskjellige produksjoner)
Hans behandling av deg gir deg jo nettopp bivirkninger !
Det jeg sier, er at det er ikke sikkert at Armour eller Westrtoid gir deg disse.
Gris er kanskje et skjellsord og lett og vri over i negative tanker. Jeg synes det er MEGET usmaklig å benytte seg av slike triks - det er jo en svertekampanje mot noe han tydligvis ikke har den dritt peiling på !
Jeg hørte også masse negativt og var livredd når jeg begynte - noe som viste seg å være helt unødvendig. Bare tull og faenskap fra legene gjorde at jeg kom for sakte igang med doseoppbyggingen.
Jeg hadde MASSE bivirkninger og vekta hadde økt 16kg på 16år.
12 av dem ble borte med en gang, og det gjorde neste alle bivirkningene også.
Fortell han derre Oftebro at hormoner IKKE er artsspesifike - om han forstår noe av det da........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-08-07, 16:48 #46
Har du sjekket binyrene? Hvis de ikke har det bra er det ganske vanlig at man får det værre når man starter på tyroxin.
Som Armourbruker må eg sie at eg personlig ikke har opplevd noen variasjon i kvaliteten, og de bivirkningene som eg har hatt, har skyldes for høj/lav dose og hadde vært de samme med levaxin. Men eg har max tatt 2 grain, eg tar en kombinajon av levaxin og Armour.
-
23-08-07, 17:02 #47
Armour
jeg har forstått at armour kan bli kjøpt i utlandet, men er det ingen leger i norge som kan noe om dette så kan evntuellt gi meg dosering på slikt? Er det bare å kutte ut levaxin å begynne med det?
Hva slags ting bør jeg sjekke ut egentlig før jeg starter med armour?
Har vært hos
healer, hypnotisør, øyelege, øyespesialist, psykolg, CT, liotyroning (5 uker til nå)
Jeg skal i MR nå om ikke så lenge......
-
23-08-07, 17:27 #48
En ting til... i det siste har jeg fått det slik at når jeg sitter å reiser meg så blir synet mitt borte i 2 sec så kommer det tilbake.... er det farlig?
-
23-08-07, 18:16 #49
Du nevner synet også, og jeg hadde slike symptomer på Levaxin som forsvant meget kort tid etter overgang til Armour.
Jeg må også nevne at jeg blei bedre bare av å slutte med Thyroxin - ei uke - 10dager, da måtte jeg begynne igjen.
Denne historien din trekker meg opp noe jævlig, så de med sarte ører rådes til ikke å gå videre.
Armour får du av fastlegen. Han skriver ut en resept som han sender inn til direktoratet. Denne blir alltid innvilget. Skjemaet har legen i skuffen.
Det går 2uker, så tar du den til apoteket og de også må sende den inn å få den godkjent - vi bor jo i Noprge.......
Men så har du Armour for et år - den må fornyes hvert år - vi bor jo i ......
Be ham skrive ut 2Grains og begynn med en kvart og øk når du syns selv ! Du skal ta ansvar for egen dosering ! Legen har ikke noe med å bestemme over deg ! Det skal du gjøre selv - og grunnen er rett og slett at legene har ikke verktøy som kan fortelle deg - eller noen andre - om hvor stor dose du skal ta !
De bruker samme måleurstyr, med samme vide grenser som jo i statuttene er utført på antatt friske mennesker, og de bruker dem på deg og ser helt bort fra at du er syk. Rene vanvidd spør du meg !Sist endret av Admin; 27-07-09 kl 14:06 Begrunnelse: "Dødt" link fjernet
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-08-07, 20:45 #50
det med bortfall av syn og hodepine slik du har forklart det før vil jeg tro er isolert fra stoffskiftet - iallefall ville jeg forsøkt å behandlet det slik i første omgang.
jeg har registrert flere innlegg fra deg her angående det å bli bedre i form - og som mange har svart før: det kan ta veldig lang tid desverre.
har du forsøkt migrenemedisin?
jeg er jo ingen lege, men selv ville jeg sett på hodepinen seperat fra stiffskiftet fordi du har såpass intens hodepine at det høres ut som migrene. vet at det er vanlig med synsforstyrrelser også med migrene, så...
en annen ting er at jeg selv vurderer å en gang forsøke armour - men det er viktig å huske at faktisk mange blir ganske bra på levaxin. synes det av og til det kan bli litt svartmaling av skolemedisin her inne, men bare husk at ulike medisiner virker individuelt.
man kan ikke generalisere hverken levaxin, armour eller andre type medisiner utfra enkelterfaringer.
Lignende tråder
-
Hva er symptomene på overdosering?
Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 16-12-07, 19:48 -
Er disse symptomene "normale"?
Av Node i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 23-11-07, 15:14 -
Fikk krangla meg til B12 sprøyter. Alle symptomene borte...
Av Godis i forumet FeildiagnoserSvar: 6Siste melding: 10-06-07, 13:36
Svar med sitat
Bokmerker