Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 44
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Trenger en eller flere uttalelser

Conradi jobber (jobba?) på legesenteret i Brumundal og skal være bra på stoffskifte.

Thyreoistatika (feks. Neo-Merc.) knuser antistoffet TRAS.
    Levaxin må du jo ha når stoffskiftet er blitt så lavt, men når og hvis thyreoistatikaen har gjort jobben kan du slutte med medisiner.
    Du blir frisk, men det tar tid.
    Det er iallfall teorien, og den virker jo noen ganger da......
    Så da får en jo håpe på det beste.

Du kan jo smugkikke litt på temaet høyt stoffskifte - de fleste som får TRAS får jo høyt stoffskifte så det står nok noe å lese.
    Du må jo tolke det din vei da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Standard Re: Fersking som lurer

Vi skriver i dag 1. oktober og jeg har akkurat fått resultatet på mine siste blodprøver tatt 19. september 2008:

TSH 2,4 (0.20 - 4.0)
    Fritt T3 3.6 (2,3 - 5,7)
    Fritt T4 20,2 (9,0 - 22,0)
    Tras 1,8 (<1,0)

Dagsdosen er 200 µgram.

I august var prøveresultatene min som følger:

TSH 7,2 (0.20 - 4.0)
    Fritt T3 2,9 (2,3 - 5,7)
    Fritt T4 17,2 (9,0 - 22,0)
    Tras 2,8 (<1,0)

Jeg har ikke økt dosen siden den gang, men har vært gjennom 1 runde med Kvantemedisin, kuttet ut alt som heter kjøtt, begynt i aktiv sykemelding. Trøtt er jeg ennå, men forkurven går oppover og jeg trives bedre med meg selv.

I dag reiser jeg til Mesnalia på Maharashi Ayurveda for en ukes kur. Jeg gleder meg veldig for nå skal mine vonde ledd til pers.

Jeg vet at formkurven min kan snu, men akkurat nå nyter jeg livet!

- Scarlett
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

ft3 er på 30% og ft4 er på 63% hvis jeg kjører dem gjennom kalkulatoren.

Vanligvis vil vi pasienter ha begge i øvre tredel av reveranseområdet, og minst på 50% opp. din ft3 er ganske lav enda.

Imponerede at dine tall er blitt bedre på kvantemedisin.

Jeg personlig vil si at også din TSH sier at du må litt opp i dose med levaxin. TSH skal som kjent vanligvis ned til 0,5-1,5 og din er høyere, samt at ft4 og ft3 spesielt er noe lave.

Hvorfor kutte ut kjøtt, og har kvantemedisinen avslørt noe mer?
    Jeg skal på time neste uke.

hilsen
    nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Jeg ser det du påpeker og vet at det er et stykke igjen, men akkurat nå nyter jeg min gode form. Og jeg har oppnådd gode prøveresultater i løpet av kort tid dvs. under 1 år.

Kvantemedisin avslørte blokkeringer, dårlig fordøyelse, lav blodprosent, candida, allergier og en del til som jeg ikke husker i farta. Hun fikk justert alt 100% bortsett fra hormonene mine som ble rettet opp litt.

Jeg står farta til å reise, men jeg gleder meg til å lese dine erfaringer med kvantemedisin (hvis du vil dele det med oss på forumet da).
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Unhappy Betuttet nå

Diagnosen på lavt stoffskifte ble stilt i oktober 2007 og da var THS 70 (0,5 - 4,0) fritt T4 7,2 (9-22). Prøveresultatene er gradvis blitt bedre med noen små tilbakefall. Både lege og jeg har vært fornøyd med forkurven min. Prøveresultatet i midten av januar 2009 var THS 0,91 (0,5 - 4,0) og fritt T4 19,3 (9-22). Har siden da tilbragt 14 deilige dager på Maldivene uten overspising, ikke for mye alkohol og jeg rørte en del på meg hver dag (bungalowen lå et stykke vekk fra "sentrum" på øya. Ny blodprøve ble umiddelbart etter hjemkomst og nå er jeg virkelig betuttet: THS 5,2 (0,5-4,0) og fritt T4 15,4 (9-22). Det skal også sies at tras 1,7 og anti TPO >1000.

Jeg har notert meg at jeg har vært ualminnelig trett og uopplagt etter hjemkomst, men har tenkt som så at dette er jetlag - så feil kan en ta !

Jeg er fortvilet for nå har jeg snart vært sykmeldt fra min nattvaktsjobb i 1 år og skal i møte med arbeidsgiver med tanke på en omplassering til dagjobb. En ting er helt sikkert og mer natt for meg er utelukket.

Noen som har noe å dele med meg? Jeg vet at stoffskifte kan hoppe, men jeg synes nå dette var voldsomt. Trenger litt
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Betuttet nå

Tja, synes det kan tolkes som for lav dose - hva har du brukt i 8uker før prøven ?

Så synes jo jeg at vi må lære oss å være kjertel. Nå som vi ikke har den til å sørge for at vi til enhver tid får en passende dose, må vi lære oss å tolke di signaler kroppen gir - og finregulere dosen deretter.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Sant det, men vet du - min forkurve har vært stigende lenge og jeg satte ikke min plutselige tretthet i forbindelse med stoffskiftet. Lite bevisst kan en vel si
    Jeg har frem til nå spist 250 mcgr levaxin 3 dager i uka og 200 mcgr de resterende 5. Nå skal jeg gjøre omvendt dvs 250 mcgr 5 dager og 200 mcgr 3 dager.

Det som gjør meg betuttet er at THS har økt fra 0,91 til 5,2 i løpet av 4 uker, 4 små uker.
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det var jo ingen liten dose ?
    Og - har du 8 dager i uka du da
    - omtrent 1550µg/uke er en stor dose, og en kan undres hvorfor du trenger så mye ?
    En kan mistenke at ikke alt blir tatt opp i forføyelsen.
    En bør ta Levaxindosen for seg selv med en gang en våkner, og vente litt med å spise. Kalsiumtabletter og særlig jerntabletter må tas 4timer unna, ellers nedsettes opptaket.

En grunn til at stoffskiftesituasjonen kan endre seg er jo en endring av kostvaner og systemer.
    Endel tarmsykdommer også.

Den dagen du måler skal dosen tas etter målinga.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Jeg tar min levaxindose på kvelden. Kanskje min ferie med lang flyreise, 14 dager med 28-30 varme hver dag totalt uten hverdagslige sysler påvirket stoffskiftet mitt negativt Uffda

Da tror jeg heller at det kan være dårlig opptak av levaxin i kroppen min. Tarmfunksjonen min er ikke bra og det har den ikke vært på mange år - jeg tror jeg bør ta en samtale med fastlegen min.

Takk n'Finn
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Tyske leger sjekker alle som trenger mer enn 125 µg for H.Pylori som rutine, har jeg hørt.

Har du tatt noen cøliakiprøver? Legen kan sjekke ttg2, som er den mest vanlige cøliakiprøven.

Og hva er D-vitaminnivet ditt?

Jeg personlig tipper at det er antistoffene som spiller deg et puss, og du har både TRAS og Anti-TPO og de alene kan gjøre slikt.
    Gluten er kjent å trigge disse antistoffer.
    (ikke prøv glutenfritt før cøliakiprøver)
    Det er flere på amerikanske forums som fikk det mye bedre med stoffskiftet etter at de ble glutenfrie frivillig, uten diagnose.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn