Viser søkeresultater 31 til 40 av 116
-
19-09-07, 15:24 #31
For å forvirre enda mer, så kan TRAS variere en god del. Dessuten fins det flere typer TRAS og blokkerende TRAS også som gjør at både forhenværende graves-pasienter samt hypopasienter får for lavt TSH i forhold til ft4/ft3 fordi hypothalamus feiltar TRAS med TSH og tror det er nok TSH der ute. Daender den ikke beskjed til hypofysen å lage mer TSH. Elaine Moore har skrevet endel om det samt en nederlandsk forsker som heter Brokken.
Det er altså flere ting som angår oss , TSH er ikke så mye å stole på.
-
19-09-07, 16:37 #32
Jeg har nå de siste dagen blitt veldig dårlig når jeg tar tilskuddene av levaxin og liotyronin 75 mg + 30.
JEg vurderer virkelig å trappe ned til 0 medikamenter for å se om jeg har blitt feildiagnostisert.
Mitt spm: Om jeg kutter ut medisn, kan jeg egentlig bli værre? Får man liksom mer hodepine, svimmelhet, synsforstyrrelser da?
Hva er så farlig med å kutte ut medisin (om man har stoffskifte plager da)?
-
19-09-07, 17:05 #33
Ring Oftebro og forklar han din tilstand og dine tanker. Skriv de ned på et papir først så du husker hva du skulle si og spør om.
Han har somregel telefon tid mandag mellom 0815 og 0900Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
19-09-07, 17:08 #34
Oftebro sa at jeg ikke ville merke noe forskjell..... Jeg har mistet all tiltro til den mannen, etter NAV ville jeg skulle be han om minEpikrise. Da sa Oftebro: "Du får komme ned hit så skriver vi den ilag.....(ergo betale 2000 kr for epikrisen).......... Sier fan meg litt om pengemaskinen.......
-
19-09-07, 17:15 #35
Det er ikke farlig å stoppe å ta stoffskiftemedisin.
Jeg har gjort det mange ganger.
Min kjertel funker ikke, men jeg var usikker på disgnosen (som deg) fordi jeg hadde masse symptomer.
Lengste jeg var uten var 12uker og jeg ble skikkelig dårlig, fT4=0 T4=10 og TSH=160.
Men selv om kjertelen ikke virker tok det et par uker før jeg kjente at jeg ble dårligere. I de ukene ble jeg symtomfri, og brukte å slappe av fra symptomene på den måten.
Det trenger jeg ikke mer !
Hvis en tenker seg at du ikke behøver medisinen, så vil jo kjertlen etterhvert måtte produsere mengden du slutter å ta - og det tar jo noen uker å få opp produksjonen igjen. I den tiden vil stoffskiftet bli lavt, og hvilke symptomer du da vil oppleve er ikke godt å si.
Jeg ble kvitt alle symptomer de første ukene - så begynnte jeg å få mine symptomer på lavt stoffskifte.
Hva dine er kan du jo finne ut ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-09-07, 17:26 #36
Ja, men er vell lurt i samråd med lege da. Jeg leste på nettet om folk som har kutta ut medisin (levaxin) og begynte hos homopater som stimulerte kjertelen til å produsere tilstrekkelig. Har noen hær hørt om noe slikt eller opplevd det?
-
19-09-07, 17:40 #37
Dette kan vel ikke være riktig??? Alle leger er vel pliktig å føre journal hver gang de har kontakt med pasienten? Jeg mener at du har rett til utskrift av journalen. Det er hjemlet i en lov som jeg ikke husker. (!) Legesenteret hvor jeg er "kunde" tar kr. 70.- , tror det var pr. ark.
Opprinnelig skrevet av gutt_81
Be om pris for å få utskrift fra journal. Han kan ikke ta overpris for dokumentasjon over behandlingen du har fått hos han!
-
19-09-07, 18:53 #38
STOPP EN HALV HER: Om NAV ber deg om en legeærklæring eller epikrise så er de pliktige å betale. Dette har jeg sjekket med mitt fylkestrygdekontor.
Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
19-09-07, 19:34 #39
Trodde det var fastsatt for alle leger at man kunne få kopi av journal for kr 70 for alt. Mener det står i prislisten til trygdeetaten.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
19-09-07, 19:38 #40
Fant det ikke i prislisten... Men jeg vet at jeg betalte det for hele journalen sist jeg fikk kopi. Det kan da ikke være mulig at det er 70 kr for 1 ark
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Svar med sitat
Bokmerker