Viser søkeresultater 41 til 50 av 98
-
09-06-06, 22:20 #41
Disse blodprøvene har jeg tatt
jeg klarte det!!!!! Tusen takk for hjelpen!!!! Jeg byner å bli en raser på data!!!!!

Er ikke helt sikker på om jeg skal legge denne tråden her, men her kommer den hvertfall!!! 8)
Tenkte det kunne være greit å skrive opp hvilken blodprøver mr Oftebro tenker er viktige, så her komMer de.
OG DE SKAL TAS OM MORGENEN(HELST) FASTENDE OG IKKE TATT MEDISINER DE SISTE 12 TIMENE.
HEMATOLOGI(EDTA-blod)
hb
leuckocytter
KLINISK KJEMI, LIPIDER, PROTEINER
kalium
kalsium
magnesium
ferritin
asat
alat
ck
triglyserider F
kolersterol
HDL-kolesterol
Lp(a)
glukose fastende F
fruktosamin
urinsyre
Andre (serum hvis ikke annet er angitt)
Reum.faktor
RF Iga
ANA(+ent ENA)
total IgE
HbA1c
TRAS
Vit D F
Vit E F
Vit K
Homocystein
HORMONER, TUMORMARKØRER OG ANDRE (serum)
TSH
FT4
FT3
Anti-TPO
kortisol kl 0800
prolaktin
FSH
LH
Østradiol
Testosteron
SHBG
Vitamin B12
Folat i serum
SPORMETALLER
Sink
selen
ANDRE UNDERSØKELSER
Leptin
dhea
dhea-s
insulin
c-peptid
(IKKE RART JEG VAR LITT SLAPP ETTER DEN BLODPRØVE FESTEN....
)
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
13-06-06, 12:27 #42
Jeg har fulgt opplegget til Helge Oftebro i et år nå. Og det virker kjempebra. Jeg deler også opp medisindosen min i 2 - og da daler ikke formen midt på dagen, men holder seg nokså jevn. (tar levaxin og liothyronin ca kl 8 og kl. halv 5)
Det tok 6 mnd fra jeg begynte hos Oftebro til kjemien i kroppen min var noenlunde stabil, men jeg må ta en rekke tilskudd av vit b, kalsiuim, kalium, møllers dobbel, jern, og vit d.
Jeg har samme kostholdsregime som du, men jeg skeier litt ut. Tåler veldig dårlig feit mat og melkeprodukter -og sukker. Men spiser bittelitt av alt dette - uten at jeg merker det på formen. Sist jeg var hos Oftebro - var prøvene mine fine selv om jeg hadde fusket litt i faget.
Men det er sant at det blir mye kokkelering og mye tid på kjøkkenet. Falafel kan anbefales. Det er "kjøttboller" av kikerter som friteres i olje. Veldig godt. Du kan få det poseblanding i enkelte matbutikker - blandes ut med vann.
Helge Oftebros diett + mosjon er det som skal til for at jeg skal føle meg frisk. Litt forsiktig trim (gåtur, yoga, svømming) kan snu en dårlig dag til en betydelig bedre en. Jeg har bare godord å si om opplegget fordi jeg opplever at det virker for meg. Og motiverende at en faktisk kan gjøre noe selv for å føle seg bedre. Nå skal jeg begynne ordentlig fysisk trening i samråd med fysioterapeut (gruer meg..... er i elendig form). Men tror det er det som skal til for å komme tilbake til arbeidslivet.
-
13-06-06, 16:07 #43
Så bra.
Det kunne vært spennede å få noen tips til hva en kan finne på som måltid eller sunn snacks som er sunt for oss, i kostholds-mappa her.
-
14-06-06, 21:51 #44
Jeg kjenner nå att det er sukkeret som har holdt meg oppe. Det blir vel en type falsk? engergi, men etter jeg sluttet med cola er jeg helt utslitt. Orker ingen ting nå, men det kommer seg vel. Jeg har vært frøktelig flink m å ta pillene til middag spist, 5-6-7 ganger pr dag, det skal jamensmeg litt til å huske å spise så ofte. Og jeg har ikke drikke cola, hardt og jævli, men alt for helsa!!!
Jeg skulle spise så ofte for å holde blodsukkeret jevnt, da blir det ikke "bunner og topper", noe som ikke er så heldigt.
Opprinnelig skrevet av nora
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
07-08-06, 22:54 #45
heisann, heisann!
Lenge siden sist. Hva skjer med deg om dagen..? Hvorfor har du blitt dårlig? Det begynte jo å gå bra for deg og det virka som du var i form.. Veldig leit å høre at du ikke har det bra for tida. Vet du hva det kan ha seg?
-
09-08-06, 11:32 #46
Hei Marianne. Ødelegger tråden nå, men håper det unskyldes!!!
Er i dårlig form om dagen, klarer ikke å tenke, konsentrere meg og hommøret er borte. Alt er ett skikkelig ork.
Legen vil fortsatt ikke la meg prøve Armorn, og jeg klarer ikke å konsentrere meg lenge nok til å få bestilt det selv.
Har NESTEN klart å holde meg til dietten, hardt å spise 9 måltider omdagen i denna varmen, pust og pes...
Og driver fortsatt og tar alt tilskudd som legen har sagt jeg skal ta.
Aner ikke hva som går galt, enkelte dager er jeg i toppform, for snart 2 uker siden ryddet jeg HELE huset og kjørte vekk 3 hengerlass med tull til søppelplassen, men har vært tåka siden.
tips og råd mottas med HJERTELIG TAKK!!!
HÃ…PER ALLE HAR HATT EN FIN SOMMER, selv om det har blitt for varmt for min del!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
09-08-06, 12:41 #47
Jeg blir så bedrøvet over å lese om alle som strever så mye i så laaaang tid.
Føles så deprimerende og ikke kunne gi et godt råd en gang.
Heisann, hvor lenge siden er det du har tatt blodprøver? Siden du har lang fartstid innen stoffskiftesykdom så har du vel kontroll på prøver og resultater i forhold til formen? Jeg bare spør for å føle at jeg hjelper....Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
09-08-06, 13:52 #48
Hei heisann

Du gjør samme feilen som meg. De dagene jeg er bedre gjør jeg alt for mye og brenner ut fort. Vanskelig balansegang det der. Rådet mitt er å ta det rolig og være forsiktig de dagene du føler deg bra. Spare på overskuddet liksom
Ellers er jeg enig med deg. Sommeren har vært alt for varm!
Er imponert av at du klarer å spise så ofte
De tror ikke jeg hadde klart...
Lykke til videre.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-08-06, 21:23 #49
Til Brits og Annema, og dere andre å a!!
Blodprøvene svinger og svinger, jeg øker dosen for kjapt og for meget, antgeligvis hvertfall. Men syns jeg aldri blir bedre.
Og på de bra dagene skal jeg ha unna hybel monstre(de har vokst seg forbi kaniner FORLENGST......) og andre uønskede leieboere. Så det er vanskeligt å ikke gjøre no på de dagene(også). Ungene får det jeg orker til vanligt, stakkars de for en barndom. For eldste datteren er dette runde nr 2 med langvarig muggen mor, og det sliter hardt på samveta!! Men vi skal ta det igjen, endag(oi, det var vist ett lite Jokke og Valentinerne sitat.... favoritten!!!)
Som alle andre somre, tar varmen knekken på meg, men jeg skjønner at jeg ikke er alene. Syden er ikke ønskeligt om det er -25 grader her i
landet.
Detta blir bare rot gitt, men skal komme tilbake en dag hvor alt er litt klarere!!
Måtte alle få en hyggeligere høst uten tåke!!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
09-08-06, 22:08 #50
Ja men, tåke er jo så vakkert når lyskilder lyser igjennom den ;)
Skjønner at du prøver å kverke hybel-elefantene når du føler deg bedre! Det er jo akkurat det som er den store balansekunsten (som jeg ikke har klart selv enda).
PS: Jeg er datter av en meget kronisk syk mamma, og hun er verdens beste!! Var da og er nå
Dårligsamvittighet er en mors store lodd i livet.... Glem det og bruk energien på å gi hundre klemmer i stedet!
Kom snart tilbake uten tåke, men gjerne med høst ;)
Klem..Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
symptomer siden 1990?
Av Lita i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 18-02-10, 10:33 -
Woodstock 40 år siden!
Av Anisa i forumet Forum: Litt musikkSvar: 0Siste melding: 02-09-09, 21:51 -
Les på denne siden om ME
Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 18Siste melding: 01-02-07, 20:00 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 22:12
Svar med sitat
Bokmerker