Viser søkeresultater 31 til 40 av 129
Tråd: B12-vitamin
-
06-11-06, 20:13 #31
Hvilket nivå på B12 ved lavt stoffskifte?
Hei husker ikke helt referanseverdien på B12, men mener det er 150. Mener å ha hørt et sted at de med lavt stoffskifte trives best med verdier nærmere 300. Noen som vet dette?
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 20:37 #32
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Meldinger
- 13
Det stemmer at det skal ligge rundt 300 ja, men ikke bare for de med lavt stoffskifte.
Jeg hadde B12 på 283 og selv om referanseverdiene ligger på 170-650 mente legen min på Balder-klinikken i Oslo at dette var for lavt. Nå ligger B12 min på 466 etter injeksjoner.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-11-06, 20:46 #33
Jeg ligger på 199, men den forrige legen sa dette var bra. Må ta meg en prat med henne jeg går til nå å høre om det ikke er mulig å få tatt nye prøver. Lav B12 gir vel en del plager det å.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 21:20 #34
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Meldinger
- 13
Hmm.. Det synes jeg hørtes rart ut at legen din sa det var normal verdi. Min lege på Balder-klinikken sa at dette nesten var alarmerende B12 mangel og at jeg øyeblikkelig måtte begynne med B12 injeksjoner. Ville nok tatt det opp en gang til var jeg deg.
Her har du i tillegg en nyttig link angående symptomer og etc.
Lykke til
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-11-06, 21:21 #35
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Meldinger
- 13
Glemte linken
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322331For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-11-06, 21:38 #36
Tusen takk for hjelpa Snowbird
HeleneFikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 22:15 #37
Dette fant jeg på nettpsykiateren
MANGELTILSTANDER SOM KAN FINNES HOS PASIENTER MED DEPRESJON
1:HORMONMANGEL
Lavt stoffskifte (Hypothyreose) er en relativ hyppig forekommende årsak til depresjon. I slike tilfeller vil vedlikeholdsbehandling med Thyroxin bedre tilstanden. Det er desverre fortsatt pasienter som blir behandlet med antidepressiva i stedet for å bli behandlet for stoffskiftemangel.
Endring av hormonsituasjonen i forbindelse med overgangsalder eller ved bruk av p-piller kan gi depresjon. Tilskudd av hormoner eller endring av p-pillen kan gi stor effekt.
2:VITAMINMANGEL
Mangel på vitamin B12 og eller Folinsyre kan resultere i depresjon. Alle pasienter som behandles mot depresjon bør ha undersøkt stoffskiftet, vit.B12 og Folinsyre. Vit.B12 mangel er vanlig hos pasienter som er operert pga. magesår. Det er imidlertid ikke sjelden at en finner Vit.B12 mangel som uventet funn ved blodprøvetaking. Folinsyre gis ofte som tilskudd til gravide men stadig flere har behov for folinsyretilskudd ved økende alder.
3: VITAMINER OG MINERALER: Mange leger har etterhvert begynt å anbefale deprimerte å ta tilskudd av vit.C. Tilskudd av mineralet Magnesium (Mg++) ser også ut til å ha betydning og anbefales derfor av mange.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 23:16 #38
I USA og Japan er det mange leger som bruker 500 som nedre grense, mend et er andre måleenheter enn vi har. Regnet om blir det vel 360.
Vi bruker mol, de bruker gram. Men ikke alltid, så man må se nøye etter.
Her er noe fra Dr. Dommisse:
http://www.johndommissemd.com/site/965699/page/368501
-
10-11-06, 21:22 #39
Opprinnelig skrevet av snowbird
he he he he.... leger
Jeg hadde for 3 år siden lavt B12 i blodet. Legen sa ikke så mye om det, men han nevte det. Diagnosen etter denne utredningen var IBS (irritable bowel syndrom).
Når jeg endelig kom til utredning for lavt stoffskifte var min B12 nede på 109. Legen som så dette nevnte at det var lavt, men ikke lavt nok
Så når jeg endelig kom til rette person var B12en min på 99. Og han startet umiddelbart med B12 sprøyter.
Husk at om du tar B12 må man også tilføre B11 (folic acid). Når B12 øker synker B11....
Det er nesten like ille som å ha B12 mangel.
Siv Cath
-
14-11-06, 08:11 #40
hei
Jeg har brukt sprøyter med B12 i ca 1 1/2 år nå. Merket god bedring den første tiden, bl.annet på hår og negler. Men........skrekk og gru nå har jeg motsatt virkning. I ca 1 til 2 måneder etter hver injeksjon faller hår og negler "av". Så går det gradvis bedre de siste ukene før neste sprøyte.
Hva er dette?? Har ikke tatt ny blodprøve for å sjekke hvor verdien er i dag. Det er en altfor dyr prøve sier legen. Hadde 98 da jeg startet opp med behandlingen.
Kan det være at jeg nå får for mye??? eller kan det ha en sammenheng med det som stod over her om at B11 blir for lav?
Er det noen som har synspunkter om dette?
Lignende tråder
-
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36
Svar med sitat

Bokmerker