Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    59
    Meldinger
    26

Standard Re: Stofskiftemedicin - farligt hvis du ikke har brug for det?

Tak Anisa - du er en perle
    Det undrer mig så bare en del hvorfor en uddannet apoteker siger den slags
    Jeg har prøvet at undersøge hvad der sker hvis man får for meget, og kan se at der er tale om henad de samme bivirkninger som hvis man har for lidt D-vitamin, altså bl.a. knogleskørhed.
    På mit vitamin-pille-glas er der kun angivet mg, og når du nu skriver du 1000 enheder dagligt, men hvad mon det så er omregnet i mg pr tablet?
    Det vil jeg prøve at undersøge, og hvis jeg finder frem til noget, skriver jeg det straks!
    med venlig hilsen
    Karina

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Stofskiftemedicin - farligt hvis du ikke har brug for det?

Joda Anisa er en perle, når hun bare er sød
    Hei Anisa, jeg tror jo ikke at vi som tar hormoer for lavt stoffskifte skal ha mer jod enn det som er i Thyroxinen vi spiser. Det andre forbrukes ikke i kroppen da kjertelen jo er (var) den eneste jodanvender.

Og Karina, jeg har også hørt den med at man bare trenger 15min sol på ansiktet for å lage nok D-vitamin.
    Jeg tror det bare ikke.
    Nora refererte en amerikansk undersøkelse om hvor mye D3 u-båtpersonalet måtte ha i kosten. Det ble 175µg/dag (7000IU)
    Det er neppe mulig å lage så mye på den korte tiden.

Dessuten har mange med lavt stoffskfte myxødem i underhuden. Dette fører til at proteinene i underhuden utskiftes for langsomt og huden blir hvit og deigaktig, og det er jo i området der D-vitaminet skal produseres.
    Jeg tror vi som gruppe derfor har et øket behov. Spis D3.
    Jeg har merket at jeg har en tydelig grense mellom 40 og 50µg/dag. Når jeg får 50 blir jeg mye trettere om kvelden selv om jeg tar dem om morgenen.
    Derfor bruker jeg 40, men tar 50 av og til og får samme reaksjon hver gang.
    Skal jeg ta 50 hver dag, eller holde meg på 40 ?
    Noen som vet ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn