Viser søkeresultater 41 til 50 av 87
-
12-01-14, 09:59 #41
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Nu har jeg fået svar på de seneste blodprøver efter skifte til Thyroid, så jeg har følgende fra to prøver med en måneds mellemrum (årsagen til dette er mit ønske om at lære mig selv at kende og så kende anti-TPO):
TSH
6/11 - 0,12
4/12 - 0,05
FT4 (10 - 22)
6/11 - 18,3
4/12 - 15,3
TT3 (0,7 - 2,1)
6/11 - 1,2
4/12 - 1,6
FT3 (4,1 - 6,9)
6/11 - 4,7
4/12 - 4,7
Anti-TPO
4/12 - 520
Det er steget, hvor udviklingen ellers har været faldende fra >1300 d. 23/1-13 til 332 d. 28/8-13. Jeg tænker, at det måske skyldes "stress" over flytning og travlhed på arbejdet og måske også skifte til Thyroid. Jeg kan bestemt mærke forskel forstået på den måde, at ved >1300 er jeg ikke i tvivl om, at der er antistoffer buldrende rundt i kroppen på mig. Lige nu er der så meget mere ro i kroppen (en anden meget positiv ting ved Thyroid).
Jeg har så gravet lidt i gamle prøver, og i den blodprøve, hvor lægen konstaterede, at jeg har en subklinisk stofskiftesygdom
var der også følgende tal:
Hemoglobin (7 - 10) - 7,6
Cobalamin (> 150) - 245
Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til herinde, så er det lidt lavt. Så derfor har jeg bestilt B12. Lige nu spekulerer jeg over om, jeg skal forsøge at få en opfølgningsprøve hos min læge, eller jeg skal prøve mig frem. Men da begge prøver er i normalen, så kan det være, det bliver en opgave. Prøven skal jo i givet fald tages, inden jeg begynder på B12.
Jeg har også bestilt magnesium, da jeg har læst og hørt rigtig mange gode ting om dette.
Tanken er at sætte det i gang forskudt. Tage et tilskud ad gangen og finde ud af, hvad virkningen er.
I næste uge har jeg også en aftale med endokrinologen. Det er så spændende, hvordan det går. Udfaldet kender jeg jo, men hvordan det bliver taget afhænger meget af, hvem jeg er i konsultation hos.
- go' søndag
-
12-01-14, 10:06 #42
Med hensyn til konsultationen i næste uge har jeg skrevet et brev til min foretrukne endokrinolog og udarbejdet et skema over, hvordan jeg havde det for 5 år siden, da Hashimotos blev konstateret og var ubehandlet, på Euthyrox samt nu på Thyroid.
Derudover får h*n en kopi af min cortisol spyttest. Hvis ikke, det er h*m, jeg møder, så lægger jeg en kuvert til h*m med dokumenterne i.
Det er, hvad jeg føler, jeg kan gøre lige nu for vores fælles sag.
-
16-01-14, 12:24 #43
Efter konsultationen i dag:
Der er allerede et par patienter i behandling på ambulatoriet med Thyriod.
Endokrinologen viste alt om prøvesvar, når man er på Thyroid og synes, min TSH på 0,05 stadig var lidt høj
Han var interesseret i min vurdering af, hvordan jeg har det nu i forhold til tidligere, med ordene "det er altid rart med nogle cases", og at han vil se på min oversigt senere.
Så jeg begynder at tro på, at de mener det på Glostrup Apotek, når de siger, at de ikke kan se nogen grund til, at jeg skal have et lager af Thyroid hjemme (det gør jeg nu alligevel).
Dejligt at det nu er overstået, jeg havde fået oparbejdet en vis form for nervøsitet
-
16-01-14, 12:42 #44
Når man er SÅ avhengig av denne medisinen for å fungere som vi er.... så er det ikke merkelig at man vil ha et (lite iallfall) lager hjemme...
Fint med den Endoen. Sånne vokser ikke på trær.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-04-14, 09:29 #45
Lidt mere om min rejse
Nye prøvesvar.
TSH
6/11 - 0,12
4/12 - 0,05
28/3 - 0,02
FT4 (10 - 22)
6/11 - 18,3
4/12 - 15,3
28/3 - 17,2
TT3 (0,7 - 2,1)
6/11 - 1,2
4/12 - 1,6
28/3 - 1,6
FT3 (4,1 - 6,9)
6/11 - 4,7
4/12 - 4,7
28/3 - 5,7
Anti-TPO
4/12 - 520
28/3 - 334
Det går den rigtige vej med 180 mg på arbejdsdage og 150 mg på fridage. FT3 kan måske godt komme lidt længere op.
Jeg er i gang med udrensning af tungmetaller og får lige nu fjernet de sidste sølvplomber. Udrensningen går den rigtige vej. Jeg spiser fortsat glutenfri/paleo-style.
Derudover har jeg fået teste mit jod i urin med testen her (den til $80). Og resultatet kom som et link til myztr.com, det fungere rigtig fint. Resultatet er 245,19 mcg/g (ref. 100-1100 med niveauet 100-300 optimal).
Så det er ikke derfor, jeg stadig er træt. Konklusionen, i går til konsultation hos den gode behandler, jeg går hos, er, at der må være noget andet. Vi gik til den
, og jern, selen og zink er lavt. Derudover er jeg lav på østrogen og FSH. Hvilket er fint nok, fordi jeg har været i overgangsalderen i en del år efterhånden.
Nogle af mine virusser rør også på sig (CMV og EBV) på den måde, at det ser ud til, de er på vej ud af systemet. Det kan også give træthed.
Jern bliver rettet med Kräuterblut og dråber, selen og zink skal rettes med en kombination af forskellige typer fx SelenoPrecise, BioSelen+zink og Biosym selen hjulpet på vej af en del mere C-vitamin.
Tina
-
23-04-14, 12:45 #46
Wauw, det hjalp
Hold da helt op, der kom så meget fart på mig, at jeg synes, jeg har genvundet de timer af dagen, der forsvandt for ca. 2-3 år siden 
Jeg kan flere gange om dagen tænke, at jeg har det i kroppen som i gamle dage.
Der er kommet så meget gang i den, at jeg også kan mærke mit hjerte - det banker derudaf i en rigtig god fart. Jeg tænker, der kan være to ting, dels at selen og C-vitaminerne gør sit gode arbejde, dels at det kan være tid til at afprøve en sommerdosering.
Hvad gør I andre, når dosis ændres, som ved stigninger? Tager lidt ad gangen? Eller snupper ½ grain af og ser, hvad der sker?
Tina
-
23-04-14, 14:15 #47
Så bra at du kjenner deg så bra!
30mg erfa/NDT tilsvarer <<potensielt>> 25µg t4. ... OM man er av de heldige som omdanner og tar opp t4 perfekt. Så jeg hadde nok forsøkt med "så liten doseendring som du klarer å knekke din tablettstørrelse" i om du vil endre. Og å gi hver doseendring minst 14 dager om du ikke har sikre og ubehagelige symptomer. Jeg hadde ikke endret på dosen utifra de prøvesvarene du har - KUN om jeg i tillegg hadde plagsomme symptomer. (Du er _sikker_ på at det ikke er "et hjerte som nå først banker som normalt igjen du kjenner?) Men jeg er i den situasjonen at jeg aldri har opplevd sikre høydosesymptomer ..., kun lett forhøyet puls på levaxin uten større ubehag ... Derimot har jeg mange og sikre lavdosesymptomer som jeg har prøvd (og de har jeg ikke noe ønske om å treffe igjen).
Jeg bruker nå 125mg erfa + 25µg levaxin to av tre dager. Det er levaxinen som forsvinner om jeg må redusere. Dette er for meg en symptomfri dose (unntatt den dagen jeg gikk 8 timer i skogen/halvannen mil i myr og fjell - da var jeg "avslått" om kvelden, men kom meg etter en god natts søvn igjen), men blodprøvene sier "høy" ft3, lav tsh
... Hvilepulsen er på 65-70... noe som virker å være min normal. Jeg har ennå ikke følt behov for "sommerdosering" - men jeg er nøye med å få i meg d-vitamin også via huden om vinteren (solarium og/eller legge noe av ferien til vinterhalvåret) og det tror jeg hjelper meg mye.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-04-14, 20:22 #48
Jeg er rimelig højt oppe i dosis (synes jeg selv) 150 mg på ikke arbejdsdage (3) og 180 mg på arbejdsdage (4). Langt mere end svarende til de ca. 90 mcg Euthyrox, jeg var på. Men min krop trængte, og det var også godt - det føltes sådan og tallene viser også, at jeg fortsat var på den sikre side.
Med ekstra C-vitamin og selen tror jeg at optagelsen blev bedre - håber.
Min puls var steget godt op til det samme som din og måske lidt mere (målt op til 72 tidlig morgen og 78 i opgående tilstand), og det skulle jeg vende mig til. Nu fik den bare et ekstra skub. Maven følger dog ikke efter, så det er hjertet, der er det følsomme.
Jeg har en anden ro i min krop - men jeg har dog stadig mine hedeture
De skifter karakter fra tid til anden. Måske en dag stilner de af 
Jeg har stadig din løsning i baghovedet, og jeg har en del Euthyrox på lager og tænker, at det kan også være en mulighed.
Det er dejligt, at du også har fundet en god måde at medicinere på - det er så skønt, når det lykkes.
Tina
-
23-04-14, 20:40 #49
Jeg VET ikke om den t4 jeg tar gjør noe annet enn å pynte på tallene. Men så lenge jeg har det bra så har jeg - etter at jeg testet neddosering for å se etter kjertel-liv i fjor sommer - ikke tenkt å endre på noe. Jeg anser meg ferdig med doseendringer for "eksperimentets skyld" inntil at kroppen gir meg tydelige hint om at det enten er for mye eller for lite. Å eksperimentere pga tall er jeg ferdig med for egen del. Etter sommerens neddosering har det tatt fram til nå å bli kvitt de siste ringvirkningene. Jeg sliter fremdeles med flakete negler på tomlene - de gjenoppsto under neddoseringen. Heldigvis så forsvant de andre lavdosesymptomene raskere... Men det er jo ikke godt å vite om langsiktige virkninger.
Om du fungerte bra/brukbart på t4 og tallene dine på NDT gir deg lite t4 så kan du jo vurdere å prøve min løsning dersom du skal eksperimentere. Men er det ikke nødvendig så ... er mitt varsel bare å rugge en båt som flyter godt i minst mulig grad.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
24-04-14, 07:16 #50
Enig, man skal ikke rokke en båd, der flyder godt. Og tak fordi, du tager dig tid til at svare mig. Det er jeg glad for.
Jeg håber, at den vilde hjertebank er, fordi jeg får mere i tilskud af de vitaminer/mineraler, der hjælper på optagelse/omdannelse, så jeg har besluttet mig for at tage 30 mg af de fire dage for at se om ikke, det giver en bedre balance. Da vil jeg være på 150 mg dagligt.
Mit fT4 har altid ligger under 20 (højest 20,1), de gange jeg har forsøgt at få det op, har min krop reageret med at blive "overspændt". Min hjerne og resten af kroppen har det også fint, så fint at jeg kan være med i diskussioner, hurtigt give mine kunder en løsning selv på sværere spørgsmål, tage mine to teenagere i "strakt arm" og så forsøger jeg med løbeture igen.
Det bedste er, at jeg kan holde til at forklare de samme ting rigtig mange gange uden at tabe hovedet igen, og jeg er ikke fuldstændig smadret efter en hel dag med undervisning.
Jeg kan også se på mine negle, at jeg var underdoseret i vinter ;-)
Tina
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53
Svar med sitat

Bokmerker