Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 112

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Standard

Ok. kjederlig for oss da som trenger mer søvn, jeg sliter virkelig med å stå opp om morgenen. og da i tillegg burde ta medisinene 30min før frokost og bruker litt tid på å spise.

DRITT.... Det er hvertfall sikkert....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Brennsikkert !
    Dårlig søvn ? Sjekka binyrefunksjonen ?
    Kjøp kortisonkrem (fritt salg) og smør legga dine med noen cm. før du står opp.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Hvor kjøper du kortisonkrem n'Finn?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Apoteket. Det er i fritt salg. Det er to typer (såvidt jeg vet) ei lita tube som er veldig fet, og ei større som ikke er så fet og som jeg synes var best. Var den gul og kvit tro ? Står 1,5% eller deromkring på den.

Husken er hva den ikke burde være - og det har den aldri vært.......
    Jeg har prøvd det og jeg kjenner virkningen av det, men jeg bruker det ikke. Litt fordi jeg helst vil slippe - litt fordi jeg er så ustabil og ikke vet akkurat når jeg får noen virkning av det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    vest agder
    Meldinger
    9

Standard Hei

Jeg fikk beskjed om dette når jeg starta på levaxin : Ta tablettene til sånn ca samme tid hver dag. La det gå ca 2 timer før å etter du har tatt talettene før du drikker melk,kaffe eller juice. Om dette stemmer vet jeg ikke.Men mener jeg har lest det på internett en plass oxo.
    Klem fra shelley
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Stemmer nok det - er særlig jern og calsium som hindrer opptaket av T4.
    T3 hindres ikke - likevel står det likt på begge pakningsvedlegg.
    Har leita etter den artikkelen, men finner den ikke.......

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard Re: Hei

Sitat Opprinnelig skrevet av Shelley
    Jeg fikk beskjed om dette når jeg starta på levaxin : Ta tablettene til sånn ca samme tid hver dag. La det gå ca 2 timer før å etter du har tatt talettene før du drikker melk,kaffe eller juice.
    Hjelp, betyr det at om jeg tar tablettene om morgenen, så kan jeg ikke drikke kaffe til frokost....?
    Hvordan skal jeg da komme meg gjennom dagen?
    Kan man ikke bare øke dosen for å få samme virkning?

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Men når det gjaldt kalsium så var det bare kalsiumtilskudd som man ikke skulle ta samtidig, melk og andre meieriprodukter var greit leste jeg på en svensk side.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    vest agder
    Meldinger
    9

Standard

Ser at vi har fått høre mye foskjellig om dette.Der jeg leste så sto det oxo kalsium.Jeg spurte legen min om dette å ha sa at jeg skulle ikke drikke melk.Det prøver jeg å ta hensyn til,men med kafen er det litt annet.Den drikker jeg når jeg vil. Kanskje ikke så lurt,men klarer meg ikke uten kaffe. :o
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Her er utklipp fra svenske sjukvårdsrådgivningen:

Man ska inte ta Levaxin samtidigt som man tar mediciner mot halsbränna och sura uppstötningar, så kallade antacida, och mediciner som innehåller järn eller kalcium. Det bör gå minst två timmar från det att man tar något av dessa läkemedel innan man tar Levaxin. Om man tar medicinerna samtidigt eller med för litet mellanrum kan Levaxinets effekt minska.

Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Har jeg jern og B12 mangel?
    Av Tornerose i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 15
    Siste melding: 26-08-10, 10:51
  2. Nature Thyroid, kalk og jern
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 26-03-10, 19:30
  3. Kvikk fiks for jern..?
    Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 13
    Siste melding: 26-03-10, 14:26
  4. Jern...., kvalme?
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 6
    Siste melding: 19-09-07, 20:39
  5. Levaxin + kaffe, jern og kalk...
    Av Heidi i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 18-02-07, 17:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn