Side 4 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 90
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av pippi Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    selen sies å senke antistoffmålinger
    Og er det bra eller dårlig?
    Dun tar selen jevnt hver dag i tillegg til vanlig dose levaxin, og da går ft3 noe opp fordi selen brukes og trengs i enzymet som konverterer t4 til det aktive hormonet t3. Dessuten går vanligvis antistoffene, både anti-TPO og evt. TRAS for dem som har det, ned.
    Uansett så forteller folk at det å spise små og hyppige maåltider samt å unngå alt som er hvitt, mel og sukker, og å spise direkte lavkarbo, gjør at levaxin liksom virker bedre. Kan ha med det å gjøre at folk ofte har en liten insulinresistens og spiser for mye karbohydrater i for store måltider. Da tettes reseptorene til andre hormoner også liksom.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo bra hvis en kan senke disse. Noen mener også at antistoffene virker inn på formen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard

Takk for svar alle sammen. Dere vet utrolig mye om dette. Har skikkelig respekt for dere.

Takk

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hvis du ikke vil spise kosttilskudd av Selen kan du spise paranøtter, for de inneholder masse
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Da trenger man en paranøtt om dagen har jeg hørt.

Ellers anbefales det jo 200 mikrogram selen men jeg har tatt 100 og det hjalp også. Det fins ofte i antioksidantblandinger i kapselform på helsekosten også til samme pris som bare selen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg og - en paranøtt er 200mg......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Standard Svimmel og "ut av meg selv"

Hei.

Nå er det lenge siden jeg har vært innom dette forumet. Jeg prøver vel fortsatt å fortrenge det faktum at jeg har fått lavt stoffskifte og håper at det skal gå over.

Men nå har jeg et spørsmål som er vanskelig å forklare egentlig.. Vet ikke om det er et spørsmål en gang, men en forklaring på hvordan jeg føler meg og ikke forstår meg på.

- Jeg er ofte veldig veldig svimmel for tiden. Jeg kan stå helt stille på gode sko og plutselig føle at verden rundt meg snurrer og jeg lurer på om jeg faktisk ikke står i ro. Det går ikke over heller så veldig fort. Det samme skjer både når jeg sitter og når jeg ligger..

- Noen ganger får jeg en ekkel følelse i fingrene. Noen ganger blir hendene helt "tørre" - ikke huden, men hendene, sånn at ringene på fingrene nesten faller av. Fingrene føles og veldig små og det føles som jeg mangler følelse i mye av fingrene.
    AKKURAT NÃ… har jeg en rar opplevelse. Jeg sitter her og skriver og det føles som om det ligger noen svære vekter på håndleddene mine. De er som klemt ned i laptopen, men jeg kan løfte dem vanlig. Det er som om de er lenket fast.

- Jeg skriver også mye feil når jeg skriver, hodet forsvinner av gårde med meg og skriver noe annet enn det som er planen og slikt. Det er veldig kjipt siden jeg snart er utdannet oversetter.

- Når jeg snakker med folk eller er i telefon, eller bare sitter for meg selv så føler jeg plutselig at det ikke er jeg som sitter der. Hvis jeg beveger meg så føles det som om det er noen andre som beveger seg, men at jeg ser at det skjer. Så må jeg prøve å hente meg inn og merke meg med meg selv. Det skjer også at jeg kanskje sitter med telefonen i hånden og begynner å prøve å skifte kanal på tv-en. Føler meg veldig forvirret..

- Følelsen i håndleddene føles bare verre og verre nå. Trykker på tastene, men føler ikke at jeg kjenner tastene når jeg kommer borti dem. Det er som om alt er veldig "generelt"...

Noen som kjenner disse tingene igjen?

Hvor kan jeg gå å snakke med noen om slike ting i Kristiansand eller Stavanger?

Tusen tusen takk.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: Svimmel og "ut av meg selv"

Sitat Opprinnelig skrevet av pippi
    Hei.

- Jeg er ofte veldig veldig svimmel for tiden. Jeg kan stå helt stille på gode sko og plutselig føle at verden rundt meg snurrer og jeg lurer på om jeg faktisk ikke står i ro. Det går ikke over heller så veldig fort. Det samme skjer både når jeg sitter og når jeg ligger..

- Noen ganger får jeg en ekkel følelse i fingrene. Noen ganger blir hendene helt "tørre" - ikke huden, men hendene, sånn at ringene på fingrene nesten faller av. Fingrene føles og veldig små og det føles som jeg mangler følelse i mye av fingrene.
    AKKURAT NÃ… har jeg en rar opplevelse. Jeg sitter her og skriver og det føles som om det ligger noen svære vekter på håndleddene mine. De er som klemt ned i laptopen, men jeg kan løfte dem vanlig. Det er som om de er lenket fast.

- Jeg skriver også mye feil når jeg skriver, hodet forsvinner av gårde med meg og skriver noe annet enn det som er planen og slikt. Det er veldig kjipt siden jeg snart er utdannet oversetter.

- Følelsen i håndleddene føles bare verre og verre nå. Trykker på tastene, men føler ikke at jeg kjenner tastene når jeg kommer borti dem. det er som om alt er veldig "generelt"...

Noen som kjenner disse tingene igjen?

Tusen tusen takk.
    Hej Pippi,

Jeg er også vældig svimmel, når min levaxin/Eltroxin dose ikke er rigtig eller den skal forhøjes, så jeg håber, at du får medicin og at du får tjekket med blodprøver hos din læge hver 6-8 uge. Det er vigtigt at være velbehandlet.

Følelsen i fingre, hænder og håndled har jeg også. Mine ringe falder faktisk af, når jeg ikke sætter en mindre på for at holde på dem.

Alle dine symptomer er tegn på lavt stofskifte, men med hænder og håndled så tænker jeg på B12 og B6 mangel. Har du fået taget blodprøver for B12 hos din læge??? Det kan gavne at tage en stærk B12 vitamin. For håndled er det B6 - søg på internettet under B6 og Carpal Tunnel Syndrom.

At have lavt stofskifte kræver opmærksomhed og tålmodighed så jeg håber, at du tager dig godt af dig selv. Lavt stofskifte går som regel ikke væk igen.

Knus til dig!

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Stavanger/Kristiansand
    Meldinger
    61

Sitat Opprinnelig skrevet av ninus

Hej Pippi,

Jeg er også vældig svimmel, når min levaxin/Eltroxin dose ikke er rigtig eller den skal forhøjes, så jeg håber, at du får medicin og at du får tjekket med blodprøver hos din læge hver 6-8 uge. Det er vigtigt at være velbehandlet.

Følelsen i fingre, hænder og håndled har jeg også. Mine ringe falder faktisk af, når jeg ikke sætter en mindre på for at holde på dem.

Alle dine symptomer er tegn på lavt stofskifte, men med hænder og håndled så tænker jeg på B12 og B6 mangel. Har du fået taget blodprøver for B12 hos din læge??? Det kan gavne at tage en stærk B12 vitamin. For håndled er det B6 - søg på internettet under B6 og Carpal Tunnel Syndrom.

At have lavt stofskifte kræver opmærksomhed og tålmodighed så jeg håber, at du tager dig godt af dig selv. Lavt stofskifte går som regel ikke væk igen.

Knus til dig!
    Jeg skal snart få meg ny fastlege. Han jeg har nå går av med pensjon om ett år, så da håper jeg å få meg en yngre lege som velger å ta litt nye veier og kan litt mer om ting som lavt stoffskifte.

Skal prøve å få tatt prøver for å se om jeg har mangel på B12 også, takk for det.

Jeg er ikke blitt flink til å ta vare på meg selv etter at jeg fikk vite om stoffskiftet, jeg prøver fortsatt å leve slik jeg gjorde før. For kjæresten og familien sin del så kommer jeg til å fortsette å prøve med det. Alle kan ikke endre sine liv for meg...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av pippi
    Jeg er ikke blitt flink til å ta vare på meg selv etter at jeg fikk vite om stoffskiftet, jeg prøver fortsatt å leve slik jeg gjorde før. For kjæresten og familien sin del så kommer jeg til å fortsette å prøve med det. Alle kan ikke endre sine liv for meg...
    Hej Pippi,

Jeg bliver ked af det, når du fortæller om ikke at blive forstået, og når du ikke tager dig af dig selv, fordi du vil leve efter andres vel. De nærmeste forstår ikke, hvad lavt stofskifte er, og hvad lavt stofskifte kræver af tilpasning for dig.

Du er først til at tage dig af dig selv, hvis ikke du gør det og ingen andre gør det, vil du få det værre. Det er godt at du får en ny fastlæge snart, men det vil måske være godt at komme til en endokrinolog.

Jeg får lyst til at give dig et stort knus (((((((((((Pippi))))))))))))

Tag vare på dig!

Side 4 av 9 Først 123456789 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn