Side 4 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 52
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Legn min tviler på at jeg har lavt stoffskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
    Var hos fast legen i går igjen..... og hun finner det lite trolig at jeg har lavt stoffskifte.... dette er jo egentlig noe jeg burde være glad for!! eller.................
    Hej tcelinet Hvis det er den samme læge du har beskrevet her i tråden, i indlæg nr. 20 for en måned siden, da burde lægens kommentarer i går ikke overraske dig. Hun fortsætter bare i samme gænge som altid, og hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg spørge: hvor mange flere beviser på denne læges uduelighed har du brug for, før du fyrer hende?

Der er ikke nogen mirakler i sigte her. Lægen har ikke forstand på hormonsygdomme. Det er sikkert og vist. Lige så det er sikkert og vist, at denne læge ej heller er fagligt nysgerrig til at lære sig op i noget som helst. Når du ved det, er det altså desværre lidt på eget ansvar at fortsætte som patient hos denne læge. Hun har jo afsløret sine ringe kundskaber allerede før, så at opsøge samme læge igen og igen er ikke særlig smart....

Håber du finder kræfterne til at gå i gang med at finde en anden læge. Uanset hvor mange gange dette mislykkes, hvis du ikke finder hormonvidende læge næste gang, er du nødt til at fortsætte dit søgen. Enten det, eller godtage "psykisk diagnose" og med tiden visne væk.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Sv: Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med

ja, jeg vet jo ho er inkompetent...... det må ho jo være...

men vet bare ikke hvem andre leger jeg skal ta.... og jeg kan bare bytte fastlege to ganger pr år :(
    hun skulle henvise meg til endo når de nye blodprøvene kommer da (må bare få tatt de først) så får håpe han har mer peil
    går det ann å ha privat lege til fastlege?

Tenkte meg en tur til heggeli snart (DS) han har bare så ille lange ventelister.. :s

ja, ja,keep up the good work damer
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

ja datenkte jeg bare å komme med en liten oppdatering fra meg

Formen om dagen er myyyyye bedre enn den har vært på lenge
    jeg tar nå 150mcg levaxin pr dag. Tenkte jeg skulle ta blodprøver til mandag!

Jeg har begynnt på skole igjen, for å ta generell studie komp, og har veldig lyst til å gå sykepleier neste år..... meeeeen tar et år om gangen å ser hvordan det går

Så har jeg bestillt time ho DS på heggeli, time der i okt! (så håperå få erfa da)

Grunnen til at jeg sellom formen er bra ønsker thyroid er vekten.... og at jeg kanskje kan bli ENDA bedre!
    Har også bestillt armour på nettet, men får visst ikke betalt, noe kludder med å betale til utlandet eller sånn, sa de som jeg bestillte av, men banken sier alt er bra, så ikke vet jeg... spørs vel om jeg får det til da.... blir vel til at jeg må vente til slutten av okt!
    Bare håper virkelig at han setter meg på erfa e.l alså!!
    Går det ann å argumentere med vekten??

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard har gitt fastelegen sparken i dag :)

Jeg tok blod prøver om mandag og fikk svar i dag at mine blodprøver er komplett normale!! Og hvis jeg ikke merker markant bedring av levaxin burde jeg slutte med de hilsen carene loss rian (legen som ikke vil pasientens beste)

Jeg skrev tilbake at det hjelper meg fint lite om blodet mitt ser fint ut så lenge jeg fortsatt har hypo symtomer! og at jeg er merkbart bedre på medisiner,Ba henne sende meg reultatene + en resept på levaxin.
    Men en ny resept ville hun ikke skrive ut, for det trengrte jeg ikke???????!!!!

Så ja, nå er det nok, nå gidder jeg ikke mer, skal ho ta fra meg medisinen så går jeg jo tilbake til å være en hissig zombie igjen, og jeg orker bare ikke å "være der nede" igjen
    Så jeg spurte i sinne hvor i alle dager hun hadde tatt utdannelsen sin? og informerte om at jeg bytter lege I DAG!!

nok for være nok.... håper bare jeg har tabletter nok til jeg skal til DS i okt! (at de jeg har bestillt ikke blir stoppa i tollen)

Det er FORJÆVLIG at man ikke skal bli trodd, at ho ser seg blind på blodprøvene og ikke engang erjkenner at jeg har reelle symtomer!
    Jeg kødder ikke liksom,detteer ikke bare inni hodet mitt!!!!!!! jeg vil bare bli frisk! bli normal, og det skal den F*** kjerringa nekte meg.

Fant en gammel lege på 64 år som jeg byttet til, har ikke peiling i havet på hvordan han er... var ikke så ille mange ledige leger akkurat.

Tenkte kanskje at det var en fordel at han var litt gammel, så er han kanskje ikke så redd for naturlig thyroid, han bør i det minste ha hørt om det før!!!

Ja, dette var litt frustrasjon og sinne fra meg...

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    201

Standard Sv: har gitt fastelegen sparken i dag :)

Lykke til med ny lege
    Føler vi er i samme båt..
    Jeg har en lege som vet lite om sykdommen, og har en endo som vet enda mindre tror jeg :/
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard da har de nye blodprøvesvarene kommet

og jeg trenger litt hjelp

ft3 6.1 (3.5-6.5)
    anti.tpo 59 (0-100)
    vit b-12 395 (170-650)
    tsh 0,02 (0.3.-4.50)
    ft4 19.6 (11-21)
    jern 19 (9-34)
    s-alat 15 (10-45)
    s-asat 12* (15-35)

Dette er tatt 5 sept, jeg begynnte på levaxin i slutten av juni, bruker 150 mcg pr dag, og 175 mcg to dager i uka...
    Ser jo at ft4 er bedre, merker jeg har mer energi en tidligere også og ft3 har kommet seg ;) b-12 har hjulpet etter at jeg tar dobbeldose b12 vit pr dag og tre vanlig vitamin bomber...

Jeg krysset av på alat og asat samt ft3 selv, greit å sjekke

men hva betyr egentlig asat? den er jo utenfor ref omr....

setter stor pris på hjelp

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Standard Sv: har gitt fastelegen sparken i dag :)

Fant en gammel lege på 64 år som jeg byttet til, har ikke peiling i havet på hvordan han er... var ikke så ille mange ledige leger akkurat.

Tenkte kanskje at det var en fordel at han var litt gammel, så er han kanskje ikke så redd for naturlig thyroid, han bør i det minste ha hørt om det før!!!
    FLOTT!!!
    Godt å lese at du har byttet. Jeg byttet tre ggr før jeg kom til en lege som var åpen for at jeg forsøkte thyroid.
    Jeg forklarte hvorfor jeg ikke ville gi videre journalen fra min opprinnelige lege - og ga isteden blodprøveutskrifter,
    notater fra en indremedisiner i Sandvika og ditto fra dr Oftebro.

Tips: det kan virke som leger er allergiske mot å høre pasienters ufordelaktige beskrivelser av andre leger -
    og det er en fordel at du vet hva du ønsker og har med utskrift av mest (les: ikke mye/mengder) mulig "heavy" (medisinsk) kvalitet.
    Les og hent her inne hos Sonja; det har jeg gjort Lykke & Hell!!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: da har de nye blodprøvesvarene kommet

s-asat 12* (15-35)

men hva betyr egentlig asat? den er jo utenfor ref omr....
    "Kun høye verdier har klinisk betydning."
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

ok, takk anisa

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Jeg har liksom følt meg litt dum som maser på legen min om å få utredning osv... ettersom prøvene ligger "innenfor ref omr", Men det hjelper jo ikke meg at de ligger innenfor så lenge jeg føler meg helt utslitt..!! det er vansklig for legen min å forstå.
    Men jeg må bare bytte lege.. men jeg vet jo ikke hvem som er flinke innen dette feltet...
    Hei tcelinet

Det er ikke du som er dum!
    Egentlig undrer jeg meg på hvorfor høyt utdannede medisinere, spesielt Endokrinologer - hvis spesialfelt er hormoner !! er analfabeter når det gjelder å behandle lavt stoffskifte. Det - ikke du bør føle seg flau . Endokrinologer tilhører tross alt ekspertisen innen hormonbehandling, men ser likevel ikke ser sine egne begrensninger og inkompetanse på hypothyreose .
    Kjenner leger til muligheten for å studere hos dr. Thierry Hertoghe internasjonal, anerkjent ekspert på endokrinologi i Belgia?

Dr. Thierry Hertoghe lectures in many conferences and congresses. Many of these meetings are co-organized by him. He holds a number of positions in international and national organizations, amongst which the presidency of the World Society of Anti-Aging Medicine.

Advanced program: Additional services:

Medical training in trained centers: we recommend physicians to come every year in training
    Medical expertise when confronted with medical problems from institutions, medical boards, health care, etc.)
    Computer program that facilitates hormone therapy-related consultations : yearly subscription
    Option: elite seminar of two days with Dr Hertoghe at his office

Responsibility: The patient’s local doctor remains solely responsible for any test and treatment given to his patient. Nor the hormone hotline, nor any of its contributors accepts any responsibility in any medical test or treatment that may be suggested by a physician after contact with the hormone hotline.

Så tcelinet, det er ikke deg som skal føle seg dum

Side 4 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Stoffskiftesykdom? Veien til et friskere liv
    Av TheaK i forumet Bøker om lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 28-01-12, 15:43
  2. Hvor går veien videre?
    Av jolene i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 01-12-10, 09:40
  3. Svar: 4
    Siste melding: 23-09-07, 12:40
  4. De mest uforklarlige sykdommer
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 10-04-07, 23:38

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn