Viser søkeresultater 321 til 330 av 354
-
10-02-13, 12:18 #321
Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
TUSEN TAKK!

Av en eller annen grunn klarte jeg å overse denne posten og den nye tråden du har laget.
Hjertelig takk. Jeg skjønner mer av den bredere virkningen av enzymer, ikke bare for å hindre forstoppelse, som er min grunn for å bruke enzymene.
Men jeg må bruke mer tid på å lese den og kildedokumentene.
Du er imponerende Anisa (kunnskap og omtanke).
-
10-02-13, 12:33 #322
Ja, det er litt rart at den ikke er i orden ennå. Det er nok ikke vanlig at det tar så lang tid. Kostholdet mitt er lavkarbo og glutenfritt. Går mest i fisk, kjøtt og grunnsaker. En god del egg, nøtter og frø, kokosfett etc. Melkefritt. Jeg tror ikke det er kostholdet som er problemet.
Årsaken ligger nok i stor bruk av antibiotika flere år tilbake i tid. Har blitt fortalt at noen ganger kan det ta lang tid å få ut alle avleiringer i tarmen. Det kan være snakk om flere kilo avføring tilsammen. Det tar tid å få ut. Det er ganske åpenbart at det er en del å ta av. Nesten på hver skylling kommer det ut store mengder gammel avføring, jeg kan se at det er gammelt ved at det er tørre "korn" som fyker forbi. Noen ganger bare kommer det og kommer det i en halvtime i strekk. Lurer av og til på hvor det kommer fra. Jeg er en slank person, magen føles normal og myk ut når man klemmer på den, men inne i tarmens kriker og kroker er det tydeligvis gjemt seg store mengder gammel dritt.
Apropos det med mange kilo avføring, så har jeg alltid vært slank/tynn. Men de gangene jeg har veid meg sammen med andre på min størrelse/høyde har jeg vært påfallende tung i forhold til andre. Jeg har tenkt at det har handlet om tung beinbygning, men det kan kanskje ha vært magen?
-
11-02-13, 19:19 #323
Jeg veier også mer enn det folk ville gjette at jeg veier. Har også alltid skyldt på tung beinbygning. Fikk en vekt som veier muskler, fett og skjelett og ble overasket over en skjelett vekt på 2,2 kg. Hvilket er lavt i gjennomsnittet. Vekten er selvsagt ikke til å stole på, men den er blandt de beste på markedet. Det verste er at min sykdom er tydelig på vekta, både i form av metabolsk alder, fettprosent osv. Dette er helt feile målinger som jeg knytter til min tilstand. Mannen min har helt andre målinger, mer normal, til sammenligning. Så noe har den vekta skjønt;-)
Men jeg tror heller ikke det er kostholdet ditt det går på. Man må vel være tålmodig når det gjelder mage også, akkurat som med lavt stoffskifte.
-
12-02-13, 10:18 #324
Hvor får man tak i en slik vekt ??
-
04-05-13, 21:20 #325
Hei
Ja, jeg har brukt t3 i ca to måneder nå. Det har ikke vært noen umiddelbar suksess. Temmelig dårlig start. Men synes at jeg etter hvert har blitt bedre, særlig de siste to-tre ukene. Metoden virker likevel ikke som den skal for meg. Jeg reagerer ikke på dosene som en skal (i følge boka til Robinson). Jeg har tenkt at dette kanskje skyldes opphopning av rt3 (jeg konventerer ikke t4 til t3 godt nok, og jeg brukte t4 før oppstart av t3). Jeg har tenkt at jeg må vente til at rt3 forsvinner ut av kroppen. Vanligvis i løpet av tre måneder... Det at jeg har blitt bedre i det siste gir meg et bittelite håp.
Mageprosjektet med tarmskylinger er nå avsluttet. Jeg tror jeg er i mål nå, selv om jeg ikke er helt sikker. Men tar nå en lengre pause.
Det som imidlertid er nytt er at jeg har fått vite at jeg har ubalaser i signalstoffene. Etter å ha tatt test, gav det utslag på undermetylering: Forhøyet histamin, fritt kobber og noe lav kobber i serum bla.
http://www.custommedicine.com.au/unc...r-methylation/
http://www.walshinstitute.org/Undermethylation.asp
Litt overraskende først, men etter å ha satt meg ned og lest litt, er mange av symptomene og kjennetegnene temmelig spot on (hvis en ser bort fra de mest ekstreme kjennetegnene..og de depressive tendensene). Begynner nå med SAM-e, metionin, B6, 5-htp sammen med sink. Målet er å øke metyleringen, som undermetylert er man lav på dopamin og serotonin bla. Det jeg håper er at dette kan roe meg ned litt. Er en svært rastløs type og klarer ikke sitte stille særlig lenge av gangen (møter og middagsselskaper er stressende for meg). Klarer ikke slappe ordentlig av. Kan være segneferdig av tretthet, men klarer ikke å sette meg ned/legge meg ned for å slappe av. Stresset hode - og jeg har vært sånn hele livet. Blir godt for binyrene om jeg kan gire ned hodet mitt litt.
Så da krysser jeg fingrene for at dette kan fungere for meg. Skal lese meg mer opp på temaet så fort jeg kan.
Ha en god helg
-
05-05-13, 17:30 #326
Jeg blir selv behandlet for undermetylering. Blir spennende å høre om dine erfaringer med denne behandlingen. Selv er jeg ikke helt i mål. Har også vært gjennom behandling for overmetylering og er nå helt sikker på at overmethylert er jeg ikke. Har i tillegg forhøyete kryptopyrroler.
-
05-05-13, 20:00 #327
For meg som bare så vidt har satt meg litt inn i dette, virker det litt rart at legen først behandler for undermet., så overmet. og deretter undermet. igjen. Men du har kanskje prøver som lå i grenseland? Jeg hadde ikke forhøyede kryptopyroler, og hadde visst utvetydige prøver mht metylering. Kanskje blir det enklere? Håper du finner balansen snart!

Som jeg skrev i går har jeg blitt i bedre form de siste ukene. Merker dessuten at jeg bare i løpet av de siste to ukene har gått ned i vekt og jeg er nå normalvektig for første gang på mange, mange år. Håper binyrene mine tåler formstigningen. Det som skjedde sist stoffskiftemedisinen begynte å virke var at jeg kjørte meg selv fullstendig i grøfta etter et par måneder. Ble sykere enn jeg hadde vært noen gang. Veldig brått! Veldig skremmende! Det vil jeg for all del unngå denne gangen. Forskjellen på da og nå var at nå bruker jeg binyrestøtte. Har økt opp progesterondosen litt de siste ukene. (50 mgr) Men jeg tror foreløpig at binyrene takler det bra, men jeg må passe på.
-
05-05-13, 20:58 #328
Veldig hyggelig å høre at det går fremover for deg:-)
Bare for å forklare litt ang metyleringen så mener legen at jeg har et overaktivt sentralnervesystem. Dette gjør at hodet går på høygir, pisker binyrene og deretter har kroppen satt ned stoffskifte for å ikke gå helt i stå. Når jeg da prøver øke stoffskifte, øker aktiviteten i hodet og binyrene piskes videre.
Jeg hadde på prøvene histamin i øvre grense men innenfor normalen samt økte kryptopyrroler. Startet med behandling for de økte kryptopyrrolene og undermetylering på bakgrunn av histamin prøven og min profil. Ble mye bedre etter ca 2 mnd, kunne både øke Erfa og redusere/slutte med Cortef. Men etter en periode på et par mnd så økte presset på binyrene og måtte igjen påbegynne Cortef. Ble også etter en stund litt rar i humøret- litt likeglad og nedstemt. Noe jeg ikke har vært før.
Siden jeg/legen fortsatt tror på teorien om overaktivt CNS så ønsket jeg å se om jeg kanskje var overmethylert. Histamin prøven er jo en indikasjonsprøve og ikke helt bombesikker. Samt at jeg syntes det er litt vanskelig å kjenne seg igjen i symptomene på både over- og undermetylering.
Prøver nå sam-e i litt mindre dose da tanken er at det kanskje ble for mye og at jeg etter en periode ble overmetylert. Balanse er vel nøkkelen til det meste har jeg erfart etterhvert:-)
-
05-05-13, 21:25 #329
Er det progesteron kremen fra Now du bruker? Bruker du noen annen støtte for binyrene? Vil anta at det er enklere å finne balanse når man har histamin nivåer og kanskje symptomer som peker mer i enn retning. Fikk du 5-htp også som en del av metyleringsbehandlingen? Masse lykke til!
-
05-05-13, 21:35 #330
Re: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
Hei Dennis

Bare en kommentar til humørskifte ditt. Jeg følte meg nedstemt og flat på bateriene når jeg startet på cortef. Fikk opp humøret etter hvert bla med hormonkremer og hormontilskudd. Kan humøret ha sammenheng med oppstart av cortef
Bare en tanke
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Sikken en god nyhed (selv om jeg har regnet med at det vil fungere)! Det jeg selv er mest nysgerrig efter at høre om når og hvis - om det påvirker dit "tarmskylning-program" fordi jeg mener faktisk, at denne "enzym-terapi" kan i den sidste ende erstatte tarmskylning, og endda måske med bedre og vedværende effekt, foruden at være billigere, mere tidsbesparende og langt mere behageligt. Mens tarmskylninger "vasker" tarmen indefra, vil enzymerne forhindre at der overhovedet hænger noget fast i tarmen. Foruden alle andre gevinster af enzym-tilskuddet. Din dejlige tilbagemelding - set i lyset af dine årelange problemer med tarmfunktion og måske lidt til i relation til det - har fået mig til at kigge på mine notater og samle noget af det jeg ved om enzymer, i en ny tråd:
Jeg sørger for at der skal gerne være enten mindst ½ time efter sidste måltid eller mindst ½ til næste måltid når jeg bruger "mellemmåltids-enzymer". Man skulle tro at Thyroid's proteinbundne hormoner kan have godt af at være "i selskab" med enzymer. Man siger også, at lægemidler virker bedst ved ordentlig fordøjelse og ved ordentlig fordøjelse er tilstrækkeligt med fordøjelsesenzymer til stede... Jeg kan forestille mig, at ved en opreguleret enzym-balance kan man måske blive lidt overdoseret og bør sætte medicindosen lidt ned? Jeg vil ikke så gerne begynde at gætte, men selv ville jeg nok holde tilskud af enzymer lidt adskilt fra Thyroid (eller Levaxin). Jeg har ikke selv problem med at holde diverse adskilt fra Thyroid, idet jeg sluger mine Thyroid'er et sted mellem kl. 03 og 04 om natten. 
Svar med sitat

Bokmerker