Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

En kan vel si at antistoffene sier noe om helsetilstanden til kjertelen.
    Dette brukes som et diagnostisk verktøy, altså for å finne ut om selve kjertelen er syk.
    Er den det forsvinner gjerne produksjonsevnen gradvis over 2-3 år eller noe.
    Anistoffene holder seg visst omtrent hele livet, og sier ikke noe om kjertelens helse etter at den er død.
    Likevel er det noen som merker forskjell på om de har mye eller lite antistoffer. Har lagt merke til at Nora gjør det iallfall.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

mia Gjest

Standard

Da har jeg hatt samtale med legen på sykehuset og skal ta prøver på mandag. Skal ta: anti tpo, tsh, t3,t4
    -i tillegg skal jeg ta cortisol kl 0800 og kl 2000
    - fastende blodsukker og langtidsblodsukker

Dette som en start for en evnt. større utredning!

mia Gjest

Standard

da har resultatene kommet inn:

TSH: 12
    T4 : 14
    anti tpo: 1540
    *cortisol prøvene var fine, greie variasjoner morgen/kveld, men litt lavt kveld.

Alt jeg fikk til svar var å øke dosen med 25mikrogram i uken :evil: :evil:
    Da ble jeg sint, sa ifra det her godtar jeg ikke, jeg SKAL ha bedre behandling!! Da sier hun at hun skal overføre meg til endrikolog(?), da hun er assistentlege.

Jeg er ikke sint på henne, men oppgitt over å føle meg så utmattet, av å ikke bli trodd og ikke greie å gjennomføre en arbeidsdag.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det k a n hjelpe å reagere som du gjør mia. Du må for all del ikke bli så syk at du ikke klarer å stå på for deg selv !
    1540 er hypothyreose. Det burde dem forstå, men det er greitt med en tur til Endoen da. Dem har litt "breiere skuldre" (har større ansvar).
    De har et ansvar for å sjekke forhold rundt binyrebarkens hormoner også, og kanskje årsaken til at du ikke tålte thyroxin i vanlig dose(100-150µG) ligger der.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn