Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 77
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg syns det hørtes veldig godt ut Stina. Jeg elsker rød løk så jeg var glad for å høre at det var sundt. Bruker det mye i salater, samt på hamburger, til omelett og alt mulig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ikke tygg tyggis!

Når du tygger, dannes det mer mavesyre fordi magen tror at nå er det mat på vei - og resultatet er at mange føler seg sulten da ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Belønn deg selv når du oppnår resultater, uansett hvor små de er!

Hva med å kjøpe deg et plagg og "nyte" din "nye" kropp? Glede deg over at plagget nå sitter på en kropp som har endret seg noe til det mer positive - og enda mer skal det bli! Kanskje du vet om et plagg som du har veldig lyst på - i en størrelse mindre enn den du er i dag? Du kan jo gjøre det til et mål å komme inn i det plagget. Kan jo også være et plagg du har fra før av, før du gikk opp i vekt.

Eller det kan være noe helt annet - det som gleder deg.

Men ikke belønn deg selv med mat. Mat er hverken belønning eller straff. Husk det ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Når man har gått noe ned i vekt så vil kroppen ofte etter en tid protestere noe på det ved å komme med ekstra sultfølelse og sukker-hunger f.eks. Hvis jeg husker rett, så er det slik at den i 3 år etterpå vil forsøke å komme tilbake til den vekta du var på det tyngste. Så en like stor del i "slankeprosessen" som det å gå ned i vekt, er å holde vekta der. Kanskje det er mye bedre å gå veldig langsomt ned og så forsøke å holde seg der, før en evt forsøker å komme ned litt til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Slankekrigen på TV-Norge synes jeg kan være ganske inspirerende, selv om jeg ikke får sett det så ofte.

Det holder på akkurat nå, og da jeg nå satte meg ned med PC'en så jeg en kommentar fra en av deltakerne som var ganske interessant:

"Jeg var før totalt avhengig av mat. Nå som jeg er vant til å trene, er jeg blitt avhengig av å trene. Det jeg før fant i mat, finner jeg nå i trening."

INSPIRERENDE!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Dette er ikke akkurat noe slanketips, men jeg valgte å legge det inn her istedenfor å lage en helt nå tråd pga dette.

Jeg har nettopp sett på Beond Tomorrow:

Levealderen kan nå for første gang i historien tenkes å gå ned, og dette da pga overvekt og fedmerelaterte sykdommer.

Det er blitt forsket på et stoff som skal slå av sultmeldingene kroppen produserer/får. Dette stoffet vil evt komme i en vaksinasjon. Det skal dempe lysten til å spise.

Grelin er et hormon i kroppen som forteller at du blir sulten. Vaksinen skal hemme produksjonen eller påvirkningen av Grelin.

Det skal hjelpe deg med å holde vekta etter diett, for å hindre jo-jo slanking. Det kommer ikke til å være aktuelt for alle - bare de som absolutt ikke klarer å gjøre noe med vekta selv.

Pga de vanlige konsentrasjonsvanskene så fikk jeg ikke med meg om og når dette stoffet kunne bli tilgjengelig. Kanskje andre gjorde det?

Husker i alle fall ei stakkars dame som var veldig stor. Hun beskrev en sult som måtte være langt utover det normale. Jeg forstod hva hun snakket om, for å si det sånn ;)

Og så ville jeg bare si at jeg grubler da på HORMONET Grelin og andre hormon-ubalanser siden jeg har så mange forskjellige. Tenker også på de med diabetes, evt også hypotyreose, evt og insulinresistens. Jeg tror at hvis et menneske har ubalanse i flere hormonsystemer, så er det ikke tilfeldig, men det har sammenheng. Dette kommer jeg en del inn på i Oasen - forumet til kris' (om enn ikke særlig oversiktlig eller sammenhengende - som alt annet jeg skriver: temmelig rotet og kaotisk, men jeg kan bare si: Det er en TANKE langt bak i der). 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Sist jeg var på trening var trente jeg apparater. Det var gøy. Prøvde også tredemølle. Har alltid syns at det ser kjedelig ut , men det var gøy!! Det gikk an å se hvor høy pulsen var også samt å stille den inn på oppoverbakker om man ville det. Kunne også se hvor mange kalorier jeg klarte å svi av. Men pulsen var litt høy da så jeg tror formen må være nokså dårlig. Jeg får spørre de på treningssenteret, for jeg vil ikke spørre den sure legen min.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hvor høy puls? Jeg er 50 år og fikk en maxpuls nå en dag på 229 på step. Høy puls er IKKE tegn på dårlig form!!! Tvert imot! Jeg kan ligge i intervaller på 5 -6 minutter på 175 i puls i flere drag i en sykkeløkt. Helt normalt! Faktiskt et tegn på GOD form. Ikke det du antyder (dårlig form).

Som treningsleder gjennom 25 år føler jeg meg trygg på det jeg hveder her. Jeg bruker pulsklokka på hver ensete treningsøkt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Pulsen var på 182. Det var godt å høre at det var normalt og at jeg ikke er i dårlig form. Han ene treneren på senteret ble bekymret da pulsen min lå på 162 så da ble jeg jo bekymret da den fortsatte å stige og stige.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Mål hvilepulsen din med det samme du våkner. Det er en bedre indikator på hvordan formen din er. Smyg pulsbeltet på og ro ned noen minutter. SÃ… leser du av.

182 virker ikke høyt på meg, men nå vet ikke jeg hvor trent du er. Trener du masse? Og hvor lenge har du trent? Har noe å si det også da. Mange faktorer som spiller inn. Alder??

Bekymret på 162? Hvorfor? Sa han noe om hvorfor han var bekymret?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 24
    Siste melding: 08-05-07, 10:18
  2. om lille meg
    Av Reven i forumet Presentasjoner
    Svar: 7
    Siste melding: 15-04-07, 15:24
  3. LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2