Viser søkeresultater 311 til 320 av 340
-
12-04-07, 16:36 #311
Hei var hos legen idag tok ikke nye blodprøver det skal jeg neste gang en gang i Mai. Så håper de er bedre da men tror ikke det men :,)
Legen sier hele tiden at prøvene mine er fine så ikke vet jeg. Men fikk mast meg til og skal gå 3 ganger i uka på 150 mg så får se hva som skjer
Om det hjelper de andre dagene tar jeg da 100 mg som før 
Hun skulle til og gi meg B vitamin sprøyte husker ikke hva den het men så i siste liten kikket hun på Blodprøvene mine og jeg har høyt b vitamin jeg Uff ja ja de legene assa blir litt lei jeg da :,(
Jeg spurte om blodsukkeret og da sa hun bare at det var og spise mer sukker Karbohydrat frukt men jeg spiser mye det men ikke mye sånne ting som inneholder bare sukker da kansje derfor det er lavt ikke vet jeg :,(
Magen min er mye oppblåst og mye luft inni magen blåser seg opp mye det er vondt :,( SNUFS Fikk noe som jeg skal ta Miniform heter det. Håper det hjelper :,(
KLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
30-06-07, 11:14 #312
Fryser!
Når man har lavt stoffskifte fryser man ikke mye da ? Men jeg har tatt tempen og jeg var en god stund nedi 35 grader men nu har det steget til over 36 grader. Og om natten blir jeg helt blaut våt at jeg sikkert svetter uff det er litt plagsomt.
Hva er det som gjør at jeg er varmere ? Spør rart men
GOD HELG KLEMS FRA LILJA :(Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
01-07-07, 23:27 #313
Er vel Levaxinen som gjør det da, siden vi med lavt stoffskifte ofte har lav kroppstemperatur, og thyroxinet skal jo da hjelpe på de ulike tingene som lavt stoffskifte forårsaker (det som ikke lenger virker som det skal i kroppen pga mangel på thyroxin, skal da liksom bli bedre av tilført thyroxin)... ;)
Vi har jo til tider hatt høyere temperatur nå i sommer, hvordan henger svettinga di sammen med været?
Ellers må du tenke på om du har gjort noe du ikke pleier i det siste. Og så må du tenke på om du kan ha feber i forbindelse med urinveisinfeksjonene dine, men 36 grader tilsier jo ikke det da...
Kanskje riktig temperatur for deg er 35 grader? Hvordan har du det med hensyn til kulde og varme når du er på 35 grader? Hva har legen sagt når du har vært på 35 grader? Min påstår i alle fall at mange av pasientene hans har 36 grader når jeg har nevnt at jeg alltid har ligget på det...."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-07-07, 20:08 #314
Hei Stina
Jeg svetter selv om det er uvær ute om det er kjøligere
Da min tempratur er på 35 grader fryser jeg Brr
Så da svetter jeg ikke
Legen min vet ikke noe om min tempratur.
Jeg tror ikke jeg har feber
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
02-07-07, 20:54 #315
Hm...
Når du er på 35 grader, er du helt sikker for lav i stoffskiftet.
Nå på 36 grader og svetter, så er du kanskje for høyt dosert, men likevel lav i stoffskiftet.
Jeg tror vi er like gale vi to, Lilja, at stoffskiftet ikke blir bra selv med høy dose thyroxin. Kanskje du kan bli noe bedre hvis du klarer å spise jevnt og trutt og så trene med måte (altså holde anoreksiaen din under kontroll). Kanskje jeg kan bli bedre på Armour? Eller hvis jeg kan finne ut av hvorfor jeg ellers trolig har ME og få rette behandling for det. Hvis du ikke blir bedre, selv når du holder anoreksiaen din under kontroll over lengre tid, må du også kanskje vurdere Armour. Men får du i deg magnesium, og har du fått sjekket om du har antistoffer?
Oftere og oftere fryser og svetter jeg på en gang. Føles virkelig sykt ut, trolig forenlig med ME. Kanskje du også kan ha ME, men det harmonerer ikke med at du kan trene mye. Likevel - alle er jo forskjellige, og ikke vet jeg nøyaktig hvor mye du trener heller.
Kanskje du har litt "feber" hvis din vanlige temperatur er på 35, men er nå på 36 ved blærebetennelse...? Eller er du over blærebetennelsen? Og når steg temperaturen din? Når du økte levaxin-dosen? Kanskje du må følge med på slike evt sammenhenger.
Nei, jeg vet jammen meg ikke jeg. Håper noen har noen mer fornuftige svar til deg ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-07-07, 23:38 #316
Hei igjen
Nei er ikke lett og vite gitt
Jeg skal til legen imårra en der blir jeg jo aldri klokere gruer meg gå ditt og komme med alt jeg lurer på som jeg ikke egentlig føler jeg får svar på slitsomt.
Jeg vet ikke om jeg har urinveisinfeksjon i kroppen ennå men har vondt igjen nederst på magen og litt i ryggen så må levere urinprøve og be dem se om det er infeksjon der eller om det er borte men det føles ikke sånn. Synes også det er rart jeg har så mye sånn infeksjon men legen sier ikke noe om at det har noe med medisinering , men om jeg har sitter på en kaldt stein eller trange klær men jeg går ikke trange klær eller sitter på stener
Så det må da være annen årsak.
Kansje får jeg for høy dose med Levaxin det kan hende men jeg vet jo ikke noe om det og legen vet jo heller ikke. Sier det er bra hun
At stoffskifte er bra. Sier ikke noe om at det er lavt bare at prøvene er fine.
Trener ikke så mye som før og spiser mye mer igjen og går opp i vekt som er ekkelt men det er det for en som har denne sykdommen det er hardt og stå i det men jeg prøver og får ivertfall skryt av samboern min at jeg er flinkere enn på lenge
Men da jeg trener så er det nok mer enn hva andre ville ha klart så jeg sliter jo litt med og ta det litt med ro med den treningen. Men jeg kan love det er ikke for at det er gøy jeg gjør det er for redseln er STOR og jeg blir bare UTSLITT. Det er ikke mye krefter i meg til det på en måte at jeg TVINGER meg er det vel det heter :,( Men det er ivertfall ikke så mye som på det værste. Men i ferien må jeg ta meg fri fra alt det for da drar vi bort så det blir nok godt for meg og slippe Treningsenter og Trimsykkeln
Jeg vil prøve og holde Anorexian under kontroll
Selv om jeg er redd
Men det går mye mye bedre. Det som er litt skummelt er at min Psykolog har i lengre tider vært syk så jeg har ingen og prate med og får ingen annen psykolog eller hjelp så er alene føler jeg selv om jeg har en snill samboer som er god med meg og støtter meg så godt han kan
Uten han hadde det nok ikke gått så bra. For meg er det viktig og ha støtte og at man bryr seg
Da går det bedre meg meg 
Jeg får i meg nok Magnesium sikkert for mye ikke vet jeg men om det er i da Brød, Knekkebrød og Grønnsaker ? Om det er det så får jeg i meg nok av det
Jeg tror tempraturen min steg da jeg begynte og spise bedre men er ikke sikker assa det er det jeg tror. Men kan godt hende det var da jeg fikk mer dose også usikkert er ikke lett og vite gitt
Det med ME vet jeg ikke så mye om men er mye mye Utslitt og orker ikke mye det jeg gjør Tvinger jeg meg til og gjøre. Hvordan finner man ut om man lider av dette ? Så tar det lang tid før jeg kommer igang det uff :,(
Men blir usikker og om er jeg utmatta, eller blir jeg det bare for jeg tvinger meg til og gjøre ting at det gjør meg utmatte men er ivertfall sånn at orker ikke mye før jeg er sliten fort og det skjønner ikke andre at går ann. Da jeg var helt frisk var jeg også mye sliten men ingen i min familie forsto hvor sliten gråt for jeg orket ikke jobbe at jeg var sliten men tvang meg for det man må jobbe :,( Men og fortelle det til legen er nok håpløst da setter hu meg vel på piller for depresjon som man oftest gjør som jeg aldri får noen god virkning av er jo ikke deprimert blir neste sint da man tror det . Så om jeg får sånne piller tar jeg ikke dem og det sier Psykologen er greit for når de ikke virker og jeg ikke trenger hvorfor gå på det da grr.
Er litt sliten det med blodsukkeret også spiser ofte og ikke for lite men det går så raskt ned og det er det ingen som forstår heller :,( Det hjelper i så kort tid før jeg må fylle på tanken som jeg kaller det
Det er litt plagsomt har jo snakket med legen om det og da sier hun spise mer sukker og karbohydrater men jeg får i meg det og jeg så forstår ikke jeg nesten så jeg blir oppgitt. Jeg har ikke målt på lenge så sku gjordt det for og se om det stemmer. Men er det noen som vet hvor mye det koster og kjøpe sånne strimler ? Har apparat men tomt for strimler som fulgte med
Da mener jeg uten resept.
Klems fra Lilja
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
03-07-07, 00:30 #317
Lilja ;)
Når du skal til legen, så skriv ned de viktigste tingene du vil ha svar på. Skriv også ned svarene - det viktigste og det du rekker. Neste gang gjør du det samme, da får du litt etter litt noe mer oversikt over ting og tang. Og ja, kun noen få ting hver gang, ellers blir det for mye både for deg og for legen. Denne gang bør du fortelle om smertene i magen og ryggen, og så burde da legen selv vurdere hva han skal gjøre.
Ang hyppige blærebetennelser, så kan det følge det lave stoffskiftet. Nora kom jo også med noen ytterligere forklaringer på det. Jeg er veldig plaget også, men det hjelper en del med tranebærtabletter.
Legen kan jo antakeligvis ikke så mye om stoffskiftet, de fleste legene kan jo ikke det. Men du kan få vite om du har antistoffer i alle fall. Da vet vi om kjertelen din vil bli ødelagt eller kanskje ikke....
Du har nok ikke ME. Da kan man ikke tvinge seg, uansett hvor hardt man forsøker. Kanskje de første årene man begynte å bli dårlig - både slitne binyrer og ME - men til sist kan man ikke, for for å kunne tvinge seg selv må man mobilisere krefter (som er hormoner), men etter å ha brukt opp alle reserver, er der ikke mer å mobilisere av. Men du kan jo selvsagt få det, spesielt slitne binyrer er det mange med lavt stoffskifte som sliter med, så enda en grunn til at du må ta godt vare på deg selv (nok hvile og mat osv...)
Selvsagt er du redd ang anoreksiaen, det er vel det som er sykdommen. Redd for å legge på deg? Men prøv å tenke litt på det med å være redd. Er det å være redd farlig i seg selv? Selve redselen, kan den egentlig skade deg? Eller kan du bestemme over den? Ikke bestemme om du skal være redd eller ikke, men om denne redselen skal tvinge deg til å gjøre ting som er skadelig for deg - eller ikke? Man er f.eks. "redd" før en eksamen, men man tar den likevel, fordi en vet at det er bra for en - det følger andre goder med i etterkant. Sikkert et dårlig eksempel, men det var det jeg kunne komme på nå ;) I dagliglivet er det mange som er veldig redd for mye, mange kan ikke engang definere hva de er redd for - det heter angst og kan være totalt lammende, men en del mennesker lar ikke angsten/redselen ta overtaket - de trosser den (selvsagt lykkes man ikke like godt hver dag, men man tar opp kampen, og som alt når man øver: man blir flinkere og flinkere for hver dag). I siste ende er det kun en selv som kan gjøre noe for en selv, psykologer og andre kan kun lytte og snakke, de kan ikke GJØRE noe - det må den enkelte gjøre selv. Vi må handle ut fra den kunnskapen vi har tilegnet oss. Og vi kan evt tilegne oss mer kunnskap, om det er nødvendig. Livet er vel en evig kamp for de fleste, men den er som regel verd å kjempe ;)
Men selvsagt har du rett i at det går mye bedre hvis man har noen som støtter en og bryr seg, det er nok en vesentlig del i motivasjonen for å kjempe. Og det at en selv bryr seg om andre...
Maten vår er nå ofte så fattig på vitaminer og mineraler bla. pga. utarming av jorda, at hvis man har mistanke om mangler, bør man kjøpe - f.eks. magnesium på helsekosten. Har du kramper? Du har i alle fall en del løs mage. Magnesium skylles lett ut av kroppen ved f.eks. diare.
At du er/har vært så trøtt, har nok flere årsaker:
1. For lite mat og næring i den tida du har hatt anoreksia.
2. For mye trening da med for lite mat har jo gjort det enda mye verre.
3. Ditt begynnende lave stoffskifte.
4. Ditt uregelmessige blodsukker - som det er veldig viktig å følge veiledninga for, for at du skal være minst mulig sliten.
5. Den psykiske belastningen det er å ha anoreksia, man blir jo fryktelig sliten av å bekymre seg hele tiden.
6. Kanskje du har noe annet også, hvis du var sliten før du fikk anoreksia og lavt stoffskifte, men det kan jo også ha vært det lave stoffskiftet som har ligget til grunn den gang - subklinisk eller klinisk hypotyreose som de kaller det. Uansett skal du fortsette med å gjøre det som du finner ut av er riktig i forhold til de sykdommene du vet du har, så får du se om de evt finnet ut av mer senere. Kan du f.eks. ha hatt psykiske plager før anoreksiaen utviklet seg helt? Ang antidepressiva, det kan du nekte om legen vil at du skal ta dette, hvis du blir dårligere av dem. Ikke vær så redd for slike ting - det er ting DU kan bestemme over i livet ditt.
Kanske stoffskiftet ditt og blodsukkeret ditt kan bli bedre hvis du er flink med maten og treninga - det er det du må se fram til etter "eksamen" ;)
Men du er jo på rett vei nå, Lilja, spiser mer, regelmessig, trener litt mindre. Fortsett i samme spor, og god ferie!
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
03-07-07, 23:20 #318
Idag var jeg hos legen det var ingen urinveisinfeksjon der og jeg måtte fortsette og ta 150 mg 3 ganger i uken og 100 mg resten. Jeg forsto ikke helt hva han mente men snakket noe om at det måtte gå i blodet la la forsto jo ikke noe jeg men :,( For jeg spurte om jeg kunne ta 125 mg isteden hver dag :,( Så blei ikke klok :,(
Jeg så jeg har ont i magen og han tok der og det gjorde vondt i tarmene sa jeg måtte spise mer fiberik mat men jeg tror jeg spiser for mye fiberik mat jeg hva skjer da noen som vet ? Ikke lett og vite alt uff
Synes det er så ekkelt gå til legen og spørre om alt og så blir ikke jeg klokere og føler meg så dum at da jeg kommer hjem gråter jeg.Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
04-07-07, 12:29 #319
Huff da Lilja - man skal jo helst bli tryggere av å gå til legen da......
Jeg mener jo noe om hele situasjonen din, men vet ikke om jeg tør blande meg oppi hva legen din sier ? Du får iallfall bare ta det jeg sier som min mening da !
Og jeg tenker ofte når jeg leser innlegga dine at du har for lavt stoffskifte. Hos deg tror jeg det kan ha flere årsaker.
1. Stoffskiftet regulerer seg ned når man spiser lite.
2. Det kan godt hende at du har for liten dose.
Ofte så kan man synes at symptomene som kommer når en øker dosen kan være overdosering, men det går over etter 2-3 dager, og da blir man bedre enn før.
Du spurte om å få gå på 125 hele uka - hvorfor ikke 150 hele uka ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-07-07, 14:59 #320
Hei Lilja
Jeg er bortreist nå, og ikke innom ofte her.
Du må bare spørre legene mer.
Jeg er helt sikker på at du kan brekke tablettene i halve og kvarte slik at du tar 125 hver dag , uten at de kjefter på deg. Helt sikker.
Dessuten tror jeg at du må øke dosen slik at ft4 kommer minst midt på,men det er en annen historie.
Du må en eller annen gang spørre om å få prøve en høyere dose. Men vi her kan ikke anbefale deg å prøve på egenhånd, annet enn å fordele dosen til 125µg hver dag siden det jo ikke er en doseforandring......
Hilsen
nora
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker