Side 5 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 82
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Vel, litt rart dette, og man har vel konstatert at jeg ikke er gjennomsnittlig
    Selv om jeg nok har - mistanke om at jeg i prioder hadde høyt stoffskifte, så har jeg ikke hatt typisk hyperproblemeatikk. Det var jo først etter at jeg fikk en diagnose at man målte stoffskifteverdier og jeg hadde svært varierende fT4-verdier så lenge jeg gikk på Levaxin, og særlig til å begynne med.
    Uten varme knuter - uten antistoffer.
    Det er altså flere gruner til at det svinger.
    OBS også for at man er tilbakeholden med radiojod til kvinner i fertil alder.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin
    Dersom jeg har varme knuter vil jeg da bli behandlet med jod? Går ut fra at Levaxin behandlingen kanskje fungere bedre da. Knutene jeg evt har kan ikke være kalde (håper jeg) siden jeg har så svingende prøver men dersom de skulle være det så vil de bli fjernet. Ekkelt å bli operert i halsen da, meg kan de skjære opp fra halsen og ned, men ikke motsatt. Men om jeg må så må jeg jo.l
    Jeg fikk radiojod. Fikk velge mellom det og operasjon. Jeg har grohud som ikke gror, blir bare svære pløser. Så vi ble enige om radiojod først, som muligens måtte gjentas (det måtte den ikke), så kunne jeg ha operasjon som et siste alternativ.

Etterpå er det ikke behov for Neo-M., men mest sannsynlig Levaxin el. Har man knuter prøver de å dosere joden slik at bare knutene dør, og målet er at kjertelen skal overleve og begynne å virke normalt igjen. Det kan ta 6-8mnd. Hos meg var det ikke antydning til funksjon etter 6mnd, og da ga jeg opp, og ba om medisin. Legen hadde helst sett at jeg holdt ut i 2-3mnd til, men jeg orket ikke slåss med alt mulig lenger, til og med det å ta en dusj og pusse tenner var et slit, så jeg ville ikke.

Forresten så har grohuden min blitt normal etter at jeg begynte på armour - får nesten ikke blåmerker lenger engang... Før ble jeg lilla bare noen så hardt på meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk for svar. Du må ha hatt en tøff tid. Skjønner godt at du ikke holdt ut i mer enn 6 måneder uten medisin.

baremei Gjest

Standard

Hadde det bare vært 6 måneder alene kunne jeg klart det, og mere til. Men de 10 årene før det på toppen ble litt for mye, selv for meg. Og jeg fikser mye! Egentlig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Baremei

men jeg orket ikke slåss med alt mulig lenger, til og med det å ta en dusj og pusse tenner var et slit
    Ã… huff så jeg kjenner meg igjen i det da. Ikke at jeg har hadde knuter, men hadde flotte blodprøver i stedet i den perioden.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Legen målte blodtrykket i dag.

Er det noen som har noen idé om hvorfor han gjorde det? Jeg ba ikke om det selv, så det var noe han kom på selv. Han målte pulsen også. Blodtrykket måtte han måle flere ganger .

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    40

Standard

Leger er syke dyr som har en sykelig trang til å undersøke alt som vi ikke trenger å undersøke...

Neida...
    Legen ønsker vel å holde litt oppsyn med hvordan blodtrykket ditt er. Mange i dag sliter med høyt eller lavt blodtrykk.
    Blodtrykket forteller også noe om din generelle helsetilstand.

At han målte puls er også helt vanlig. Han ønsker å ha din hvilepuls registret for senere referanse.
    Pulsen forteller også noe om helsetilstanden. For høy eller for lav er ikke bra...

Skal nok se at han hadde en grunn til å gjøre det. Desverre er det ikke så veldig vanlig at de gjør det.
    Fastlegen min nå er i alle fall flink til det, i tillegg til at han sender meg på vekta.
    Når han kom med prøveresultatene nå sist og satte meg på medisiner så tok han seg tid til å forklare hvordan disse resultatene skulle leses og hva de betydde. Han fortalte også om hva som skjedde i kroppen...
    Dette er faktisk en lege som fortjener honør for i det minste å bry seg!
    Ref TSH 0,3-4,5 T4 10-22 TPO 0-60
    02.05.06:TSH 10,63 T4 10,4
    08.06.06:TSH 13,45 T4 11,20
    27.06.06:TSH 12,12 FT4 11,60 FT3 4,5
    05.09.06:TSH 14,2 FT4: 13,1 TPO:1300
    08.11.06:TSH 7,23 FT4: 15,2 TPO: >1300
    28.02.07:TSH 8,09 FT4: 14,3

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Legen skal jo gjøre det hver gang, trodde jeg.
    I praksis gjør de det et par ganger i året eller sånn.
    Det er noen gode leger i USA som behandlet pasienter slik som vi vil ha, måler diverse andre hormoner etc, som har fått påpakning og advasel eller ble jagd fra byen bl. a. for at det ikke stod i journalen til alle pasienter hva blodtrykk og puls var og at men ikke har foretatt fysisk undersøkelse. En av pasientene som var der hos en slik kvinnelig lege fortalte at det var uforståelig for henne, fordi denne legen alltid var nøye med å undersøke pasientene fysisk.
    Det har vel noe med saken å gjøre at hun fikk påpakning for å foreskrive veksthormon til en voksen kvinne siden veksthormoner bare kan foreskrives til barn med påvist veksthormonmangel.....
    (denne pasienten fikk slett ikke veksthormon av legen, hun var bare der for å få Armour Thyroid og oppfølging av hypothyreose)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Høyt blodtrykk (og lav puls) henger ofte sammen med lavt stoffskifte. Det kan også være vanskelig å behandle høyt blodtrykk kombinert med lavt stoffskifte. Det er kanskje dette legen ville undersøke?

Lavt blodtrykk, derimot, kan være et symptom på binyrebarkproblemer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Når jeg prøvde å få diagnose på hypothyreose, var mitt blodtrykk alltid veldig lavt , samt at det var vanskelig å få blodprøver av meg. Ã…rene klappet helt enkelt sammen....

De har postet en del om blodtrykk på forumene, og de som har hatt høyt blodtrykk har ofte fortalt at blodtryket deres gikk ned til normalt når de ble riktig medisinert. Kolesterol også. De poster ofte tall før og etter. Legen ville behandle dem med medisiner (de er veldig dyre) men riktig medisinering gjorde susen.
    Jeg må hr forklare noe, i USA så holder mange leger pasientene bare såvidt innefor refernaseområdet, de kan gå i årevis med en TSh på 3 ellr 4 på stoffskiftemedisin.
    Blodtrykk og kolesterol går først ned når de får opp ft4 til et sted i øvre halvdel av referanseområdet og til det stedet de trenger det . Det er jo individuelt. I praksis blir da TSH rundt 1 , eller 0 hos en mindre del. Det fins noen unntak, selvsagt.

Side 5 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  2. starta med Armour,opp 2 kg på 4 dager......
    Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 14-10-08, 07:09
  3. Negative kalorier - hva i alle dager er nå dette?
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 20-05-07, 01:34
  4. Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 28-03-07, 13:51
  5. DÅRLIGE DAGER
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 19-04-06, 21:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine