Viser søkeresultater 41 til 50 av 50
Tråd: Lavt stoffskifte?
-
15-10-10, 19:17 #41
Sv: Lavt stoffskifte?
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og føler med deg

Ikke føl deg dum iforhold til oss. Mye av det du beskriver skyldes mangel på energi og evne til å arrrgumentere for egen sak i forhold til en sykdom som du ikke er godt kjent med enda (dette er mao symptomer på lavt stoffskifte)
Det du skal gjøre er å ringe han tilbake med beskjed om at dersom han skal ha deg til å vente i 6 uker er du nødt til å ha sykemelding for den perioden, fordi symptomene dine er så sterke at dette går ikke lengre. Da tenker jeg han skriver ut medisiner.
Selv om pasienter må vente i Norge så er det ikke vanlig å gjøre dette i alle andre land. Og Norge 6 uker er dessuten det minimum av tid det vil ta for behandlingen å begynne å virke.
Husk at når vi her inne så instendig ber deg om ikke å vente med å få iverksatt behandling er det fordi mange av oss har måttet gjøre det samme og vi har svært dårlig erfaring med konsekvensene av å vente. Det er også en av grunnen til at mange av oss har mistet tillitt til leger, rett og slett fordi vi har erfart at de tar feil. I verste fall går det an å bytte fastlege også. Hør deg om i nærmiljøet om noen kjenner leger det er lett å samarbeide med. Og spør etter "brukermedvirkning" og "pasientrettigheter"
-
15-10-10, 19:47 #42
Sv: Lavt stoffskifte?
Legen min er faktisk svært god til å samarbeide med. Dette er første gangen han har sagt meg "imot".
Jeg glemte å skrive at jeg nevnte noen av symptomene jeg sliter med. Da jeg nevnte menstuasjonsforstyrrelsene (jeg går på P-pillen og begynner ofte og blø midt på et brett) så sa han at det kan skyldes inngrepet jeg har hatt der nede (har hatt celleforandringer, og måtte fjerne mye) - han mente jeg skal henvises til UL for å sjekke det ut...
Så nevnte jeg det at jeg er så inni granskauen trøtt - da var han tilbake til helvetet jeg har vært igjennom her hjemme pga sønnen min som har slitt de siste fem årene ...
Jeg har så lite lyst til å bytte lege. Dette er en lege jeg kjenner voldsom tillit til. Han kjenner meg og hele min famile, og vet det vi har vært igjennom. Han pleier å hoppe hver gang jeg sier hopp. I sin tid når jeg smalt i veggen, gikk jeg til ham og sa at jeg tror jeg må i gang med antidepressiva en liten periode, for å komme meg kjapt opp igjen. Han skrev ut resept med en gang ... men ikke denne gangen.
Jeg sliter ... jeg vil ikke bytte lege ... men jeg vil ha en bedre hverdag.
Jeg kjenner meg skikkelig ambivalent ... jeg vil jeg vil, men vet ikke hvordan jeg skal få det til.
Jeg skal ikke mase her inne mer. Skal tenke litt i helgen og lese mer. Gir et pip når jeg får tatt meg sammen ;)
Varm klem til dere alle sammen - og tusen takk for dem varme støtten dere gir
Sitter med en TPO på 572 og venter på at legen skal fortelle meg hva som skjer videre
-
15-10-10, 20:31 #43
Sv: Lavt stoffskifte?
Du er klar over at blødningsforstyrrelser også er et symptom?
*Klem*
Håper at du snart får det bedre.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-10-10, 21:17 #44
Sv: Lavt stoffskifte?
Og - før jeg fikk diagnosen forklarte jo legene min trøtthet med at jeg nettopp hadde bygget hus...........
Men DET var altså ikke grunnen.
Jeg tror det ble gjort av "vennskaplige grunner", men jeg syns jeg hadde en svært lærerik og morsom periode bak meg. Jeg hadde trent på høyt nivå i mange år og mente selv at det absolutt ikke kunne være årsaken.
Og det var det jo heller ikke, men det tok alt for mange år før de kom til stoffskiftediagnosen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-10-10, 12:56 #45
Sv: Lavt stoffskifte?
Om å blø: Min forrige lege spurte meg om jeg hadde lest Marie Cardinals bok "Gjennom ordene". Den er selvbiografisk og beskriver en kvinne som blør og blør. Og i boken beskrives blødningene som psykisk, hun blir frisk av å å gå i psykoalalyse. Jeg sa at jeg hadde lest den. Ja, det er psykisk,vet du, sa han. Og det var det ikke. Det var underbehandling av stoffskiftet. Jeg gikk med en mengde hyposymptomer i mange år, som å blø masse og totalt uregelmessig (jeg har også hatt celleforandringer og fjernet masse) og alle symptomene het "psyke". Dette ble uttalt med den største autoritet av en lege, som etterhvert som jeg leste meg opp, viste seg å ha altfor lite kunnskap om stoffskiftet. Han hadde ingen ide om at jeg trengte noe mer enn Levaxin, og at kanskje Levaxindosen var for liten.
det kan jo tenkes at det som var en grunn til slitenhet før, ikke er det nå? Jeg tenker på det du skriver om forhistorien din, som er tøff nok. Men kanskje ikke det som sliter deg ut nå, som kroppen roper ut om mangler den har.
Du kan jo vurdere om du skal gå til legen og be om en hel eller delvis sykemelding, og begrunne det med at du er så sliten og utkjørt av stoffskiftet ditt? Kanskje det kan endre legens tilbakeholdenhet mot å skrive ut Levaxin før du har lidd litt til?
Du skriver tidligere i tråden her:Kanskje fortelle ham akkurat disse tingene du forteller oss? Si at nå klarer du ikke det hardkjøret lengre som en alminnelig hverdag er?Noen dager er jeg så trøtt at jeg har mest lyst til å sette meg ned og grine. Elsker mitt arbeid, men jeg klarer aldri komme meg tidsnok opp og avsted til jobb. Må bare ligge litt til, og litt til, og litt til .... Og mine elskede barn. Jeg skammer meg over meg selv noen ganger, når vi er ferdig med en helg og jeg har ikke funnet på noe særlig kjekt med dem. Enhver sjanse jeg har, så legger jeg meg ned. Jeg får overhodet ikke sove, men det er så fantastisk godt å bare ligge og hvile kroppen ....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-12-10, 20:37 #46
Sv: Lavt stoffskifte?
Ja da har jeg fått somlet meg til legen. Etter siste prøven var legen enig i at jeg skulle starte opp. Jeg har hatt mye hjertebank, så han våger ikke starte for brått ut. Har startet med Levaxin 25 mikrogr, og skal økes hver 6. uke etter blodprøvene.
Høres dette ut som en god plan?
Sitter med en TPO på 572 og venter på at legen skal fortelle meg hva som skjer videre
-
07-12-10, 20:48 #47
Sv: Lavt stoffskifte?
Det høres ut som en start. Men jeg vil si at du bør være åpen for å øke raskere DERSOM du ikke får bivirkninger etter 2-3 uker.
Jeg har ikke en hjertebankhistorie og økte fra 25 til 75 med kun 14 dager mellom hver økning. Dog. Dette er individuelt. Uansett. Nå er du i gang og forhåpentligvis responderer du bra og passe raskt på levaxin.
Vær obs på at svakere hjertebank og pulsøkning kan være forbigående ved en doseøkning. Om du får det så kjenn litt på om det er ille eller om det kan oversees i noen dager. Er det av den svake typen som kan oversees så kan det være en "hjelp jeg har stoffskiftehormoner, hvor skal det brukes"-sak som forsvinner når kroppen får ryddet opp i forsyningslinjene ut i kroppen. Det gjår gjerne litt i rykk og napp.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-12-10, 21:10 #48
Sv: Lavt stoffskifte?
Takk smgj

Det var nettopp dette legen min var litt bekymret for, for jeg har en del hjertebank og høy puls fra før (som til nå har blitt betegnet som stress). Så høy puls og hjertebank er jeg vant til.
Nå sitter jeg jo og venter på mirakler her - at jeg skal "våkne" og bli et nytt menneske
Sitter med en TPO på 572 og venter på at legen skal fortelle meg hva som skjer videre
-
08-12-10, 06:10 #49
Sv: Lavt stoffskifte?
Jeg vil ikke ta ifra deg håpet om oppvåkning, men vær klar over at det sjelden er på måten "pling".
Hvor fort medisinen virker er VELDIG individuelt. Selv var jeg en av de få som merket forbedring omtrent etter første tablett. Det er ikke normalen. For de fleste kommer endringene rykkvis eller umerkelig og det er kanskje kun etter 3-6 måneder man kan se tilbake og se at det har vært framgang. Lag deg en symptomdagbok med symptomer og hvor harde de er og oppdater den f.eks ukentlig.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-12-10, 20:16 #50
Sv: Lavt stoffskifte?
Er klar over at jeg ikke kan forvente mirakler som et "pling"
Men prøver å holde motet oppe ... det kom nok ikke tydelig nok frem i det jeg skrev i forrige innlegg
Sitter med en TPO på 572 og venter på at legen skal fortelle meg hva som skjer videre
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker