Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 38 av 38
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tor
    samme greia med meg. selv om jeg ikke har angst for å gå ut e.l. så er det valium og sobril o.l. eneste som hjelper skikkelig når jeg er dårlig og har smerter.
    Hvor lenge har du gått på slik medisin? Har ikke du testet armour? blir du ikke noe bedre av det?

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Armour har brukt i 4 uker. Men pga ekstrem press og hendelser i livet mitt, så har det vert litt vanskelig å "måle" bedring.

Valium, sobril o.l. har jeg brukt siste to åra og to mnd. så lenge jeg har vært skikkelig sjuk. Ikke hele tida altså, slutter jo virke da og blir hekta

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Enda tidlige dager Tor, men håper det går bedre etterhvert.
    Hvor mye bruker du ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

1.5 grain og 10 mg liothyronin i tillegg, sånn at det blir akkurat samme dosen som Dr Ofebro foreskrev. Blir 18 mer t4 enn før da, men det bryr jeg meg ikke noe om.

Tjohei, nå har jeg tatt kveldmedisinen. Mogadon, et godt gammelt og sunt benzodiazepine. Det skal jeg ikke slutte med før jeg ser bedre dager.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo ille da, at behandlingen av denne sykdommen er så dårlig at mange ikke fungerer bedre enn at man må ty til symptomdempende behandling i tillegg, for symptomer som jo alle vet er relatert til utilstrekkelig behandlet stoffskiftesykdom.

Har hørt om "mongere" fra den tia jeg var nattevandrer og prata mye med folk som hadde møtt veggen.
    Det har en del virkniger som vi som har stoffskifteproblemer bør være obs på. Det gjelder de forandingene vi får i hjernen og de som har muskelvondt, hvor virkestoffet kan forsterke den virkningen som stoffskifteproblemene gir.
    Det er et alvorlig stoff, men for vår del går det visst bra om man bare bruker lite, så du får ikke åpne hele åra Tor

Armour har egentlig for mye T3.
    Jeg har forsøkt hvor høy Armourdose jeg kan bruke uten å få symptomer på høyt stoffkifte og var oppe på 5Grain i sommer. Det ble for mye og jeg har gått nedover. Nå begynner jeg på 4Grain, som inneholder 36µg T3. Med en sånn dose hadde du sluppet å ta Liothyronin.
    Og 4G er nok nødvendig om ikke kjertelen har noe produksjon.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Jeg er blitt så dårlig nå når jeg bare tar 25 mg levaxin, jeg blir dårligere og dårligere ut over dagen... Jeg blir dårlig uansett om jeg har lav dose eller høy... hva skal jeg gjøre

før måtte jeg gå på høyrere dose måtte jeg kun ha sobril av og til... nå har jeg måtte tatt det 2 dager på rad... liker ikke dette

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Uff, vær forsiktig. Sobril kan gjøre vondt verre. Du kan opplever at du får abstinenser i tillegg til smertene når du skal kutte det ut. Tablettene virker veldig godt nå, men snakk med legen din om du kan få andre medisiner som ikke gjør deg avhengig. Selv om andre tabletter ikke hjelper like godt her og nå, er det mye bedre i lengden.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

gutt 81, det er alltid noen veldig få som blir dårlige av L-thyroxin på forumene.

Gjenstår å prøve uten, (siden du hadde ganske høy ft4 før du startet og den høye TSH kan være din normale), samt prøve en annen medisin, eller kutte ut levaxin og se etter annen sykdom. Har du forsøkt kvantemedisin, de apparatene gir svar på en computer i legespråk.
    Jeg testet det såvidt på alternativmessen ifjor, og den sa at mitt stoffskifte var normal-en anelse for lav (den regnet ut at min TSH var 2 poeng for høy, et lite avvik) (min TSH er 0,02 og jeg er ikke overdosert da. maskinen regnet ut at jeg godt kunen ta en smule mer stoffskiftemedisin) Jeg tenkte at du kan bruke kvantemedisinen for å finne ut om ditt stoffskifte var for lav uten levaxin, samt om det er noe helt annet som ligger bak.
    Bare et forslag.

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Sarotex tabletter
    Av nuttisen i forumet Depresjon
    Svar: 31
    Siste melding: 28-11-07, 09:04
  2. Hvordan dele tabletter ?
    Av FemIce i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 11
    Siste melding: 10-08-07, 07:48
  3. Beinverk!!! Hva hjelper?