Side 4 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 227
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Kan jo ikke si det her, men du hadde nok fått litt sjokk om jeg sa hvor jeg jobber hen........

Jeg fikk tips om dette her istad :

2. Arbeidsgiver har ingen rett til å få en utfyllende forklaring på årsak til sykemeldingen. At det for eksempel er chlamydia kan man få beholde for seg selv. Eller nevrose for eksempel. Derimot legges det opp til at arbeidstakeren til en viss grad er forpliktet til å si fra dersom fraværet skyldes forhold i arbeidet.

3. Arbeidsgiver kan ikke pålegge arbeidstaker å møte på jobb til møte på jobb til møte under sykemeldingen. Men skal og bør i det minste forsøke en telefonisk samtale der dette er mulig.

Dette er da ganske klart?! Hvorfor må jeg opplyse sjefen om dette? Det skal han vite sjøl. Men han driver og hersker nå...han er dårlig på personalting........

Jeg har jo sagt det ikke er jobbting som gjør at jeg er borte....

Huff og huff
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Karianne
    Kan jo ikke si det her, men du hadde nok fått litt sjokk om jeg sa hvor jeg jobber hen........
    Nei nei kjære deg - jeg mente ikke at du skulle oppgi arbeidsplass. Bare om det er i det private eller i det offentlige. Du trenger ikke si noe om det heller. Jeg lurer bare på om det er lovlig det han holder på med denne arbeidsgiveren din....?? Og om det gikk an å slå i bordet med noen lovparagrafer...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Skjønte det.

Det er vel på en måte privat ja.... Tror ikke de ligger under det offentlige. Diffuste svar, jeg vet.

Jeg skal vente til uka - så skal jeg formulere en mail som har hold i IA-avtalen - og foreslå at vi kan ringes istedet. Vi har et møte på fredag, som jeg ikke er interesesrt i å stille opp på eller har ork til sånn ting er nå..... Sitter ikke foran sjefen min og hylgriner liksom. Jeg gråter jo bare jeg mister hårbørsten i gulvet liksom.
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Lykke til! Håper du finner en god løsning etter hvert. Du må fortelle oss hvordan det går med deg...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Og så blir man jo ikke bra den neste uken hvis man begynner med levaxin...
    Stoffet trengs til syntetisering av rna som jo trengs til å lage ting i cellene og det tar dager og uker før det virker. Ckroppen må helbrede seg selv og det skjer først når man har kommet opp i riktig dose og da tar det typisk 6 måneder.
    Men man får varmere hendr og føtter veldig fort, og merker også noen andre bedringer veldig fort.
    Så man kan heller ikke bli bra etter tre uker, og du har jo ikke engang begynt på levaxin.......
    Ikke så lett.
    Det er sånt vi andre sliter med også, at vi ikke har en gips å vise fram.
    Noen sa at vi burde forlange en stor gips rundt hodet for å vise hvordan vi egentlig har det.
    Gips rundt hodet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ser at du i et annet sted på siden ser det om etter ny fastlege og det er sikkert lurt.

Jeg har selv hatt problemer på grunn av annen sykdom på jobb. Min erfaring fra mitt arbeidssted er at de er ikke snille mot deg når du er syk. Da er du ikke mye verdt. 3 uker syns jeg ikke er spesielt lenge å være sykemeldt når man er skikkelig syk. Mange som må ta en operasjon blir sykemeldt i opptil 6 uker til sammenlikning.

Slike som sjefene våre skulle blitt ordentlig syke selv, og opplevd det samme som oss så skulle de fått sett. :evil:

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Dessvere så får de hjertegreier og får utblokking eller bypassoperasjon og en anerkjent ordentlig sykdom....ikke noen lissomgreier slik som vi har....Vi skulle hatt hue i gips eller halsen i gips eller noe sånt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg mistet jobben min på grunn av dette.... :(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Lissa, hvordan går det? Hva skjedde?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Hei Karianne !
    jeg er inne i den åttende måneden med sykemelding. Det er lenge det. Har følt meg maroder hele tiden, blir liksom ikke bedre. Alt er diffust og ullent og jeg leter hele tiden etter svar på hva i granskauen er det som skjer med meg. MEN dette skulle ikke handle om meg, men om deg. Jeg har ikke hørt et ord fra NAV ennå. Og det er faktisk en stund til du skal høre noe også.

Disse linjene er hentet fra "nye og skjerpede regler i arbeidet med oppfølging av sykemeldte", etter innstilling fra det regjeringsoppnevnte sykefraværsutvalget. 1. mars 2007

Siterer:
    *krav til aktivitet og aktive tiltak skal igangsettes så snart som mulig.

* Oppfølgingsplan skal være igangsatt innen 6 uker fra første
    sykemeldingsdag.

* Aktivitetsplikt senest etter 8 uker.

* Dialogmøte mellom medarbeider, nærmeste leder og HMS-tjeneste/
    primærlegen etter 12 uker hvis manglende aktivitet. Arbeidsgiver
    har plikt til å innkalle. Primærlegen har møteplikt dersom
    medarbeideren ber om det.

* Nytt dialogmøte med de samme deltakere. NAV-trygd innkaller.

* Gradert sykemelding skal brukes så tidlig som mulig.

* Unntatt for aktivitetsplikt er: sengeliggende, smittefare, medarbeideren
    blir verre ved å være i aktivitet.

Håper dette gjør det litt klarere for deg. OBS; det er den siste setningen du skal bite mest merke i.

Det er vel også legen din som skal stå ansvarlig for sykemeldingen han gir deg. Ikke gå i forsvarsfella. Er du syk så er du syk.

Lykke til, med varm klem fra ei helt tussete

Side 4 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste

Lignende tråder

1. Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 09-01-08, 09:50
  2. Hei alle sammen!!
    Av Nettverk i forumet Presentasjoner
    Svar: 8
    Siste melding: 24-03-07, 23:28
  3. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12

Bokmerker