Side 3 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 73
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Skal ikke legen vite om dette...at jeg kan få mer.
    Der er vi tilbake til standardspørsmålet. Skal ikke legen vite om dette? Det er den tøffe virkeligheten som altfor mange opplever. Og så kan en lure på hvorfor fibomyalgi, depressive lidelser og kronisk tretthetsyndrom bere øker og øker, og uføretrygder stadig flere mennesker.

Jeg påstår ikke at slike sykdommer ikke finnes, og at alt dette skyldes problemer ved stoffskiftet. Men det er veldig mange symptomer som krysser over her. Og jeg blir skremt når jeg leser noen legehistorier her på forumet.

Kjære Alba, du får lære mest mulig om hvordan kroppen din har det. Og tro på det du kjenner: Denne dosen/Denne medisinen fungerer jeg best på. Kanskje Armour blir det rette for deg. Jeg håper det, for din del.
    Prøv Armour, kjenn hvor mye du kan øke til, og prøv å gi deg tid til å la det virke. Det tar tid å finne seg til rette på stoffskiftemedisin, selv om mange leger ikke vet det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av alba
    Skal ikke legen vite om dette...at jeg kan få mer...får prøve armour først og så heller øke litt der??!!
    Det er litt uklart for meg hva du egentlig spør om her. Mener du:

1) Skal ikke legen vite at det er mulig å øke dosen?

eller

2) Skal ikke legen vite at jeg øker dosen?

Svaret på begge spørsmålene er: Ja.

Legen fører sin journal, og har din sykehistorie der. Legen er ansvarlig for den behandling du får av denne. Det er derfor viktig at legen hele tiden vet i hvilken grad du følger legens forskrivning, inklusive dosering.

Jeg registrerer at folk her på forumet kommer med råd om opptrapping av doser og denslags, men jeg ville ikke gjort det uten å samrå meg med min lege først. Det kan hende at den enkelte har andre lidelser eller bruker andre medisiner som gjør at endring i doseringen må vurderes av legen.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Gjest

Standard

Hei!
    Når det gjelder bruk av Armour har vel de fleste av oss et problem når det gjelder å samrå seg med legen sin..... Legene har liten, for ikke å si ingen peiling på medikamentet. I tillegg skal man vurderes frisk eller ikke utelukkende via blodprøver.
    Slik som det er nå med dette får man faktisk rimelig god hjelp av andre Armour - brukere når det gjelder dosering, opptrapping ol. Ting som legene i liten grad setter seg inn i......pr. i dag i alle fall.

Merete

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Jeg ser at jeg skrev litt krasst under her. Jeg tolket spørsmålet ditt slik Alba: "Skal ikke legen vite at det er mulig å øke dosen?".

Jeg har forstått det slik på dine tidligere innlegg at du har et stykke igjen før du er ute av "normalområdet" på blodprøveverdiene. Og at du har kjent deg trøtt, utslitt, og ullen i hodet lenge, og tatt det opp med legen.
    Når du i tillegg går på en pitteliten dose Levaxin, så skjønner og begriper jeg ikke at legen har økt dosen din for å se om det hjelper... Han burde ikke la deg gå og slite med symptomer som blir verre.

Du skal selvsagt gjøre endringer i samråd med lege. Men hvis du føler deg bedre på Armour, og blodprøvene ser unormale ut, så bør du forklare legen at du er bedre og vil fortsette.
    Blodprøvene kan svinge voldsomt den første tiden. Og noen leger blir redde og vil stoppe Armour. Og gå tilbake til Levaxin, som gir velkjente, trygge blodprøvesvar som stemmer med det de har lært.

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

Takk for svar...
    Spørsmålet var om legen burde kanskje vite at selv om prøvene er bra så kunne han kanskje økt dosen min litt siden jeg ikke er bere..

får armour i morgen...MEN...jeg så på bestillingen min på apoteket i dag og der står det at det er 30mg styrke...
    Og det sto at jeg skal begynne med en om dagen...vil dette ha noe og si for at jeg tar 50 mg Levaxin i dag??Jeg gleder meg sånn,får nesten tårer i øynene jeg

Har akuratt vært og trent nå...orket i ca 40 min...må prøve og slite bort et par kg som var takken for dårlig virkende Levaxin

veide meg på helsestudio i dag og jaggu har jeg krøpet opp på 90kg
    Og jeg som veide rundt 70kg for ca 6 mnd siden...SUKK

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jon.
    Jeg gir ofte råd her, og føler meg truffet av ditt utsagn.
    Jeg vil imidlertid forsvare oss som gjør dette med at dette forumet er AV legforlk - FOR legfolk. Og vi er her for å dele på våre erfaringer.

Enhver som leser her vet dette - og det går jeg iallfall ut i fra.
    Hva skal vi som er berørt av dette få lov å dele av erfaringer ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    91

Standard

Enig med deg, n`Finn. Uten dere alle hadde jeg ikke hatt mye å stille opp med ang. Armour. Legen min har aldri vært borti dette, og jeg har kunnet styre økningen min ganske selv. Og da har innspillene og erfaringene til dere alle vært til stor hjelp. Vi alle vet jo at vi er vanlige mennesker her inne.

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

unnskyld,men har jeg skrevet noe galt ???!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kan ikke se det jeg iallfall ?
    Men du lurer på overgangen fra Levaxin til Armour ?
    100 Armour inneholder 38 T4 + 9 T3. Det er ganske vanlig at Armourdosene ender på over 3Grain = 180mG, men mange bruker lang tid på å komme dit. Noen greier det fort.
    Hvis du har en kjertel som ikke produserer noe er det ingen ide å ligge lenge på 30mG. Det er vanlig å øke med 15mG hver 14dag.
    For rask økning kan resultere i hjertebank (høy hvilepuls), men noen ganger må man tåle dette noen få dager.
    Det tar egentlig ganske lang tid å finne sin idealdose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

Takker...

Det står på at jeg skal øke etterhvert,men det gjør jeg sikkert også i samråd med min lege...så om verdiene er "rare"og jeg føler meg bra så er ikke det noe"farlig"??

hva mener du med og gå på 30mg lene..hva er lenge??

Side 3 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn