Viser søkeresultater 21 til 30 av 40
Tråd: Fryser, kremter......
-
26-09-07, 00:09 #21
Mine bein har bare blitt verre og verre, trass i årelang medisinering på Levaxin, så hva skal vi da tro, Anne Ma? At din kropp klarer å nyttiggjøre seg Levaxinen, mens min ikke gjør det? Kan jo være en forklaring. Og nei, ikke hjelper det på hevelser rundt øyne og i ansiktet eller andre steder heller...
Men også i natt tror jeg det er forskjell på vanlige ødemer og myxødem, men jeg vet ikke om jeg klarer å forklare hvorfor. Ødem oppfatter jeg som væskeansamling som ikke nødvendigvis gjør noe med huden din eller muligens fettfordeling. For jeg har virkelig problemer med fettfordelingen, slik som på bilde 3.
Når jeg klødde som besatt, før jeg begynte å "bade" i kremer, så klødde jeg vel aller mest foran på leggene og på underarmene og håndleddene, men også halsen og lårene og til sist overalt.
Selvfølgelig er det alvorlighetsgrader..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
26-09-07, 08:41 #22
Hei Stina

Ikke noe å lure på en gang det med Levaxinen. Det er jo mange som klarer å nyttegjøre seg av de syntetiske hormonene. Det er derfor 80-90% av de med lavt stoffskifte faktisk blir bra eller rimlig bra. Jeg har i hvertfall delvis bedring ;) Et utolig vanskelig og kompleks problemstilling akkurat det der. Men du har jo ikke så god virkning av hormonene og jeg lurer veldig på om du har thyreoidea hormon resistens...
Jeg tror vel at væskesamlinger pga av stoffskiftet er det samme men i forskjellige stadier. Begge går på at vi ikke klarer å skille ut det vi skal pga vårt lave stoffskifte.
Det bildet i linken din er jo av et veldig godt og ubehandlet myxødem. Hvem vet hva det ville utviklet seg til om vi ikke hadde hatt Levaxinen? Om det hadde seg slik at det var snakk om to forskjellige typer ødemer ville det vel bli beskrevet tydligere i litteraturen??Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
26-09-07, 09:02 #23
Kan du vise til den statistikken du refererer til som sier at 80-90% blir bra på Levaxin ?
Den tror jeg nemlig ikkenoe på - da må du isåfall overbevise meg.
Jeg vil heller si at INGEN blir bra på Levaxin - den holder deg ilive - du dauer ikke, men det er ikke langt ifra for mange.
Min erfaring når jeg treffer folk som opplyser om sin Levaxinbruk er at de som svarer at de har det bra - ikke har det når du spør nøye.
Noen bagatelliserer plager de har som andre setter høyere på plagelista.
Noen innrømmelser sitter laaangt inne. De vil ikke snakke om dem og de viser ofte nedstemmthet når jeg spør videre.
Inntil du klarer å overbevise meg om noe annet - så tror jeg "statistikken" mer er en slags legerykte oppstått av usikker grunn legene seg imellom. Kanskje oppstått i et selvforherligende hensikt. "vi er flinke vi" - deler ut piller og folk blir så bra så.
Slik "statistikk" er en ren fornærmelse - den bryter alle regler for statistikkføring !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-09-07, 09:53 #24
Hei! Her er en forklaring på disse to formene for vannansamlinger
Question: Four years ago I was diagnosed with fibromyalgia. This may seem petty but the most irritating problem associated with this disease is the tremendous swelling that I incur daily. For me, the swelling seems to worsen as the day goes on. Pants I put on in the morning do not fit me by the end of my work day. My legs and feet seem to be the most affected. I have gained weight, which I cannot lose. I exercise daily and have faithfully for 10 years. I am truly at my wits end. Can you offer any suggestions?
Dr. Lowe: Your complaints are not petty to me. If your swelling is a product of too little thyroid hormone regulation, it may only be the most obvious abnormality. Despite your normal thyroid test results (see part 2 below), your weight gain may be an effect of inadequate thyroid hormone regulation. And your swelling may be due to one of two other effects of the inadequacy.
One is what used to be termed "myxedema." This is swelling caused by an increase in water-binding molecules in the connective tissues. It results from inadequate thyroid hormone inhibition of the cells that produce the molecules. This occurs in some patients with hypothyroidism and others with thyroid hormone resistance. Awad in 1973, and Yaron and coworkers in 1997, provided research data that suggest some fibromyalgia patients have the connective tissue abnormality (increased hyaluronic acid) underlying myxedema. I have found myxedema in some fibromyalgia patients before treatment, and I've seen it disappear during their treatment with thyroid hormone. Skin and underlying tissues that are myxedematous do not "pit" when pressed into with a finger. If the tissue "pits," the swelling is more likely caused by fluid retention from another source. (Swelling of the wrist ligaments in hypothyroid patients can cause carpal tunnel syndrome.)
The other possible cause of swelling is an increase in the amount of fluid outside cells. This happens in the bodies of some patients who have deficient thyroid hormone regulation, and occurs because the blood vessels in the kidneys constrict in response to low blood pressure. The constriction of the vessels is water conserving. It reduces the amount of water lost to the urine and reabsorbs it into the circulation. The increased water in the blood helps prevent the blood pressure from further decreasing. Some of the fluid, however, is lost to the tissue spaces. This can result in swelling that may be distinguished by "pitting" when pressed into with a finger.
If either or both of these effects account for your swelling, they should disappear and cease occurring when you take a high enough dosage of the proper form of thyroid hormone.
Ha en fin dag alle sammen!
fra Lie
-
26-09-07, 10:06 #25
Han konkluderer vel med at med riktig medikering blir plager og symptomer bedre, og mener at nok dose av en thyroxinkilde som virker i kroppen må til.
Så mener jeg at om man har en slik plage, så må man først øke dosen av den thyroxinkilden man bruker. Det kan bare være at dosen er for lav - uansett hva du eller andre synes om blodverdiene dine.
Og hvis ikke det hjelper, eller man støter på andre symptomer - altså at dosen begrenses av andre symptomer - så må man få prøve en annen thyroxinkilde.
Det er nærliggende å tro at en biologisk kilde vil virke anderledes enn en syntetisk og jeg kan ikke begripe hvorfor man skal hindres i å forsøke ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-09-07, 15:56 #26
Siden noen brakte opp temaet fibromyalgi, vil jeg bare nevne at på cøliakiforumet (hvor mange tas levaxin ell. lign., forresten, det er en viss sammenheng) så kom dem inn på at noen regerer med hevelser på MSG. Noe annet som kan forekomme , er at maan mangler den probiotiske bakterien O.Formigenes som skal bryte ned oxalsyre og man da kan få for mye oxalsyre i tarmen samt i kroppen. Oxalsyren forstyrrer da metallstoffkiftet. ..... Men de forteller om dramatiske resultater når de kutter ned på oxalsyreholdige matvarer, og hevelsene og de vonde knutene forsvinner. Jeg har postet om det i alternativ-mappen med li tildiskusjonen.
Ikke alt trenger å være stoffskiftet alene.
en ting til om kløen: brennede kløen kan være Dermatitis Herpetiformis og eren variant av cøliaki. Det er noe sjeldent.
-
26-09-07, 17:02 #27
Lie

Interessant!!
n'Finn
Jeg er ikke her for å overbevise deg ;) Har ingen lyst til å gjøre et forsøk engang, men kjekt å diskutere med deg det synes jeg
Ã… si at INGEN blir bra på Levaxin er jo mye verre enn å sikte til enn at legebøker gir en % andel på 10%. Jeg kjenner folk mer Hypo som ikke har symptomer som hemmer dem. Men vis meg et voksent menneske som er helt frisk og lytefri. Det er ikke så mange av dem heller ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
26-09-07, 17:37 #28
Nå nevner du vel den aller verste soveputa av alle : mennesker som er friske har og så plager.
joda det har de nok - a v og t i l så.
Dette hører med blandt de mere forferdelige av alle argumenter som blir brukt av dem som ikke ønsker å gjøre noe eller som unnskyldning for en behandling som virker for dårlig.
Overbevise meg ? Det du sier er vel at du ikke kan vise meg statistikken som du refererer ?
Det trenger jeg ingen overbevisning om : Den finnes ikke !
Den er bare et tullete rykte - glem det !
Du skal vel ikke overbevise noen med annet en fakta ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-09-07, 19:43 #29
Vel jeg har ikke lest statesikk eller annet over de som ikke blir bra heller. Så gjerne begge deler er like ille?
Jeg tror ikke alt er soveputer!! Jeg kjenner som sagt mennesker som ikke har problemer med stoffskiftet sitt i sin hverdag. Mer kan ikke jeg si siden jeg ikke er inne i kroppene deres, men jeg stoler vel så pass på mennesker at de forteller sannheten. Hvis det var slik at ingen fikk hjelp av Levaxin, untatt ved å overleve, så tror jeg nok det ville være mange fler enn 5500 medlemmer i NTF av 100 000 som har stoffskifte sykdom. Selv tror jeg nok at det er folk med symptomer inne i den "statestikken", men å kategorisk si at INGEN blir bra, er ikke noe som klinger vel i mine ører. Sannsynligvis like dårlig som du liker at jeg sier at det sies at det er 80% prognose på å bli bra...Hilsen Anne Ma
-
26-09-07, 20:00 #30
Så det er en forening med 5500 friske mennesker dette da ?
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hyper og fryser.
Av jojo75 i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 16-05-08, 11:22
Svar med sitat

Bokmerker