Viser søkeresultater 31 til 36 av 36
-
05-10-06, 14:30 #31
eh ja....
så når jeg har en generell lav kropstemperatur betyr det at jeg trenger noe mer enn Levaxin?
hvordan i hula skal jeg i såfall klare å forklare dette for legen uten at hun sender meg på hue og ræva ut tro?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
05-10-06, 15:05 #32
Dette burde jo legen vite så om hun sender DEG ut om du nevner det, så burde DU bytte HENNE ut.
-
05-10-06, 15:05 #33
Kan fortelle hva jeg gjorde. Jeg økte selv og fikk legens velsignelse etterpå. Anbefaler det selvfølgelig ikke, men når ikke han forstod at 35 grader i morgentemp var for lavt, så måtte jeg bare ta ansvaret for egen helse selv. Men - jeg fortalte hva jeg gjorde samtidig som han fikk vite at jeg følte meg bedre. Og disse forbaska kiloa rant av - for så å komme tilbake. Noen av de. Tror Armouren har stoppet galskapen.
Merket meg hva som ble sagt at det ikke er noe slankemiddel, og er selvfølgelig enig i det!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
05-10-06, 15:43 #34
så optimalt er det slik at levaxinen ( eller hvem medisin man enn bruker), skal reguleres til kroppstemperaturen er ca 37 grader?
det virker jo mye enklere å ha noe sånnt å forholde seg til enn å holde på med disse evinelige symptomene som jeg er blitt så vant til at jeg ikke klarer å beskrive lenger... et termometerlyver jo ikke og er fullstendig objektivt!
jeg skal i alle fall ta testen, over en uke og se hvordan det ligger an.
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
05-10-06, 19:36 #35
Du er inne på noe som jeg mener er riktig. En kommer ikke bort fra at om natta er kroppstemperaturen er overskuddsvarme fra stoffskifteprosessen.
Dagens teknofiserte legevitenskap roter seg helt bort i målte verdier de ikke helt vet hvordan de skal tolke - åsså blir det lett feiltolket.
Det er nesten bare laboratoriene som kan tolke dem, og legene leser i stor grad bare hva de har skrevet i telegramstil og legger ingen personlige føringer i tolkingen. Da blir det lett feil.
Ta tempen det første du gjør når gluggene åper seg. Registrer vitenskapen (på kalenderen) og vurder etter en uke eller mer.
Det er et langsommelig prosjekt å øke den. Dosen må søkes i små trinn. Tar du for mye protesterer gjerne hjertet først. Da bør en hoppe over en dagsdose og fortsette på en litt lavere. Verre er det ikke, men har du hatt hjertetrøbbel er dette risikosport !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-10-06, 19:37 #36
nei hjertetrøbbel har jeg ikke så vidt meg bekjennt, heldigvis.
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Svar med sitat
Bokmerker