Viser søkeresultater 31 til 40 av 59
-
29-07-08, 21:02 #31
Hvor lenge var du i jobb før du ble sykmeldt? Har du fått sykepenger hittil?
-
29-07-08, 21:07 #32
Jeg startet 5.februar. Og kontrakten går ut 5.september.... Jeg skriver timelister og leverer sykmelding og har fått lønn hittil og regner med jeg får det for ut juli.
Nå diskuterer jeg med byrået om jeg skal få lov å skrive timer videre - det syns jeg siden jeg i mine øyne har 1 mnd igjen grunnet 1 mnd gjensidig oppsigelse...
Deres vanlige løsning er å prøve å dytte konsulenten ut i nytt oppdrag så fort som mulig slik at ny kunde/nytt oppdrag dekker videre lønn...
Men dette blir jo litt spesielt tilfelle siden jeg er sykmeldt og ikke er arbeidssøkende enda....
Må jeg melde meg arbeidsledig så fort som mulig liksom?? For å få penger i det hele tatt??
Skremmende opplegg spør du meg..Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
29-07-08, 21:09 #33
"I prøvetiden er gjensidig oppsigelsestid 1 måned, regnet fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted. Etter prøvetidens utløp har begge parter gjensidig rett til skriftlig å si opp an¬settelses¬for¬holdet med den individuelt avtalte oppsigelsesfrist. I begge tilfeller regnes fristen fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen finner sted. For øvrig vises til arbeidsmil¬jølovens regler for oppsigelse.
I oppsigelsestiden har byrået rett til å sette deg til andre arbeidsopp¬gaver enn det som ville fulgt av ansettelsesforholdet. Det omfatter også rett til å frita deg for arbeidsplikt for hele eller deler av perioden på det vilkår at du ikke tiltrer noe nytt ansettelsesforhold eller starter egen virksomhet i den gjenværende del av oppsigelsestiden.
Oppsigelse skjer skriftlig fra begge parter.
Oppsigelse fra arbeidsgivers side skal leveres til arbeidstakeren personlig eller sendes i rekommandert brev til dennes oppgitte adresse.
"
Jeg har ikke fått noen skriftlig beskjed fra noen, jeg. Kun en mail fra byrået om at kunden har ringt og vil avslutte forholdet umiddelbart. Så, skal jeg være pirkete og streng, så gjelder ikke denne oppsigelsen enda, da. Fordi jeg må ha den skriftlig i hende før 1. august hvis den skal gjelde. I mine øyne....Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
29-07-08, 21:37 #34
Hvis du har vært i jobb i minst 4 uker før du ble sykmeldt har du rett på sykepenger. Jeg mener at du kan ha rett på sykepenger selv om arbeidsforholdet opphører mens du er sykmeldt. Jeg ser at du har snakket med NAV. Hva sier de om det?
folketrygdloven § 8-30 - Sykepengegrunnlaget når trygden yter sykepenger:
5. ledd:
For en arbeidstaker som blir arbeidsufør i et tidsbegrenset arbeidsforhold på under seks måneder, fastsettes sykepengegrunnlaget etter første ledd, selv om dette sykepengegrunnlaget avviker mer enn 25 prosent fra sykepengegrunnlaget etter andre ledd. Dette gjelder bare for det tidsrommet arbeidsforholdet skulle ha vart. Deretter kan det ytes sykepenger etter tredje eller fjerde ledd dersom medlemmet kan dokumentere inntektstap.
http://www.lovdata.no/all/hl-19970228-019.html
-
29-07-08, 21:42 #35
Skrev mail til kontakten min nå i NAV - så får vi se hva de skriver....
Jeg også mener det er slik du skriver over her.....Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
29-07-08, 21:59 #36
Lykke til.
Her er info om fri rettshjelp dersom du ikke når frem.
http://www.fri-rettshjelp.no/
ang trygdesaker (fri rettshjelp her er behovsprøvd):
"Fri rettsråd gis (kun) hvor aktuelt vedtak påklages, og videre kan fri saksførsel gis i ankesak for Trygderetten"
klagesaker til fylkestrygdekontoret eller Rikstrygdeverket.
-
29-07-08, 22:09 #37
Thank U.
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
29-07-08, 23:27 #38
Jeg fikk vel fyken jeg også pga sykdom. Jeg krevde arb.kontrakt til 8 juli, da hadde jeg vært der 6 mnd og ville da få sykepengegrunnlag.
7 juli ble jeg sykemeldt. Da måtte jobben betale sykelønn første 16 dager så betaler nav. Så da har du rett til sykelønn. Om du var på rehab eller lign før februar så vil du ende tilbake der. Har du jobbet 26 uker vil du få sykelønn.
-
29-07-08, 23:28 #39
Flott...skal notere meg dette og snakke med byrå....takk for svar!!! :-)
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
19-08-08, 09:13 #40
Re: Urolig i kropp/psyke og deprimert/på gråten
Hei igjen
En liten tilstandsrapport.
Har vært sykmeldt i 6 uker og har nettopp vært hos legen og fått sykmelding 2 uker til.
Og etter det begynner vel NAV-samtale osv osv....huff. Akkurat som jeg orker å sitte med lege og trygdekontor for å forsvare at jeg føler meg dårlig selv om det ikke syns utenpå. Jeg liker det ikke....føler meg på tiltalebenken...
Men. Målte stoffskiftet igjen med TSH ned fra 3.6 til 3.2, det syns jeg var liten endring etter 6 uker på Lev 50mcg (etter å ha gått noen uker UTEN Lev fordi en kirurg på Aker mente jeg bare kunne kutte ut). T4 tror jeg var 16.2 og T3 (som jeg hadde krysset av for selv) var visst 4.3. Legen foreslo at jeg øker til 75 mcg 5 dager i uka (gå mandag og torsdag på 50mcg) så da gjør jeg vel d? Videre fikk jeg beskjed om at T3 var det INGEN vits å følge med på. Jeg har nå forresten byttet til en kvinnelig fastlege, 2dre gangen jeg var hos henne nå. Syns hun har LITT bedre snurr på stoffskiftetingene enn mine 2 andre leger, dette er første gangen noen har bedt meg om å øke doseringen faktisk, og ikke for brått. Men det er fortsatt TSH man styrer etter i legestanden, ja... Jeg skal krysse av for T3 denne gangen også (får med skjemaet hjem), jeg betaler jo en 50lapp for prøvene hver gang, det er MINE prøver, så da har det vel ikke noe å si om jeg personlig vil at T3 skal måles. Samme for legen det vel.....!
Mandag var jeg forresten på utredningstime hos ei lege på Balderklinikken. Deilig å ha masse tid til å forklare hvordan jeg har det og føle at man blir hørt på og tatt på alvor. Vi snakket MYE om trette binyrer og jo mer hun forklarte og flere ark hun gav meg om temaet så føler jeg jo dette henger VELDIG på greip med mitt liv, min kropp, min psyke. Nå skal jeg måle kortisol i spyttet og sende inn i morgen - tilbake til Balder om 5 uker for å se på alle blodprøver og avtale videre gang osv.
Nevnte trette binyrer til fastlegen min idag - hun sa at det hørtes ut som noe alternativt som ikke hørte skolemedisinen til også lo hun litt.... Ja, LE HØYT av at pasienter prøver å gjøre noe med helsa... Er vel ikke noe nytt at skolemedisin og alternativ medisin kræsjer, da men... Allikevel.
Hvis Balder påviser problemer med binyrer - er dette noe man blir frisk av? Med behandling? Noen her som har erfaring? Lest litt om det her inne og andre steder også... Stemmer det at Levaxin egentlig gjør ting vondt verre hvis det er binyrene det er noe galt med? Jeg har jo ikke akkurat verdens beste erfaring med Levaxin - bortsett fra at jeg fikk ett løft i formen som vedvarte i 3-4 mnd etter tablettene begynte å virke 3 mnd etter oppstart.
Det er viktig å sile ut ting i livet som påvirker formen, samt være snill mot seg sjøl i måten man lever livet på. Jeg vet at jeg har vært uheldig med en del erfaring både på jobb og i forhold samt at jeg har måtte bytte jobb ofte og flyttet ofte. Jeg har hatt MYE ups and downs for psyken, og smellen jeg har gått på nå er den verste. Og jeg forstår forsåvidt hva det kommer av, kroppen kan jo bare tåle SÃ… mye om dere skjønner... Det handler om å gå på akkord med seg sjøl når magefølelsen skriker osv - ikke rart man kollapser... Men jeg mener også at hvis jeg hadde vært sterkere og friskere så hadde jeg taklet ting bedre. Nedstemtheten ligner mer på depresjon den gangen her, og tårene renner lett. Ikke fordi jeg mener jeg har en depresjon foran stoffskifteproblemer, men fordi etter å slite med å finne Lev-formen og samtidig skal takle livet ellers så blir man bare mer og mer oppgitt og "nede...."
Føler meg langt unna det å skulle gå på jobbintervjuer (mistet jo jobben som jeg skrev lenger opp her).....Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Svar med sitat
Bokmerker