Side 5 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 79
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Jeg brukte Cerazette etter fødselen, før jeg oppdaget at jeg var syk.
    Jeg husker ikke begrunnelsen for at jeg helst ikke skulle ta minipille, men han nevnte Yasmin som en aktuell pille.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hvilket Vestlandssykehus?

(Du kan godt svare på PM hvis du vil.)
    Vestlending her. Kaster meg på sammen med Kris ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg skulle også gjerne visst hvilket Vestlandssykehus.
    Du må gjerne svare med personlig melding

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Vel.
    Samtidig som jeg gleder meg over optimismen og entusiasmen som er å spore her, så detter jeg jo litt sammen da.
    Min erfaring huskes jo og gleden var jo ikke noe mindre. Nå, endelig blir jeg bra ! Jeg ville ikke hørt på noen andre i min situasjon. Det er nå bra sikkert. Ingen skulle fått laget en eneste ripe i gleden.
    Og det er jo ditt spørsmål 2. som jeg til de grader gremmes over svaret på da.
    Spørsmålet er jo så viktig, og så riktig stillet, men du verden så feil besvart ! Det er akkurat samme svaret jeg fikk da jeg spurte - i 1978.
    Og da er det faktisk enda mer feil nå. Det er faktisk ikke noe annet galt med meg enn stoffskiftet - enda gikk det galt.

Eller er det bare at han ikke har hørt om meg - hvor feil svaret var, og hvordan det gikk ?
    The "no feedback syndrome" ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jepp, - jeg også reagerte på den N'finn!! Hele 4 stykker som har etterspurt endokrinologen - men ingen som har stusset over spm. og svar nummer 2!

Men jeg tror det har sammenheng med det inderlige ønsket enhver her inne har om å bli frisk, symptomfri. Når man hører at en ekspert på området har sagt at man kan bli det, så ønsker man å tro det. Man styrer seg inn dit hvor det kan ventes gode nyheter.

Vet at dere alle er oppegående mennesker, og synes selv endoen virket flott som tegnet og la krefter i at pasienten skulle forstå. Men dette med at ALLE blir symtomfrie bare de knasker hormoner er løgn og bedrag. Blir oppgitt over disse endokrinologers generalisering.

Ønsker deg uansett riktig god bedring, liten

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Nå har jeg jo bare skrevet bruddstykker av det han sa, så jeg skal ikke påstå at han var så bastant i sin uttalelse.

Så blir jeg ganske oppgitt over at jeg ikke kan få lov til å være fornøyd med en lege uten at det kommer sånne innlegg som over her og lager skår i gleden.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Vet at dere alle er oppegående mennesker, og synes selv endoen virket flott som tegnet og la krefter i at pasienten skulle forstå. Men dette med at ALLE blir symtomfrie bare de knasker hormoner er løgn og bedrag. Blir oppgitt over disse endokrinologers generalisering.
    Jeg spurte da ikke legen om alle som tar medisiner blir symptomfri, men om jeg kan bli det. Ut fra det han vet om meg, mente han det. Det er ikke generalisering.

Er det noen som generaliserer, er det de som sier at alle leger er sånn og sånn.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av liten
    Så blir jeg ganske oppgitt over at jeg ikke kan få lov til å være fornøyd med en lege uten at det kommer sånne innlegg som over her og lager skår i gleden.
    Det er vel nettopp derfor vi er i dette forumet - for å dele hverandres erfaringer og diskutere? Og det er jo på denne måten vi lærer litt om sykdommen og om hvordan det er å bli møtt av helsevesenet. For meg har det vært og er en berikelse å få lytte til andre sine kamper - disse som har mye lengre fartstid enn både meg og deg?

Du forstår vel at innleggene er ment for å hjelpe deg?? Kjempefint at du har tillit til legen din og fint at du skriver om det. Men du må tåle at folk her har andre erfaringer, og at innleggene dine blir kommentert utifra et annet ståsted enn ditt.

Når det er sagt så ønsker jeg virkelig for deg at det går den veien som legen skisserer. Ingenting vil være bedre enn det.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Ærlig talt.. Nå blir jeg ganske oppgitt over deg Liten.. Hva med å skaffe deg litt perspektiv?? Vi som kommenterte nr 2 viste et våkent blikk. Dette er ikke noe dulle-forum hvor man alltid skal ta alt for god fisk og tommelen opp. Da ville vi faktisk ikke sett fremskritt.

Jeg ble glad for at du hadde hatt et godt møte med endokrinologen, og jeg avsluttet innlegget mitt varmt og oppriktig med å ønske deg lykke til. Jeg mente det av hele mitt hjerte.

Jeg er ikke enig i at jeg har laget skår i gleden, og det opprører meg at du mener det. Jeg er ei syk jente, sånn som deg, og Yvette (som har noen gode poeng over her) og mange flere.

Jeg skal fortelle deg hva som er skår i gleden, det er å få beskjed om at bare man knasker levaxinen sin så blir man frisk som en fisk innen et visst tidsestemat (noe som er irrelevant av en lege å gi i seg selv, da alle har individuell opplevelse av tid før man merker bedring, eller evn. forverring). Når denne spådde tida er gått, og man kanskje fortsatt synes det er et slit og vaske håret, eller man heller kaffe i frokostblandinga og melka i kruset, eller man verker i ledda, eller ikke orker å leke i hagen eller bake pepperkaker med barna sine, DA kan man begynne og snakke om skår i gleden.

Men det er nå en gang den brutale virkelighet, ikke alle blir bra og ingen blir bra til samme tid. Mange vil måtte slite med enkelte plager resten av livet. Jeg synes leger skal være ÆRLIGE om dette. Slik at man mentalt kan forberede seg og godta og lære seg å leve med den nye livssituasjonen. Det er lov å gi håp, men ikke på falske premisser. Uansett hvor snill og hyggelig og pedagogisk og dyktig en endokrinolog er, har det ingenting med vår evne til å bli frisk og gjøre. Man blir ikke fortere frisk av en snill endokrinolog. Men det er klart, det hjelper på humøret.

Jeg synes som de andre 4 her inne at endokrinologen virket flink, men det gir ham ikke legitimitet til å si at dersom levaxinen ikke får deg bedre "MÃ… VI FINNE NOE ANNET VED DEG Ã… SKYLDE PÃ…". Her går skillet mellom legebøkene og den virkelige verden. Akkurat der er jeg ganske bestemt.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Jeg siktet ikke til det du skrev, Marianne, med det jeg sa om å gi skår i gleden.

Klart dette er et forum for meningsutveksling. Men jeg skrev innlegget mitt som et lite gledesutbrudd fordi jeg var så fornøyd med legen. Da er det ikke morsomt å få det svaret som n'Finn gir.

Jeg er fullstendig klar over at det ikke finnes noen oppskrift man kan følge fra a til å for å bli frisk, og kanskje blir jeg aldri helt bra. Noen sliter lenge, som Finn tydeligvis har gjort og gjør. Men det betyr ikke at alle får det sånn! Kan det tenkes at legen vet mer om min bakgrunn enn det dere gjør?

Her inne virker det som holdningen er at man er litt dum hvis man faktisk lytter til og stoler på legen sin. Det kan da ikke være sånn! Når jeg skriver om en positiv opplevelse, synes jeg at jeg kan få lov å ha den gleden i fred. Så kan dere skrive ut frustrasjonen over dårlige leger i andre tråder.

Side 5 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 30-01-10, 12:11
  2. Lavt stoffskifte siden 2003
    Av Anee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-11-09, 09:01
  3. Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
    Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 6
    Siste melding: 22-12-06, 20:58