Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Inteessant om mage og stress og enzymer og zink etc.

Yvette: Grunnen til at du tålte 20 µg er kanskje fordi du er på en for lav dose levaxin .
    Du skrev at din ft4 er bare 13 nå. Da tåler du en totaldoseoppgang, som er det som skjedde nå.
    Du tar for lite levaxin nå.

Anbefalingene sier at man skal ØKE levaxindosen først, for å se om det hjelper. (til ft4 er helt øverst i referanseområdet betyr det i praksis)
    Så gå på den dosen en stund for å se om det hjelper.
    Så prøve liothyronin:
    samtidig senke levaxin og ta T3 i tillegg for at totaldosen ikke skal bli vesentlig større.
    (og økningen først gjør at antageligvis ft4 forblir i øvre halvdel)
    Og det som pasientene har funnet ut, og hvor forsøkene har stoppet opp:

Etterpå justere levaxin og liothyronin slik at begge er i øvre halvdel.
    Hvor, er individuelt.
    Det er få som kan ha ft3 høyt og ft3 lavt, så det prøver vi først hvis like_høyt_forsøket ikke gir bra nok resultater.

Liothyronin senker ft4, så dine 10 eller 20µg liothyronin vil antageligvis gi en lav ft4.

Din lege gir deg doser som gir kjempelav ft4 og ft3 over referanseområdet. Det er faktisk noenmed fibromyalgi som har det bra slik.

Angående slow.release t3: vet ikke om noe sånt her. I USA og kanda lager apotekene det selv. Også i australia.
    De apotek som triller piller her i norge kan jo lage det.

Noen burde fått en liste fra aptotekerforeningen på apotek som triller piller.
    Både for dette og for thyreoidum.

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Forstår jeg deg rett Nora at jeg egenlig bør vente med Liothyronin og heller øke dosen med Levaxin? Når jeg gikk ned fra 22 til 13 på Ft4 så var det på grunn av 2mndr med 600µg Levaxin fra 700µg. Siste måling med denne lave Ft4 ble tatt den 01.06. Fikk da beskjed om å øke opp igjen Levaxin til 700µg. Slik at jeg altså har tatt det i ca 1 1/2 mnd nå. Er det ikke grunn til å tro at Ft4 HAR tatt seg opp igjen?

Jeg kommer ikke til å ta bort 50µg Levaxin 2 dager i uken som legen anbefaler! Men bør jeg øke litt til Levaxinen samtidig med 10µg Liothyronin, eller mener du at jeg bør vente med sistnevnte? Har ikke så veldig lyst til det. Har en teori om at noe i prosessen ikke skjer når jeg bare tar Levaxin?? Vet ikke hva, men synes så absolutt at denne medisinen ikke har gjort annet enn vondt verre på 10 mndr nå.

Blir litt eksperimentering dette. Mener ikke å bruke deg som min lege Nora, men jeg er så takknemlig for tilbakemeldinger. Så får jeg gjøre som jeg føler for alt ettersom jeg lytter til dere "der ute". Tusen takk
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis du nylig har økt levaxin , så ville jeg ikke gjort noe mer med levaxindosen og prøvd liothyroninen, både 10-dosen og 20-dosen, og sett hvordan man har det.

Når du øker levaxin, vil ft4 straks gå opp.

Det er TSH som tar noen dager.

Når man skal måle TSH (enda den er totalt nytteløs til vår bruk, det er dem med cancer i thyreoidea som trenger TSH) da tar det fra et par uker til 6 uker til den er ferdig stabilisert.
    De med thyca må stoppe medisinen og etter 9-29 dager er da deres TSH steget slik at de kan ta scan.

Hva vi er ute etter er ft4 og ft3 i bra nivåer.
    Og ft4 går straks opp. Ihvertfall på noen få dager.

nora

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn