Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 33 av 33
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Du er littegrann positiv for anti-thyreoglobulin, kanskje det var kommentaren om.
    Disse antistoffprøvene kan være litt rare å lese, men det er fordi de fremkommer ved titrering.

Din ferritin går ned og ned, noe er på gang.
    Man kan føle seg hypo med slik lav ferritin også.
    Sa legen ikke noe?
    Men jern er ikke på resept, du kan jo ta jern i tre måneder, dobbel dose hver dag og ta nye prøver og se om det blir normalt. Ferritin skal være på minst 50-70 for at man skal føle seg normal.

Vi som har autoimmun sykdom har ofte noen autoimmunt i tarmen elelr magen også som vi ikke tester for. B-12 kan også bli lav av den grunn.
    Du har vel en autoimmun stoffskiftesykdom akkurat som oss andre.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    24

Standard

Takk for fint svar Nora. Har ennå ikke hørt noe fra legen min, vet ikke om hun blir å kontakte meg. Prøvesvarene mine kan jeg gå inn å lese selv siden jeg jobber på sykehuset hvor de er tatt, og det er mulig hun ikke har fått svarene ennå. Vet du om TSH min er bedre denne gang siden prøven ble tatt i 13-tida på dagen og ikke på morgenen som sist?

Vet ikke helt hva som skjer videre nå, kan jeg starte meg Levaxin eller skal jeg vente til prøvene blir unormale - får vel avvente legens dom

Når det gjelder Ferritin nivået mitt så er det nesten helt håpløst å få den noe særlig høyere pga von Willebrand som jeg har. Jeg har knasket jern i perioder i mange år, men magen blir helt stein hard, har også prøvd Hemojern, men verdien blir sjelden høyere enn 20. Mister mye blod i forbindelse med menstruasjon, så det er en evig sirkel. Det som er litt atypisk med hypothyreose er at jeg har høyt blodtrykk, har forstått det slik at lavt er det som er vanlig. Jeg har brukt Inderal i 7 mnd., men har ikke hatt så god effekt av den typen og startet nettopp opp med Atacand.

Vel slik som jeg har det nå helsemessig så sliter jeg, men jeg klarer jobben min, og har det ellers fint - men den tåkå som ligger rundt meg er slitsom, jeg eier ikke kortidshukommelse - og har mange systemer for å huske på ting.

baremei Gjest

Standard

Jeg vet ikke om jern kan gis på annen måte, f.eks. i sprøyte, men din lave ferritin alene kan forklare en god del.

Jeg ville forsøkt å få skikkelig orden på den først, for å se om det er det som skal til. Jeg skjønner det er vanskelig, men likevel...

"Aktivt thyreoideavev" - menes det muligens produserende knuter? I så fall kan det forklare både det ene og det andre, selv med så fine resultater som du tross alt har akkurat nå (jeg uttaler meg ikke om globuliner og slikt, dem kan jeg intet om).

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. normale (?) prøvesvar, men ingen bedring..
    Av caspar i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 24-10-07, 15:31
  2. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  3. Fremdeles hyper ?
    Av pusur i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 06-09-06, 07:41

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg