Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 37 av 37
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Dosering Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Hei Rufus.
    Leit å høre at du har problemer da....
    Og du tar jo MYE da.
    Jeg også gjorde det - helt til jeg begynte med D-vitamin da datt dosen fra 5 til 3G/dag.
    Jeg har ikke fulgt så godt med (sorry) tar du D-vitaminer ?

Noe må bare være feil når du tåler så mye - tar du det eksklusivt om morgenen lenge før annen mat ?

Er ref.området for rev.T3 korrekt ?
    T3 er jo da en totalmåling.
    Det er eventuelt den frie T3 målingen som kan tolkes sammen med rev.T3.
    Litt mer her : http://eurjhf.oxfordjournals.org/cgi...t/full/7/1/113
    Heia!

Ja referanseområdet stemmer.
    Min Ft3 er 4,2 på dette tidspunktet. Ref er 3,5 - 6,5. Senere har ft3 steget til 6,5.

Jeg tar D3 - 3000 IU daglig. Tar thyroiddosen min tre ganger daglig. Ca 06, 11 og 15. Tar Thyroid under tungen som sugetablett. Skulle ikke ha noe å si når og hva man spiser da?

Nei, jeg blir jo litt urolig når andre mener at noe er feil. Men jeg har jo hørt og lest om andre som trenger høy dose....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Joda, en kan jo lese om mange som trenger så høy dose.
    Jeg har også skrevet om at jeg trenger høy dose - før jeg fant ut at D-vitamin senker dosebehovet - mitt.......
    Så derfor lurer jeg jo bare litt da - hv aer det som gjør at noen trenger så høy dose ?
    Samtidig sier du vel at du ikke har det heelt bra også da ?

Så er resultater med * gjerne utenfor ref.området. Din er innenfor, og enda merket ?

Så ville jeg (iallfall) forsøkt å ta Tyroidet i en dose om morgenen. Det er anbefalt i Armour sitt pakningsvedlegg.
    D3 er fin dose - ta den til fettrik mat. Denne trenger man ikke være så konsekvent med, man har faktisk bare godt av pauser (min egen erfaring)
    Om du har drevet på lenge - forsøk å slutt en uke ?

Nevner bare i fleng her Rufus - må jo prøve noe ?
    "feil" mente jeg ikke så bokstavelig, bare at det er underlig.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Samtidig sier du vel at du ikke har det heelt bra også da ?
    Nei, jeg har det ikke bra. Orker ikke mer enn halv jobb. Har mange symptomer, fjern, slapp, sløv og ganske søvnløs etc

Det med oppdeling av dosen har jeg tenkt på, men har delt den fordi det skal være mer skånsomt i forhold til binyrer. Jeg kan vel prøve det.

Får høre med legen denne uka. Merker jo at Thyroiden hjelper, men jeg trenger stor dose før effekt...

Takk uansett

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Rufus--

Tør du å doble kortisondosen i en 2-3 dager bare for å se.
    Jeg ville prøvd med en stoor dose om morgenen....
    Du kan bare evnt. gå tilbake til den gamle på dagen da det kun er doseøkning i få dager.
    Kunne være ok høre om du får et "kick" da!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Tør du å doble kortisondosen i en 2-3 dager bare for å se.
    Jeg ville prøvd med en stoor dose om morgenen....
    Du kan bare evnt. gå tilbake til den gamle på dagen da det kun er doseøkning i få dager.
    Kunne være ok høre om du får et "kick" da!
    Aaahh, vet ikke om jeg tør det. Skader vel ikke for bare noen dager, men..? Skulle det hjelpe? Hmm... Vet sannelig ikke jeg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Kortison er vel slik at den funker med en gang.
    Om du føler deg bedre første dagen kan det jo være der problemet ligger - og at du kompenserer for det ved høy Tyroid dose ?
    Det er egentlig bare å prøve....

ja, og ønske deg lykke til da
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei dere!

Ja, da skal jeg prøve det. Men jeg dobler ikke for jeg bruker 35 mg. Prøver med 20 mg ekstra, kanskje? Det er faktisk sånn at de dagene jeg tar ekstra hc er jeg i ganske bra form relativt sett.

Side 4 av 4 Først 1234

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn