Viser søkeresultater 321 til 330 av 403
-
14-02-11, 17:32 #321
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
For å ikke avspore Blondies tråd fullstendig så flytter jeg innleggene til min egen tråd..
Det er interessant at vi kan oppleve hc så forskjellig....altså at Honeyhob og jeg har nogenlunde samme effekt men Rufus så tydelig kjenner at det hjelper.
Jeg har i de siste dagene tatt store doser sink (150-200 mg) og mangan (20 mg) (selvfølgelig i tillegg til alt annet jeg tar). Jeg har veldig nytte av mineraler som roer ned, fordi jeg alltid føler meg urolig inne i meg. Håranalysisten (eller hva det heter) sa at jeg var en såkalt "fast oxydizer" med "nervøs" energi, og jeg synes det stemmer godt. Jeg får mer rolig/ekte energi i løpet av en dag når jeg tar magnesium, sink og mangan spredt utover dagen. Jeg vil forsøke å supplere med andre mineraler jeg mangler også, men vil da helst få litt instruksjoner først i og med at disse er mindre kjente. Har bare vært tilhenger av magnesium før, men jeg har nå heldigvis "oppdaget" andre mineraler også.
Da er det jo tydelig at du trenger hc, Rufus. Jeg kjenner meg ikke helt igjen det du beskriver. Jeg merker det hvis jeg hopper over en dose, kroppen blir i ulage, men jeg blir heller ikke bedre av å øke den. Samtidig var jeg så nedkjørt da jeg begynte med hc, at jeg ikke hadde klart meg uten akkurat da, og i tillegg har det hjulpet meg i å øke erfadosen. Jeg kommer nok til å gå på 10 mg ganske lenge, men skal ned dit først, det er "planen" i alle fall.
Håper dine erfaringer med Heggeli blir bra. Ser frem til å følge deg videre
Sist endret av BeritM; 14-02-11 kl 18:09
-
14-02-11, 21:03 #322
Hmm...Jeg vet ikke, for jeg tror det var Jefferies som mente at man skal ta den hc man trenger?? Altså regulere opp og ned med hc? For min del hadde jeg tenkt slik: Jeg mener å huske at ved 20 mg hc så tar man bort ca 80% av egenproduksjonen til binyrene. Men dette beviser dere kanskje at er helt feil? Jeg vet ikke.. Men hvis det nå er sånn, blir det slik i mitt enkle hode at da tar jeg 20 mg max fordi jeg tenker at binyrene sannelig kan klare 20 % funksjon men kanskje stressdosere da ved behov. Så venter jeg heller og lar tida vise når jeg kan trappe opp på thyroid. Det var slik jeg drev på med ora adren, jeg tok en fast dose, og så tok jeg tida til hjelp. Så var utfordringen når jeg fikk nok erfa egentlig. Så planen var å bli så stabil på erfa og ora adren som mulig, og at formen hadde vedvart en stund før jeg trappet ned på ora adren.
Men så er det vel slik, at dette ikke funker på alle. På ingen måte. Men det funket på meg.
-
15-02-11, 07:58 #323
Hej Jeanette
Altså du har "kun" taget 20 mg hc i hele forløbet og så stressdoseret ved behov? Du skriver at du venter og lader tiden vise hvornår du kan trappe op på thyroid... Så du har ikke noget fast interval du trapper op(hver 4./6.uge)? Får du symptomer fra binyrerne når du trapper op?
Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
15-02-11, 17:40 #324
Jeg er ikke ute etter å kritisere eller forkleine disse andre flotte damenes metode. De gjør en formidabel innsats ift. binyreproblemene sine.
Jeg har tenkt litt i dag, at egentlig så er min metode kanskje dårligere fordi man ikke kan prøve og feile litt samtidig ift HC. Altså se om det mangler thyroider eller HC. Det er et styr, men kanskje det er verdt det Honeybob!
Jeg brukte ikke hc før jul, og brukte kun en fast dose ora adren. Brukte 10 kapsler hver dag... Så hvis jeg ikke fikk effekt av erfa, tenkte jeg at problemet var binyrene og gav det mere tid på samme dose erfa. Fikk jeg effekt av erfa men ikke helt optimal, gav jeg det også mere tid før jeg økte mer. Men utfordringen var å finne ut om binyrene fremdeles slet på en dose eller om jeg skulle ta sjansen og bare øke på med erfa... Nå går jeg på hc da, men lurer på om det egentlig er binyrene som trenger hc eller om det er noe annet..
Ønsker dere alle en flott kveld.
-
16-02-11, 14:12 #325
Har fått svar på blodprøver når det gjelder mineraler osv. Jern er oppe i 91- det er rekord- og veldig bra! Alle andre mineraler ser også ut til å respondere på tilskuddene jeg tar- UNNTATT magnesium. Jeg får ikke opp den verdien ser det ut som.
Har spist magn siden i høst men verdiene er fremdeles utenfor nedre ref område
. Har prøvd flytende og pulverform, har til og med i perioder fått det intravenøst på Balderklinikken. Liker ikke dette i det hele tatt siden magn er så viktig for binyrene!! Er det noen som har tips om hva dette kan skyldes, og hvordan jeg kan få verdiene opp? Er det fordi jeg har tatt for lite kalsium til? Har tatt noe kalsium men ikke i forholdet 2:1. Daglig inntak har ligget rundt 1200 mg.
-
16-02-11, 14:45 #326
De blodprøver du nævner(mineraler) er det nogen din egen læge tager?
Ellers dejligt at høre at de andre værdier ligger som de skal
Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
28-02-11, 21:52 #327
Angående Dag S. på Heggeli Helhetsmedisin, så er han sikkert flink. Men jeg er veldig skuffet over han, etter at jeg sendte min far dit (etter maaange overtalelser). Min far gikk på 150 mcg Levaxin pr dag, og D.S. presterte å sette han på 60 mg Armour, som en totaldose! Min stakkars far har vært i elendig form de siste ukene, og heldigvis snoket jeg oppi toalettmappen hans i går for å finne ut hva han tok, og hvor mye (han er en manne-mann som aldri snakker om sykdom og medisindose osv., så jeg var ikke en gang klar over at han gikk på Armour), slik at jeg fikk rettledet han til å begynne å ta høyere dose. Kan legge til at min far nesten er to meter høy og over 100 kg, så jeg synes det er galskap å sette en så stor mann (som har hatt lavt stoffskifte i mange år) på en så liten dose.
Så be aware alle som går eller planlegger å gå til han.... det kan muligens virke som han ikke har helt touch på dosering.
-
28-02-11, 21:57 #328
-
28-02-11, 22:24 #329
Ja, Berit, slik var min far også. Og de trenger å passes på. Jeg blir altså bare helt matt av disse omregningstabellene fra syntetisk medisin til thyroid. De henger ikke på greip og slik du beskriver med din far virker det som om legen har glemt å ta frem omregningstabellen også. Jeg tenker at man skal ha samme dose som man hadde med syntetisk medisin. Altså se på inneholdet i tabletten. Stod man i utgangspunktet ikke på T3 så skal det være en bonus i thyroidbehandlingen, bare mer forsiktig opptrapping.
-
28-02-11, 23:06 #330
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat
Godt du passer på!!

Bokmerker