Viser søkeresultater 21 til 29 av 29
Tråd: D-vitamin - normalværdi?
-
24-10-08, 19:02 #21
Re: D-vitaminer - bivirkninger?
Har ingenting med gluten å gjøre. Det er jo et protein.
Hvordan du og jeg og alle de andre som har lavt stoffskfte fikk det er det ingen som kan svare på. De har ikke kunskaper om det.
Men....
Man vet jo at D3 inngår direkte i flere prosesser i stoffskiftet.
Man vet jo også at når stoffskiftet er lavt så går alle prosesser langsommere - også dannelsen av D3 i huden.
Og da er man jo inne på " Den breda vägen" - den som går til H....
Før eller siden så vil den utilstrekkelige behandlingen vi mottar føre til for lite D3.
Dette vil man fra fagelig hold benekte - de tror fullt og fast på at når de rundhåndet deler ut Levaxin, så er vi å betrakte som friske mennesker.
Er vi ?
Våre helsemyndigheter har jo i en år-rekke anbefalt 5µg/dag. Det er visst akkurat nok til å holde Rakitten på armlengdes avstand.
Og det skal vi jo være såre fornøyd med ?
Jeg tror det var Nora som hadde funnet en studie hvor man skulle finne ut hvor mye D3 man måtte berike maten med til U-båtmanskap for å beholde sine D-verdier.
Det var 175µg/dag.
Så 50 er ikke noen kjempedose - det er en dose som de mer avantgarde TØR å forsøke å anbefale de som åpenbart har for lite.
Jeg tror de 50 er et slags kompromi, eller en slags dose de tør å strekke seg til uten at de risikerer at legelisensen ryker.
Flere mer frittalende jeg har lest anbefaler enda høyere doser.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-01-09, 12:54 #22
Sv: D-vitaminer - bivirkninger?
Jeg ble kvalm hver dag etter å ha tatt et multivitamintilskudd, men da jeg byttet til et annet merke gikk det over.
-
25-01-09, 13:07 #23
Jeg merket merkelige ting når jeg først begynte med D-vitamin også.
Kvalm og diverse annet.
Det gikk over etter et par uker eller sånn.
Halvannet år etterpå var mitt D-vitaminnivå steget til 57 namolmol per liter, så jeg må ha vært kjempelav når jeg begynte.
Ønskelig er minst 80 nanomol per liter, og helst 100.
nora
-
25-01-09, 16:42 #24
Jeg blir kvalm og uvel av multivtamintabletter som inneholder jod.
Jeg merker noen rare saker med D3 også, men ikke kvalme.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-01-09, 10:57 #25
Wow, jeg er overveldet
Må si jeg har lært mye av denne tråden om D-vitamin. Fikk ikke vite hvorfor, men da er det ikke for ingenting at jeg fikk utskrevet kun D-3 vitamin på resept av en flink lege på Balder. Jeg lå på 49 i verdiene og fikk beskjed om å starte med 4 tabl. på 1,000 IU i første omgang, i 14 dager , så skulle jeg gå over til 2 tabl. daglig.. Det er det jeg tar i dag. Egentlig har jeg ikke tatt det fast, for jeg har vært litt redd for overdosering, men etter å ha lest, så regulerer kroppen mye av dette selv da ? 
Etter at jeg sluttet med levaxin, har jeg jo merket fremgang med tanke på at halsen har blitt noe bedre enn den var. Det har kanskje noe med at jeg også har startet med D-3 ? Liker i alle fall å tro det. Har blitt dårlig av annet tilskudd med D-vitamin før. Ble svimmel, kvalm og generelt uvel da jeg tok høye doser, men har ikke merket det store ved disse som jeg tar nå
At ikke vanlige leger kan opplyse om dette med viktigheten av D-3 tilskudd??? Det gjør så mange ting ekstra tungvindt for oss pasienter !!!! Må jo finne ut av ALT selv såfrem til man ikke kommer til et unikum!Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
-
03-02-09, 22:13 #26
Hei Flower.
Innlegget ditt ble borte for meg, men bedre sent enn aldri.
Har du sluttet med Levaxin sier du ?
Kan du si noe med om hvorfor og hvordan og sånn ?
Kan det være fordi du tar D3 ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-02-09, 07:28 #27
Jeg tar 4 tabletter hver dag, disse er på 1000 IU. Den første tiden jeg tok de, ble jeg veldig kvalm, det samme skjer hvis jeg har ett opphold.
Flower; er det D-vitamin som har gjort at du har sluttet med Levaxin eller er det kanskje noe annet ?
-
10-02-09, 19:50 #28
Sv: Re: D-vitaminer - bivirkninger?
Jeg begynte på D3-vitamin for en uke siden. Tar nå 40-50 mikrogram hver dag. Jeg tror jeg føler meg bedre. Etter å ha lest til øyet ble stort og vått om D3, tror jeg vi skal ha ganske mye i oss før det blir farlig. Har ikke merket noe jeg tolker som bivirkninger.
Jeg skjønner at det er så mye JEG ike vet. Og så mye LEGENE ikke vet, og ikke informerer om!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-04-09, 21:05 #29
Denne har jeg ikke sett, sorry

Vel, jeg hadde store forhåpninger om at jeg skulle gå fri for Levaxin/medisiner for stoffskiftet, men nå vet jeg jammen ikke om jeg kan gå fri fra medisiner likevel. Fikk jo høre at jeg trolig hadde fått lavt stoffskifte pga. for tidlig overgangsalder og at jeg ikke skulle ha Levaxin likevel, og jeg følte meg virkelig bra i noen mnd etter jeg kuttet dem ut. Stemmeproblemene forsvant og stemmen var fin i en periode. Den forferdelige trøttheten jeg hadde ble også borte. Men den hadde sikkert noe med overgangsalderen også å gjøre. Men nå, de siste ukene er de mindre hyggelige symptomene kommet tilbake og det er ubehagelig å snakke og jeg går med nesten daglig hodepine. Ømhet over halsen som går opp i hodet og det blir hodepine ut av det. Forferdelig stive ledd, føles som de skal brekke om jeg har sitti i sammenkrøllet i so**** og skal opp og gå, hverking- spesielt i knærn og fryser som en isbader som har vært litt for lenge uti det kalde vannet.
Når jeg har hatt en slitsom arbeidsdag, er jeg "dømt" til å ligge på so**** (var visst ikke lov å skrive f-ordet, men jeg skulle bare skrive sofa-en ;-P).
Jeg går på D3 nå. 2 tabl. daglig og jeg har økt, men sent, fra å ha verdier på 49 til nå 63. 8 mnd har jeg gått på dem , nesten hver dag og det har gått så sent med å få meg opp i verdier.. Dét skjønner jeg egentlig ikke, men... Stoffskiftet tar all energi sikkert :S
Startet i første omgang på D3 x 4 (1000 IU pr. tabl.) for så å trappe ned til x2 tabl. daglig (2000 IU).
Jeg vet egentlig ikke hvor det ender. Legen min mener jeg bare kan "ta en pille" (Levaxin- den er jo så liiiten....), mens en jeg var hos på Balderklinikken mente jeg ikke trenger det, at stoffskifte påvirkes hele livet mer eller mindre og at det ikke var noe unormalt..
Hva skal jeg tro.. ?
Håper D3 gjør nytte på en eller annenn måte. Som å hjelpe kjertelen på et eller annet vis nå som jeg fremdeles ikke går på medisiner.. Lov å håpe...
Noen tanker ?
Thomas, jeg tror ikke D3 er beregnet for huden, det er flere ulike D-vitaminer, men D3 er direkte for kjertelen/stoffskiftet etter det jeg har skjønt.
D-vitamin kan overdoseres, den du tenker på for huden, mens D3 er ikke av den sorten, mener jeg å huske
eller er jeg på jorde nå ? (Utrolig dårlig forklart... :S)
Jeg tror denne linken http://www.super-smart.eu/article.pl...FREVzAodLCS9Qg forteller litt om de ulike i alle fall (:Sist endret av Flower; 15-04-09 kl 22:46
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
Lignende tråder
-
Litt om C-vitamin
Av i forumet C-vitaminSvar: 19Siste melding: 12-05-11, 10:42 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36