Viser søkeresultater 21 til 28 av 28
Tråd: Føtter...
-
10-10-07, 21:45 #21
Egentlig tror jeg det med kramper er noe mange er plaget med. Jeg og Stina har snakket om det her inne. Begge har den følelsen av at senene krymper seg (mens det er musklene som bli veldig stive og stramme) og det gjør intenst vondt. Har tenkt på om det egentlig er samme sak som når jeg blir så stiv i akillesen...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-10-07, 22:01 #22
Leste nettopp et stykke i går om at stramme muskler og sener i leggen kan faktisk gi smerter som ligner på en forstuing. Dette er jo et annet problem jeg har med føttene.
Det andre jeg beskrev i hovedinnlegget tror jeg faktisk er plantar facitiis, men i plassen for smerter i hælen så har jeg det under (i buen) føttene.
ShanitaSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
10-10-07, 23:18 #23
Det var under buen jeg også hadde "strekk", men hos meg forsvant det med Levaxinen. Et merkelig fenomen det der. Hos meg dukket det opp når jeg var ute og gikk, sånn uten god grunn liksom..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-10-07, 00:13 #24
Lillepus88
Har gått et par måneder på Armour nå, og spist masser av magnesium siste året - har ikke blitt det minste bedre i musklene (bortsett fra mindre krampe i føttene pga magensiumen - det vet jeg fordi det kommer med en gang hvis jeg har fått litt for lite mag.). Tvert i mot er jeg fremdeles i forverring (i alle fall fremdeles - både smertemessig og krampemessig - spes. i ryggen).
Shanita og Anne Ma
Har sjeldent vondt i hælen, men også under buen - men det fikk jeg først etter at jeg begynte med et grusomt innlegg fra den derre fotspesialisten - da fikk jeg følelsen av at noe revnet under der i tillegg til de andre plagene. Kunne jo ikke gå med de innleggene da selvsagt, men disse plagene fortsatte i mangfoldige år. Hadde glemt de helt til jeg leste om det her nå - så de forsvant jo da til slutt, kan ikke huske når - kanskje 10 år siden eller noe...
Ikke all behandlig som virker som den lover nei.... I alle fall ikke på alle mennesker.
Når det gjelder sener og muskler så drøftet jeg det med mine manuelle terapeut. Sa at det føltes som om senene krympet. Han sa at det kunne de ikke, det var musklene, og i mitt tilfelle spesielt pga kulde og vind (men hvorfor tåler de ikke dette - det er jo det vesentlige). Anne Ma reagerer visst ikke så mye på vær som meg, hun har vel andre triggerfaktorer, så som stress? Joda, reagerer nok på det jeg også, men ingenting som været. Det er vel kanskje når en muskel har vært stiv og stram lenge nok at det lett kommer krampe i den?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-10-07, 00:53 #25
Jeg reagerer overhodet ikke på været når det kommer til dette. Heller ikke stess i normal forstand. Jeg stivner om jeg beveger meg for lite og om jeg beveger meg for mye. Det som er så vanskelig er at den grensen varierer alt etter dagsform...Anne Ma reagerer visst ikke så mye på vær som meg, hun har vel andre triggerfaktorer, så som stress? Joda, reagerer nok på det jeg også, men ingenting som været. Det er vel kanskje når en muskel har vært stiv og stram lenge nok at det lett kommer krampe i den?
Jeg har virkelig vurdert om det er kroppens måte å gi beskjed om at den ikke liker stivheten som gjør at jeg får kramper Men, bare en teori.. Eller hva Stina ;)Hilsen Anne Ma
-
11-10-07, 01:05 #26
Jo, vi er i alle fall like der med at både for lite og for mye aktivitet blir feil. Og trening som en var inne på tidligere... Hm.. jeg lå vel stort sett til sengs det siste halve året før jeg var på Skogli - og jeg ble bedre deroppe pga god behandling, vegetarkosthold, varmebehandling, massasje, tilpasset trening... så jeg er ikke enig i at man ikke skal trene i det hele tatt. Da blir jeg helt ødelagt, men det samme gjør jeg hvis jeg tar i litt for mye.. Forferdelig vanskelig balansegang, spesielt siden dagsformen kan variere litt, sånn som du er inne på.
Jeg tror man skal bevege seg så mye som man kan innenfor sine grenser. Det tror jeg også man skal selv om man har ME. Du merker om du tåler det eller ikke, eller hvor mye du tåler, men det kan nok ta lang tid med prøving og feiling. Klart alle kropper av godt av trim og trening i moderate former (bare altså man ikke blir veldig dårlig etterpå - så må man vente og forsøke igjen)."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-10-07, 16:29 #27
Har ikke kramper lenger atter at jeg begynte å spise glutenfritt. Kan komme tilbake hvis jeg ved feitagelse får i meg litt gluten, spesielt hvis jeg da også får noe diare.
-
11-10-07, 19:09 #28
Tror 100% på at trim er bra for meg.
Hilsen Anne Ma
Svar med sitat
Bokmerker