Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 72
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    4

Standard Takk til deg!

Jeg er inne i måned 10 på sykmelding, stoffskiftet mitt vil ikke balansere seg. Jeg leste ditt innlegg idag, og det føles godt å vite at det ikke bare er meg som gråter og føler at livet er vanskelig å takle. Jeg er utrolig lei meg fordi jeg ikke takler alt slik jeg gjorde før, oppfølging av barna, husarbeide, jobben, juleforberedelser og alt det du vet. Jeg har mer enn nok med å få gått i butikken for å handle inn til middag slik det er i dag. Nå skjønner jeg at dette har en fysisk årsak (ref. foredrag som en hadde lagt ut her) i tillegg til sorgen over at livet er blitt annerledes. Så takk Trude for at du skrev det du gjorde, og til dere som svarte. Mitt humør steg noen hakk fordi jeg skjønner at det er forklarlig, og håpet steg med det!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Fint at du har funnet forklaringen Marit.
    For slik er det, og du burde vel fått denne forklaringen i behandlingsstarten synes jeg.

10 uker er lang tid, men ikke lang nok til å komme seg etter langvarig påvirkning av lavt stoffskifte. De fleste har gått for lenge ubehandlet.
    Dette er desverre helt bevisst fra behandlernes side !

Men trøsten får bli at når dosen har hatt et anstendig nivå noen måneder så pleier det å løsne.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    54

Standard

Hei Marit! Ja livet kan være tøft. Jeg har det nå bedre, og har komme meg opp fra hengemyra. Tok blodprøve i dag og er spent på hvordan den er.....Marit, les det Berit S skriver i innlegget "Ny og blank bruker" der har jeg skreve ned noen tanker om hvordan det er å leve med denne sykdommen. jeg jobber nå veldig med å endre tankemøsteret mitt i forhold til det å være Superdame....Gi litt f....i hva folk mener og tenker. Det er ikke sikkert de tenker så mye. Det viktigste er å gi seg selv lov til å være den enn er, ikke bruke tid på å tenke på hvordan livet kunne ha vært......eller hvordan enn skulle ønske at livet var. Det gjør bare vondt værre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Jeg har fått tilbud om å være med på ett mestringskurs av legen. Dette er på sykehuset. Jeg skal få brev om det, og det hadde vært morsomt om dette hadde noe for seg.

Men om de ikke betaler hushjelp eller sender noen hjem til meg om morgenen for å få opp unga, så tror jeg ikke det hjelper stort.

Men time will show, glad for alle som vil hjelpe.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    83

Standard

Hei trude.lutt!

Ville bare trøste . Jeg kan jo ikke så mye om dette her med hypothyrosen, men trøste - det kan jeg! Så her kommer mange trøstetanker!!!!

Jeg føler meg i brukbar form for tiden - er ikke så deppa som jeg var da jeg meldte meg inn i forumet. Men jeg er GRUSOMT utålmodig på å komme meg til legen, for nå kan jeg så uendelig mye mer enn jeg kunne da jeg var der sist. Da legen sa jeg fikk for lite levaxin og spurte om jeg ikke hadde merket noe selv:Hæ?? Hva??? Joooo, forsåvidt..... Det skal ikke skje igjen med denne jenta!

La oss få høre hvordan det går med deg, da!

Stor klem!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Stor trøsteklem fra meg.

Ikke sammenlign deg med superdamene. De er sikkert ikke syke. Du er en superdame selv som går på jobb når du ikke har det bra.

Håper du får det bedre snart.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    54

Standard Ny her, trenger litt hjelp!

Nye prøve svar etter å ha gått fra 225 mg pr dag til 150 mg pr dag.

29.10.08

Fritt t4-28,2 ref 11.0-23.00
    Fritt t3 5.5 ref 3,5-5,5
    tsh 0.02 ref 0.20-4.50

21.11.07

fritt t4 17,5
    fritt t3 4,4
    ths 0.38
    anti tpo 192 (alt for høy) sa legesekretæren

Skal til legen i morgen, noen gode råd? Sliter med depresjon og muskesmerter....Kommer til å be om en liten økning, trives best når t4 er rundt 19-20. I forhold til t3 har jeg ikke tenkt så mye på dette....Legen er ikke så villig til å gi meg kombi medisinering.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Anti-TPO er en test som avslører om du har antistoffer som ødelegger kjertelen. Det er ingen overraskelse at du har det 90% av de som har lavt stoffskifte har dette. Og man har disse stoffene livet ut.

Jeg har aldri en enste gang fått noen fornuftig veiledning av å ta blodprøver. Tvert imot - de forvirrer og er et hinder i å finne idealdosen.

Så mitt forslag er at det er ikke noe vits i å rette seg etter blodprøver som ikke viser noe om hvilket stoffskifte du har, og heller ikke høre på en lege som ikke vet hvordan du har det.

Jeg fant ikke dosen min før jeg tok styringa sjøl.
    Jeg har forståelse for dette av legen min, men hadde gjort det uten også. Jeg var lei etter 16 år uten at legene fant en behandling som virket.

IKKE la dem få like lang tid med deg er nå mitt råd.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    83

Standard

Aha....nå føler jeg det begynner å gå opp et lite lys for meg. Jeg har nemlig ikke skjønt dette med anti-TPO helt, og har heller aldri fått verdien målt hos lege (såvidt jeg vet )

Har jeg forstått dette riktig n'Finn:

AntiTPO-stoffene ødelegger kjertelen. Og man har altså disse stoffene selv om kjertelen er helt ødelagt, dvs ikke lengre har egenproduksjon? Jeg trodde på en måte man ikke hadde anti-tpo lengre når kjertelen var ødelagt - for da er det jo på en måte ikke bruk for dem lengre...? HVis du skjønner... ?

Men - så var det å få formulert dette på riktig måte - på hvilken måte påvirker anti-TPO formen til oss som har lavt stoffskifte? For det snakkes jo mye om at TSH må være sånn og sånn, fT4 og fT3 må være på det visst nivå for best mulig funksjonsevne - og dette reguleres med levaxin + evt andre medisiner. Påvirkes anti-TPO av dette? Skjønner du/dere i det hele tatt hva jeg mener ?

Jeg skal nemlig til legen snart, og driver og samler "ammunisjon" - jeg må jo vite hvorfor jeg krever det jeg krever . Og har igrunnen lurt på hvorfor jeg skulle be om antiTPO-prøver i og med at jeg har hatt betennelse i kjertelen, og antar at denne ikke lengre produserer lengre. Har det noe å si liksom?

Hmmm...ikke enkelt å få formulert det en har på hjertet bestandig...men dette må jo være det mest takknemlige forumet hvor man kan slite med sånt...

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    54

Standard

Jeg blir også så forvirret! THS skal/bør være sån og f3 og f4 sån i forhold til hverandre....Det er så vanskelig å skjønne hva som er stoffskifte sykdom, og hva som er blitt vanlig trøtt/koma følelse....som kanskje igjen er stoffskifte!

Blir helt oppgitt over meg selv som ikke har tatt tak i dette før, har i 10 år gått rundt og sagt at;" Nei, dette er ikke meg, meg er sån jeg var før jeg ble syk." Og så må jeg bare innse at jo, dette er meg. Det er sån livet mitt er. Og jeg vil ha kontroll! Da er det bra dette forumet med alle som har egen erfaring eksisterer! Og som kan forklare igjen og igjen til "nybegynnere" TAKK!

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Hei, trenger litt hjelp :)
    Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 23
    Siste melding: 21-12-09, 17:39
  2. Ny her, trenger litt hjelp!
    Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 29-10-07, 16:15
  3. Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 13-05-07, 19:46
  4. Trenger litt hjelp ang. Armour??
    Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisiner