Viser søkeresultater 31 til 33 av 33
-
20-06-05, 22:17 #31
Gosj - du er jamen 'heldig'!
('Heldig' som har klart å levere et prøvesvar som tilfredsstiller legene, altså...)
Lykke til videre - håper du får den hjelpen du trenger nå!
-
21-06-05, 05:09 #32
hei kris!
Tjaa, det spørs vel på hvordan det ser ut ved neste kontroll
Men, jo - - det er jo bra at man blir tatt "alvorlig" - selv om man blitt møtt med forståelsesfull "overbærenhet" (for å si det sånn) - allikevel sitter jeg igjen med følelsen av å ha blandet meg bort i ting som jeg ikke skulle.........
(fyttikatta - så brysomme vi er :evil: )
Vi får se ..................hva spesial-"elgen" finner ut
Jeg har fått beskjed om å øke min tyroksindose fram til kontroll i høst - det blir "spennene"
barazinga - våken og oppe siden 03.30
Jeg har brukt Levaxin i snart 4 år - livet kjennes fortsatt som en berg- og dalbane
"Vår framtid vil avhenge av i hvilken retning våre kunnskaper fører oss" (Platon)
-
21-06-05, 08:37 #33
Hvis du har lavt cortisol, vil du kunne bli dårlig av økning, enten i form av økning i levaxindosen, eller i form av å ta liothyronin i tillegg. Liothyronin her i denne sammenhengen er verst, den er så aktiv.
Du har sikkert lavt ft3 fordi cortisol trengs for å kunne omdanne t4 til t3 som er det aktive stoffet.
Det man ellers kan gjøre for å slite mindre på binyrene, er å ikke spise sukker, det er det verste, ikke alkohol, aldri legge seg senere enn 10, de som har gått over på Atkins-eller lavkarbo-diett har erfart at cortisolbehovet har gått ned. Karbohydrater synes å trenge mye cortisol.
Plan B:
Hvis endokrinologene bae rister på hue, og legen også, må man ut og gå til en annen lege.
Er det noen på Balderklinikken som er villig til å skrive resepter på hydrocortisontabletter (det som er natur-identisk) ? Noen so vet?
Ellers var det en her som postet for et halvt år siden før forumet krasjet og ble hakket at hennes samboer fikk diagnosen lav binyrereserve av legen sin fordi han alltid ble så syk av stress og sykdom.
nora
Svar med sitat
Bokmerker