Viser søkeresultater 41 til 50 av 51
Tråd: "Lissom" frisk ?
-
21-02-07, 07:53 #41
Har fått svar på de nyeste prøvene mine nå,og er ganske fortvilet.
Tsh: 1,9
t-3 :4,3
t-4 : 19
Dette betyr etter legen og lab damen at jeg skal være FRISK.
Jeg har gått på Neo siden begynnelsen av desember,noe som bare gjorde meg sykere,da snakker jeg ikke om blodprøver men Symptomer.
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.jeg vet rett og slett ikke hva det er for noe med meg.
mine symptomer pr i dag er:
Utmattet, Trøtt;konsentrasjonsvansker, hukommelsesproblemer(korttidshukommelse)
Brain fog, tåler ikke stress, mange lyder samtidig, blir utslitt av ingenting,
problemer med hendene som sover og pitrer.apati.
Kjører mins mulig bil igjen, fordi hjernen min ikke registrerer og gir meg beskjed om å handle.jeg er ofte ikke tilstede,på en måte utenfor meg selv(vansklig å forklare dette riktig måte)
vektøkning(8 kg på 5 mnd) Fryser(bio-biloba hjelper litt på dette)
Tørr hud, hoven rundt øynene, væsking fra brystene, knusktørt hår.
Hjertebanket er mindre(positivt) har derfor tatt en pause fra betablokkere.
Hva skal jeg gjøre nå???????Håper noen har noen gode råd til meg.
Tør nesten ikke gå tilbake til legen min nå, han tror vel jeg er hypokonder fordi blodprøvene er slik de er.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
21-02-07, 09:09 #42
uff, føler med deg :(
tipper det ikke er noe trøst, men jeg kjenner meg igjen, det kunne vært meg du beskrev der :(
jeg er lav da, men.... har hatt en periode nå med større egenproduksjon og i de høye periodene har jeg følt meg merkbart bedre... men sånn kan man jo ikke gå. jeg hatte T3 på 33. da fikk legen min panikk
, men jeg hadde det bedre enn på mange år ( bortsett fra at hjertet nesten hoppet ut av brystet påp meg da
)
jeg vet ikke hvordan man behandler hypre, men som hypo har jeg fått vite at de fleste har det best med TSH i nedre referanseområde, aldså fra 0,2 - 1,0... din er på 1,9
Tsh har de siste årene ligget på < 0,03 _ 0,2 for min del, med legens velsignelse. hadde jeg ligget på 1,9 hadde jeg vært sengeliggende :(
hos oss hypoer er det ganske greitt å få lov, i samarbeid med legen å finne "rett dose". det er ikke likt for alle hvor vi bør ligge for å ha det så bra som mulig... vet ikke hvordan dette fungerer for dere som er hypre jeg?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
21-02-07, 15:52 #43
Takk for svar Lissa.
Tenkte jeg skulle skrive et brev til Balderklinikken.
Jeg greier ikke akseptere at livet mitt er slik, for jeg vil leve mens jeg lever.
Jeg har startet med papaya for snart 1 uke siden, får b 12 sprøyter, tar vitaminer og prøver å spise sunt..får litt kluss med spisegreia mi også fordi jeg får dårlig samvittighet over alt som ikke er grønnsaker.føler at jeg legger på meg av alt , jeg som altid har vært tynn og hatt høy forbrenning,har kunnet spist hva jeg har villet.
en eller annen her inne skrev til meg en gang at jeg skulle skrike til noen trær når jeg ble frustrert, he he.nå har jeg mest lyst til å sparke i trær.
Hva gjør dere andre her inne som har normale prøver, men er syke??Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
21-02-07, 20:49 #44
Bare en tanke: har du sjekket ut binyrene, ? Målt kortisol, prolaktin eller andre hormoner mm.
Se på Kris sine sider om stoffskifte og binyrer, mye nyttig å lese ;)Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
21-02-07, 23:49 #45
får trøst og masse tips som er verd å prøve ut her inne
Opprinnelig skrevet av sandra
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
22-02-07, 09:59 #46
hei igjen.
Har testet binyrer, hypofyse, tatt prøver av veksthormon,målt kortisol som lå litt under ref, ikke noe vits i å gjøre noe med sier legen, når de andre prøvene er bra.
Jeg er på en måte ferdig utredet og alt er bra mener legen,mens jeg overhode ikke er bra.
Det leger ikke tenker og skjønner er hvor mye dette påvirker hverdagen, og konsekvensene det får for familien fordi jeg har minimal yteevne, glemmer avtaler, ikke orker følge opp viktige ting.
Dette dreier seg ikke om at jeg bare kan ta meg i nakken og gå på.
Jeg har lenge hatt en følelse av at stoffskiftet mitt ikke er høyt, men lavt, jeg har ikke hypersympt, mer som hypo.
Har vært inne på ME forum, ble litt skremt av det, for det er akkurat slik jeg føler meg.
jeg prøver papaya nå, har brukt det en uke, har hatt litt kveldskvalme og en dag med veldig hodepine, ellers ikke merket stort.
Får B-12 sprøyter hver 14 dag, har sluttet med neo og betabl.
jeg vet ikke hvordan papaya påvirker stoffskiftet, men den skal hjelpe mot betennelsertilstander og tilstander der imunnforsvaret er i ubalanse slik som thyreoditt.
Tenker at det kan senke min TPO og kanskje redurere symptomer.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
06-03-07, 08:36 #47
jeg hadde legetime igår,som mannen min måtte ringe og avlyse.
Han ba samtidig om at jeg ønsket utskrift av prøveresultater for di 3 siste gangene.
Damen ble SUR, ikke fordi jeg ikke kunne møte, men fordi vi ville ha utskrift. hun lurte på hva vi skulle med det,for det er jo bare til legebruk mener de.
Jeg har ikke nevnt at jeg har startet på papaya, for alt slikt er jo også negativt for leger.
jeg føler at leger mener de har en slags ENERETT på pasienters sykdom, pasienter skal ikke ha egne tanker,kun stole på det legen sier, også når legen sier alt er bra mens jeg faktisk ikke greier møte til legetime engang.
Det han egentlig da forteller er: IKKE STOL PÃ… DEG SELV.
DET DU FØLER ER IKKE VIRKELIG.
Dette gjør meg skikkelig frustrertJeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
06-03-07, 19:54 #48
Hei Sandra!
Du skriver at du har mer hyposymptomer nå, har du fått sjekket om du har anti TPO? Såvidt jeg har forstått, er det en indikator på at man har lavt stoffskifte. Nora, (tror jeg), skrev en gang at noen har høyt stoffskifte i ca 18 måneder før stoffskiftet blir lavt. Det var sånn med meg, men legene sa at alt var i orden, selvfølgelig.......... Det tok ca. 1/2 år fra TSH steg til jeg omsider kvalifiserte til behandling. (Men symptomer har jeg hatt i ca. 7 - 8 år).
Det viktigste av alt er å stole på seg selv! I begynnelsen var jeg ganske naiv og trodde at god legebehandling var en selvfølge, det er det dessverre ikke, du må selv ta grep; lære deg mest mulig om sykdommen. Det ble faktisk greiere å håndtere sykdommen da forventningene om å få god legebehandling sank 1 tonn.
Jeg forstår din frustrasjon veldig godt! Kan bare inderlig ønske at det ordner seg for deg. Ser at du har skrevet til Balderklinikken, håper at det ikke er lang ventetid. Det kan kanskje være lurt at du fortsatt jevnlig tar blodprøver hos fastlegen, for å se om verdiene endrer seg i tiden framover.
-
07-03-07, 07:07 #49
Takk for innspill joni.
Jeg har hatt positiv Tras +anti-TPO hele tiden. Altså, begge deler.
Startet på Neo-Mercazole i desember,formen ble værre, tsh steg til 1,9 mens de andre altså T3 og T4 forble ganske uforandret.
målingene nå er TPO :501
TSH :0,98
T3 :4,5
T4 :16
T3 har økt gradvis fra 3,6 til 4,5 dette halvåret.
T4 har synket litt fra 19 til 16Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
22-03-07, 14:05 #50
Sandra, din lave cortisol er det som gjør at du føler at du er ved siden av deg selv.
Har hatt akkurat sånt selv, med samme sfølelse, og fikk til svar at den alve cortisol bare var målefeil. Men den var jo lav og jeg følte meg ille.
Noen få leger behandler sikt, men vanligvis må man gå til Bladerklinikken eller Kilden Helse eller noe sånt....
Vi hadde også en tråd om lakriskekstrakt her, og det skal hjelpe da. Prøve å finne den.
Lignende tråder
-
"Erklært" frisk
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 17-10-08, 23:47 -
Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 30-05-07, 13:16
Svar med sitat
Bokmerker