Viser søkeresultater 31 til 40 av 107
-
08-07-10, 22:26 #31
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
God idé med dagbogen ... Så er det mere overskueligt at følge med i, hvad der sker til daglig - det er jo der, de små revolutioner foregår
-
09-07-10, 14:12 #32
I dag er jeg noget træt, ikke i hovedet, men i kroppen - uden dog at være udmattet. Jeg bilder mig ind, at det er fordi binyrerne skal have tid til at restituere sig, og at jeg først kan vurdere situationen i løbet af de næste par måneder.
-
09-07-10, 21:55 #33
Ja, man skal også passe på, man ikke skruer forventningerne til sig selv alt for højt op på én gang

Pas på dig.
Nielsigne
-
10-07-10, 22:20 #34
Her på 4. dagen må jeg sige, at mit energiniveau stadig er hævet betragteligt, selvom jeg stadig bliver træt. Føler også en enorm ro i kroppen, før blev jeg nemt stresset og kunne ikke overskue selv de mindste gøremål. I dag har jeg nærmest ligget vandret hele dagen, på grund af ferieafgang, gik dog kold midt på dagen, men har ikke sovet til middag, kun ligget og slappet af en halv time.
Jeg har (er) også været nervøs for, om behandlingen med T3 ville påvirke mine øjne i en negativ retning, men indtil videre har det nærmest kun hjulpet, fordi jeg ikke længere er så stresset i kroppen, hvilket også gerne ytrede sig i form af øjentræthed/spændinger. Slapper i det hele taget meget mere af.
-
12-07-10, 09:29 #35
Her på 6. dagen går det stadig bedre end før jeg spiste T3. Jeg får ikke det samme pludselig energiboost, men orker mere end jeg gjorde for en uge siden.
Igår var jeg dog rimelig energiforladt, men jeg kan tilføje, at det kan være ret stressende at være på ferie, specielt når man er vant til sine daglige rytmer og masser af alenetid, så det regner jeg ikke for noget så tidligt i kombinationsbehandlingen/forløbet.
Jeg tænker dog, at jeg skal sættes op i dosis, da den som sagt er meget lav, indtager desuden dosis om morgenen, i hvert fald til en begyndelse, ellers ville jeg sikkert ligge og stirre op i loftet til den lyse morgen.
Hvad angår mine øjne, føler jeg som sagt større ro, føler også at øjenbevægelserne er blevet mere fleksible, så indtil videre har det kun været en fordel.
PS. har også lettere ved at falde i søvn, føler mig ganske enkelt meget træt om aftenen - stor lettelse!
-
13-07-10, 18:46 #36
Jeg kan kun sige, at jeg stadig føler utrolig indre ro og også mere overskud, men det siger måske kun noget om, hvor dårligt jeg havde det før - jeg spiser trods alt kun 10 mikrogram dagligt.
Sidder netop nu og føler mig afslappet og en smule træt, men ikke som før - udkørt. Sidste uge, da jeg skulle til lægen i København, var det som at bestige et kæmpe bjerg, så lidt overskud havde jeg - i dag virker det knapt så uoverkommeligt, så jeg må virkelig have haft et enormt T3 underskud.
Jeg skal nok skrive om mine blodprøver på et senere tidspunkt, men er netop nu på ferie, så det må vente til jeg kommer hjem. Er selv meget spændt på mine næste blodprøver her i begyndelsen af august.
-
13-07-10, 19:11 #37
Lykke til

Kjenner igjen noen av erfaringene dine som minner om mine etter oppstart av ERFA. Dvs en føler seg bedre og bedre; får større overskudd, og at man blir normalt trett på kvelden.
Jeg tror jeg tror at du absolutt kan ha forhåpninger om en formstigning, du står jo kun på 10 µg lio pr dag..
-
15-07-10, 20:59 #38
Hej Jeanette, Nielsigne og andre
Ja, det er helt vildt med alt den energi! I nat sov jeg kun 7 timer, og jeg har slet ikke været træt trods ferie-hjemrejse. Kan slet ikke fatte det, heller ikke den ro jeg har fået i krop og øjne. Føler mig afslappet og frisk og jeg har slet ikke sovet til middag, jeg har faktisk slet ikke tænkt på at sove hele dagen.
Jeg har også tabt mig en smule uden at gøre noget særligt for det, hvilket var helt umuligt før.
Før havde jeg også store fordøjelsesproblemer, men det går også meget bedre med maven.
Så netop nu er jeg bare så glad, og så meget desto mere skuffet over, at behandling med T3 stadig ikke er helt almindelig procedure blandt danske endokrinologer. Helst havde jeg fortrukket ERFA, hvis ikke det var så besværligt, men T3 er helt klart et alternativ til den traditionelle behandling med T4.
Jeg er dog stadig afventende, da jeg har hørt om andre, hvor virkningen pludselig forsvandt efter ex. antal dage, uger etc.
Jeg er også opmærksom på op- og nedture - i går havde jeg f.eks. en dag, hvor jeg var plaget af sommervarmen, sløvhed og hovedpine og måtte lægge mig et par timer midt på dage. Alligevel er dagen i dag, så usædvanlig, at det trods alt er et stort fremskridt.
Blodprøver før behandling med T3 (21. juni 2010)
TSH 0,18
T4 108
T4 (frit) 20,7
T3 1,2
T3 (frit) 3,5
T3 har ligget konstant siden jeg blev opereret i november 2008, så jeg er meget spændt på de næste blodprøver her i begyndelsen af august.
-
15-07-10, 21:10 #39
Strålende
!! Lykke til videre
-
15-07-10, 22:28 #40
EDIT: n`Finn's digresjon (Andrè Bjerke) adresseret til Jeanette78 er flyttet til dette link: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10565
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Graves siden 2004
Av jane i forumet Graves sykdomSvar: 42Siste melding: 06-05-10, 15:11 -
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18 -
Fikk graves for 14 år siden
Av millasin i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 31Siste melding: 29-04-09, 15:30 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker