Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
-
21-05-08, 21:07 #21
Hmm... hvis dette udskrift af journalen samtidigt afslører lægens fejlbehandling af patienten - kan ske, at klinikken vil alligevel prøve at undslå sig.... Hvem ved om der ikke allerede ligger i journalen en solid basis for klagen over en mangelfuld (fejl)behandling.... Jo længere de nægter, jo mere mistænksom bliver jeg.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Normalt er vi sådan set skeptiske når lægerne alene går efter TSH samt andre prøveresultater. Men i dette her tilfælde - halloo! TSH der sprænger referencen så det må måles manuelt? Come on! :evil:• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-11-08, 22:42 #22
Kronisk nyresykdom årsak til elendigheten...?
Hei igjen!
Her går det laaangsomt framover, men det går likevel framover, og det er en stor forbedring! Vi får en helt annen oppfølging fra den nye legen til samboeren min enn vi gjorde fra den forrige.
Vår nye lege "gjenoppdaget" nemlig det som endelig satte igang prøvetaking og diagnosen lavt stoffskifte hos min samboer for 6 år siden, nemlig det svært høye blodtrykket hans. Og DET er jo ikke normalt for en person med lavt stoffskifte, er det vel? Da skal man ha LAVT blodtrykk, da. Det vet jo jeg også, men den gamle legen svarte oss bare med noe svada om at det kunne skyldes at kroppen var stresset av å ha gått syk så lenge, og at dette ikke var noe å bry seg med så lenge behandling med blodtrykksmedisin holdt trykket nede. Så nå har samboeren min tatt medisin mot høyt blodtrykk daglig i 6 år, uten at noen har prøvd å se på HVORFOR han trenger dette.
I tillegg ser jeg på gamle blodprøver at kreatinin-verdiene jevnt over har vært altfor høye, ferritin er jevnt forhøyet, og S-urat og leververdiene er også jevnt forhøyet. Han har jo også urinsyregikt, som har daglig tar medisin mot. Og tre ganger har han vært innlagt på sykehus med sterke smerter som har lignet veldig på nyresteinsanfall, uten at noen har klart å finne nyrestein. Sammenlagt burde en oppegående lege for lengst sett at her er det noe galt med nyrene, noe vår nye lege gjorde straks, mens den gamle ikke merket noe på 12 år... Vi visste jo ikke hva disse resultatene betydde, irriterer meg fælt at vi ikke har vist dette til noen andre tidligere!
Binyrehormoner (kortisol m.m) er endelig også testet, der var heldigvis alt ok.
Nå har samboeren min fått henvisning til sykehus, hva han skal gjøre der fikk jeg ikke helt med meg, men det virket nesten som han skulle legges inn for en skikkelig grundig test, for det var en del verdier fra de nyeste blod- og urinprøvene som ikke var bra. Må innrømme at jeg er litt engstelig nå. Har lest om kronisk nyresykdom og fare for nyresvikt og hjertesykdom hvis dette går ubehandlet i lang tid :( Trodde alt ville bli bra om han bare økte dosen med Levaxin, jeg. (noe han forresten også er i ferd med å gjøre, men veeeldig langsomt, synes jeg. 1/2 tablett ekstra 2 ganger i uka? Det er lite!)
Vel, vi jobber med saken! Men jeg lurer på om noen andre har hatt kombinasjonen LAVT stoffskifte og HØYT blodtrykk?
Og- for å skifte tema fullstendig: Hvordan overtaler man en mann som tydeligvis mener det ikke finnes noen unnskyldning for å "skulke unna jobben" til å sykmelde seg SÃ… HAN HAR OVERSKUDD TIL FAMILIE OG FRITID OGSÃ…???!!! Jeg er bare litt frustrert, skjønner dere.... :evil:Gisa
-
04-11-08, 15:27 #23
Re: Kronisk nyresykdom årsak til elendigheten...?
Dav!
Opprinnelig skrevet av Gisa
Hvis nogen gerne vil vide mere om baggrunden - er den første tråd her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=6681
Godt at høre, at noget er sket i den rigtige retning med din mand.... selv om nyheden er dårlig om hans sygdom, godt han ikke fortsat skal gå med en uopdaget nyresygdom. Tænker over, om det ikke ville være sundt for alle, at skifte læge hver gang han/hun bare udskriver symptommedicin i en længere periode, uden at interessere sig for årsagen til symptomerne. Det er godt, at han nu er under et kyndigt opsyn. God bedring med ham (og med dig)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Det er ikke jeg som er syk, det er samboeren min...
Av Gisa i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 55Siste melding: 12-02-10, 15:46 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Hjelp! Møte med nav og lege
Av vødrun i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 11-10-07, 15:25 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41 -
Å følge endokrinologens anbefaling, operere bort kjertelen...
Av MetteS i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 07-02-07, 19:27
Svar med sitat
Bokmerker