Viser søkeresultater 31 til 40 av 42
Threaded View
-
05-05-15, 17:57 #1
Kan man bli utmattet av langvarig overdosering?
Jeg var usikker på hvor jeg skulle plassere innlegget mitt, så flytt det gjerne til riktig sted

Jeg har en medikamentutløst hypotyreose som jeg fikk for ca 10 år siden. Da jeg fikk mitt første barn for 3,5 år siden hadde jeg plutselig høy TSH 3 måneder etter fødsel. Har vært ganske stabil siden, med unntak av nok en høy tsh da jeg begynte å trene et drøyt år senere. Etter jeg fødte barn nr 2 for 8 måneder siden har det derimot vært mye tull. Jeg var på hugget etter å få målt stoffskiftet siden det gikk som det gikk sist. 4 uker etter fødsel var prøvene normale, 8 uker etterpå var stoffskiftet lavt og jeg økte levaxindosen. 4 uker etter det startet moroa. Plutselig lå tsh laaangt nede og jeg var overdosert. Tre eller fire ganger måtte jeg kutte på dosen, kuttet vel 100mqg hver gang. Målte med cirka 4 ukers mellomrom. Akkurat tidspunktet for prøvetaking har variert siden de ikke bryr seg om sånt på legesenteret, men jeg har alltid vært medisinfastende. Det vil si, jeg glemte faktisk å ikke ta medisinen en gang. Fikk da normale prøver, tok ny prøve en uke senere og tsh var da 0.25. Det var for to uker siden og jeg redusert for siste(?) gang med 50mqg. Midt i denne perioden har jeg også hatt høy tsh. Den har ligget mellom 0,02 og 3,5.
Legen min ville ikke si noe om det kunne være postpartum tyroeditt, jeg er jo "bare" overdosert på levaxin og hun har ikke målt verken TRAS eller antistoffer. Hun har derimot utelukket lave jern- og vitaminnivåer, kolesterol og kalsium er sjekket. MEN jeg krevde på forrige time å bli henvist til endokrinolog. Er jeg heldig får jeg time før jul!
Det jeg sliter med nå er:
Hjertebank
Angst
Ekstrem trøtthet
Muskelkramper
Muskelsmerter
Muskelsvakhet
Hodepine
Øresus
Kløe i øret
Aggresjon (kort!! lunte)
Veldig stor matlyst/søtsug
Klumpfølelse i halsen som kommer og går
Ustabil vekt, går opp og ned
Sprø negler
Dårlig korttidshukommelse
Dårlig konsentrasjonsevne
Nakkestivhet
Kvalme
Jeg føler meg helt utslitt og nærmere depresjon har jeg ikke vært på mange år. Det kan selvfølgelig spille en rolle at jeg ammet om natten i 7 måneder, men den siste måneden har jeg sovet hos storesøster mens mannen har tatt babyen. Sånn sett skulle jeg fått nok søvn. Dagene er travle med små barn i hus og jeg sliter meg gjennom det. Jeg prøver å fungere, men all energi jeg har går til bleieskift, mating og lek. Jeg orker ikke husarbeid, trening og sosial omgang. Mannen jobber 2 dager i uken nå, har permisjon ellers, og jeg gruer meg til å være alene med babyen. Slik har det vært i flere måneder og jeg synes det er så trist at det skal være sånn!
Konkrete spørsmål:
- Kan jeg forvente å være dårlig selv om prøvene er bra? At det tar tid å komme seg?
- Forsvinner ikke symptomene med en gang?
- Er overdosering av Levaxin forenelig med høyt stoffskifte symptom-messig?
- Kan jeg kreve sykemelding for disse plagene?
Håper på svar!
Min blogg: www.sofiesoll.blogspot.no
--Sist endret av baresola; 05-05-15 kl 18:41
Lignende tråder
-
Utmattet
Av Bille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 19-08-12, 19:57 -
Utmattet..hva nå?
Av Whattodo i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 03-11-11, 09:41 -
Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 111Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 4Siste melding: 26-04-08, 21:40 -
overdosering
Av gitteh i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 28-06-07, 21:31

Svar med sitat
Bokmerker