Viser søkeresultater 31 til 40 av 56
-
03-11-07, 13:18 #31
Det er noe sånt jeg gjør og. Jeg har funnet en dose som fungerer nå, men hver gang jeg må øke, så gjør jeg det gradvis, enten til jeg er frisk nok til å fungere godt på jobb, eller til jeg merker at jeg er overdosert og da reduserer jeg litt.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
-
03-11-07, 16:10 #32
bittebitt, i ditt tilfelle tenker jeg helt personlig at du ikke trenger øke levaxin noe mer. Hva sa legen?
Det er nemlig ofte at pasienter har TSH på 1 og ft4 er fremdeles ikke i øvre tredel, eller noen ganger i nedre halvdel. Da er det logisk å øke levaxin først tenker jeg. Det er også noe sånt som var i konteksten i foredraget jeg hørte på.
Men Dr. Anthony Toft skriver flere ganger i bmj at han da i tilfelle som ditt ville forsøkt økt levaxindosen til over referansområdet og TSH kan da bli lav, og så lenge som ft3 ikke kommer over referanseområdet er ikke pasientene overdosert. (kan studeres på www.bmj.com)
Passer sikkert noen pasienter, men i ditt tilfelle har jeg en teori at ft3 bare stiger littegrann. Har prøvd noe sånt før og funket ikke.
2x5µg liothyronin funker hos meg.
-
03-11-07, 17:21 #33
Hei Nora
Legen trappet først ned levaxin til 100 mcg 5 dager/uke og liothyronin 20 mcg 3 dager/uke. Trappet opp begge prep. slik at jeg nå bruker 100mcg levaxin og 20 mcg Liothyronin/ dag. Dette pga at f-t4 falt fra 23 til 13 i løpet av noen uker. Legen ga meg lov til å eksperimentere litt selv, og foreløpig tror jeg den doseringen jeg har nå er passe. Er fortsatt like trøtt, men fungerer bedre mentalt, dessuten har jeg merket at jeg er mindre plaget med dyspepsi(!) Skal ta nye prøver i desemberSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
04-11-07, 10:12 #34
-
04-11-07, 12:05 #35
Hei Nora
Jada, startet med liothyronin 20mcg x3/uke. Det holdt jo ikke lenge, så nå bruker jeg 20 mcg daglig + 100 mcg levaxinSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
04-11-07, 12:44 #36
Det er vanlig å starte med en kvart liothyronin omdagen, g så øke med en kvart 4-5 timer etter første dose. Dr. Ridha Arem skriver at pasienter ofte ikke får mye effekt på brain fog etc når de tar en om kvelden og en om morenen. 4-5 timer er best etter hans erfaring.
da er 20 µg tre ganger i uken veldig veldig uvanlig, har aldri hørt om den før.
Hos meg blir ft3 normal, altså i øvre halvdel med 2x 5 µg.
Men, det er en de pasienter som vitterlig trenger 20 µg, og noen trenger flere av dem om dagen.....de med flere om dagen har ofte vært hos Oftebro. Noen psoter het og skriver at han reddet livet deres elelr noe sånt. Og, i USA er det en Dr. Lowe som også behandler pasienter med sotre doser liothyronin eller Armour eller armour pluss liothyronin, ofte fibromyalgipasienter. Han skriver end el om dette fenomenet på nettsiden sin, at fibromyalgipasienter synes å tåler store doser liothyronin, som jo ville gitt resten av oss svære overdoseringssymptomer.
Hvordan ser dine blodprøver ut ?
-
04-11-07, 13:07 #37
Hei Nora
prøver tatt 3/9 : f-t3 5,9 (3,5-6,5)
f-t4: 15,2 (11,0-23,0)
TSH: <0,03
Hadde fått beskjed av legen min å prøve meg fram selv, og passe på at hvilepuls ikke oversteg 90 slag/min. Skulle også sjekke at blodtrykket ikke ble høyt. Såvidt jeg husker, så hadde jeg vært oppe i Liothyronin 60 mcg/døgn og levaxin 100 mcg/døgn i ca 6 uker før denne prøven. Hvilepulsen kom aldri over noen og sytti, og blodtrykket var normalt. Fikk hjertebank etter at prøven var tatt (ikke rask puls). Reduserte derfor Liothyronin til 20 mcg/dag på eget initiativ, og har brukt det i ca 6 uker nåSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
10-11-07, 12:59 #38
Jeg sover mye bedre etter at jeg begynte å ta andre Lio-dosen i 13.30-tiden i stedet for om kvelden.
Opprinnelig skrevet av nora
Mulig jeg burde tatt Lio nr 2 enda tidligere på dagen, men det passer så dårlig inn mht måltidene, så jeg har funnet ut at et par timer etter lunsj er OK for meg.
-
10-11-07, 19:11 #39
Man kan godt ta liothyronin tettere til mat siden den ikke bindes noe særlig til ma, i motsetning til t4(levaxin)
-
10-11-07, 19:51 #40
Noen sier det er en fordel å spise Liothyronin til maten siden alt tas opp uansett. Opptakstiden forlenges også, noe som vedkommende (var det Viljen tro ?) så som en fordel.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Gruer meg til mitt første møte hos Nav, etter å ha vært sykemeldt i 50 uker!
Av Bentececilie i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 08-11-11, 22:07 -
6 uker med Levaxin
Av tussemaja i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 0Siste melding: 05-08-11, 08:26 -
Prøvene etter 6 uker på Levaxin:
Av Marina73 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 01-07-08, 20:49
Svar med sitat
Bokmerker