Viser søkeresultater 21 til 30 av 86
-
22-06-07, 13:54 #21
På noget som helst :-) Det var et af de desperate forsøg på dog at gøre et eller andet for at få det bedre.
Jeg havde hørt/læst, at det kunne være godt, når man har for lavt stofskifte, det var vist nok Carsten Vagn Hansen, der skrev det.
Prøvede et par måneder, mærkede ingen forskel.
Det bruges vist også ved søvnbesvær.
For mit eget vedkommende begynder jeg at tro, at jeg er nødt til at prøve med antidepressiv behandling, for jeg får det mere og mere elendigt.
Men det er en anden snak, dette er Stinas tråd.
Kærlig hilsen
Louise
-
22-06-07, 15:28 #22baremei Gjest
Jeg betaler 454,- for 100stk 60mg Armour på Vitusapoteket.
30mg koster nesten 400,-, det samme gjør 15mg.
Så der hvor man kan dele lønner deg så kjøpe sterkere.
Jeg bruker 2 3/4 grain, tar 1 stk. med 2 grain, og 1 1/2 med 1/2 grain, det skulle bli 60+30+15 = 105mg. +75mcg Levaxin.
Hvis jeg ikke surrer nå (og det er god mulighet for det, både over og under og midt i) tilsvarer det ca 125mcg med Levaxin (T4) og 10mcg med Litohyronin (T3).
-
22-06-07, 15:50 #23
Det danske fra Glostrup er altså billigere for 30 mg. Det har vel mindre t4 såvidt jeg vet men det skal stå på pakken.
-
22-06-07, 16:13 #24
Hm.
Jeg betaler 403,- for 100stk 2Grain (120mG) Armour - ogsaå på Vitus Apotek.
Men 5Grain Koster 1300,- så det blir dyrere pr. Grain.
Forstå det den som kan.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-06-07, 16:21 #25
Hei folkens!
Har ringt til legekontoret, har bedt om å få bestilt på registreringsfritak 60 milligrams for et år med et forbruk på ca 2 om dagen - visste jo ikke helt hva jeg kommer til å bruke, men da har jeg vel ei stund. Baserer meg jo også på et lite tilskudd av Levaxin, selvsagt etter å ha vurdert prøver og form etterhvert.
Jeg vet ikke hva 60 milligrams koster, men apoteket sa jo at 30 milligrams kostet 270 kr. Nesten samme som deg, heisann. Men baremei, da kan det kanskje se ut til Vitusapoteket er ekstra dyrt? Får du det ikke på registreringsfritak, men på resept fra Balder?
Kjære Louise
Ja, her er stedet for de forvirrede, det er sikkert. Og vi får masse god hjelp her, det er også sikkert. Og hyggelige folk er det jammen meg også her ;)
Melatonin - jeg har veldig store søvnproblemer og forsinket søvnfasesyndrom. Jeg merker heller ikke så veldig mye til Melatonin alene, men det hjelper meg til å bli bittelittegrann trøtt slik at jeg forstår litt at det er kvelden. Jeg tror ikke jeg sover bedre av det, men blir som sagt litt søvnig. Ja, jeg skal se om jeg kan få sendt en mail til Glostrup Apotek og høre hva Melatonin koster der, forstod det som om legen gjerne kunne skrive resept på det. Armour, 30 milligrams var jo billigere der i alle fall. Kanskje jeg etterhvert kan få begge deler derfra? Må ta det opp med legen etterhvert ;)
Frisør, ferie og nyt tøj - hvad er dog det for noget?
Når det gjelder "min" tråd, så bare glem det. Bare snakk om det du ønsker. Jeg legger bare ut det jeg selv vil også - vi kan da drøfte flere ting her. Så bare kom igjen! Men når det gjelder antidepressiv behandling, så er det mange av oss med lavt stoffskifte som reagerer veldig negativt på det, vi blir enda dårligere. Men det hjelper sikkert for noen, så bare prøv om du føler for det, bare vær litt obs. Ellers så kan visst mange bli dårligere de første ukene på antidepressiva - før de blir bedre, så det må du kanskje også belage deg på. 3-4 uker med forverring, før du evt blir bedre. Grøss - jeg er blitt så imot antidepressiva, kjenner jeg, alt stritter imot, men så har jeg da vel forsøkt 10 forskjellige med noen forferdelige bivirkninger. Så bare glem det, det hjelper jo for noen - de sier jo det, så da må det jo være sant! ;)
Forresten, Melatonin er visst også en kraftig antioksidant, så det er jo bra greier, men hvis man sover godt, så er det kanskje ikke nødvendig å innta det...?
baremei - tusen takk for ditt eksempel her, veldig fint for meg å se slikt når jeg skal vurdere hva jeg selv "burde" ta
Ja, n'Finn - merkelig med de prisene... Men da er det godt vi sammenligner. Vi har jo ikke akkurat penger å kaste vekk når man er langtidslammet, så vi får kjøpe der vi får beste pris. Kanskje vi t.o.m. kan prute litt hvis vi er flere som kjøper fra samme sted? 8)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-06-07, 19:39 #26baremei Gjest
Prisen påvirkes ikke av hva slags resept det er, og jo, jeg får på reg.fritak fra fastlegen.
Opprinnelig skrevet av Stina
Mulig jeg husker feil priser, for jeg tok en ringerunde for et par år siden, og det var Vitus som var billigst da. Prisene har ikke steget siden da heller, så jeg husker sikkert feil.
Dette er jo noe jeg MÃ… ha, så jeg bare betaler og er glad til så lenge det funker. Og det gjør det jo, det kan alle rundt meg se.
Og i dag har jeg avlagt en sånn fancy data-eksamen etter tre dager med intens input. Svaret tar en stund, men jeg tror det gikk bra. I det minste like bra som for de fire andre. Så hjernen fungerer, til og med. Og DET er ikke lite, bare det!
-
23-06-07, 08:54 #27
Det blir dyrere jo sterkere de er, men når de kan deles så varer de jo lengre, så dagsprisen for medisiner blir lavere. Fra 7500 pr år til rundt 14-1500, det er penger å spare!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
23-06-07, 09:47 #28
Hvis prisen ikke påvirkes av type resept, så er det mulig du husker feil da, baremei, siden heisann og jeg hadde ca samme pris på 30 milligrams. Men husk at legen min sa at apoteken tok 25% - det kan ha vært ca 25%, det vet ikke jeg, men det kan da i så fall forklare litt ulike priser.
Heisann ;)
Med det n'Finn forteller, så stemmer ikke helt det med at jo sterkere de, jo dyrere blir de, men jeg vet jo ikke, for jeg har jo ingen egen erfaring her...
Baremei
Betaler også gladelig, for alt som er nødvendig, bare jeg hadde hatt pengene til det. Det er når penger ikke finnes, eller i alle fall bare penger til noe av det man trenger, man må vurdere nøye hva man skal gjøre.
Høres bra ut med eksamen og at hjernen fungerer. Hadde bare det fungert igjen hos meg, så hadde det vært et utrolig fremskritt, for den var tidligere mitt største aktivum - t.o.m. mange år inn i alle de forferdelige symptomene, selv om jeg etterhvert bare kunne kjøre på 1/2 maskin og mindre. Var alltid en av de beste i klassen og ble kalt et geni, nok mye i spøk da. Følte meg ikke særlig glup, men etter mange år med de uttalelsene, så skjønte jeg at jeg ikke var komplett idiot i alle fall - men det er mer enn hva jeg kan si nå
Likevel, det er nok de forferdelige smertene jeg ønsker meg først bedre av - nettene er rene h...., har så vondt over alt, kan ikke ligge mange minuttene i samme stilling, må snu og snu meg - t.o.m. i natt med 3 ulike sovemedisiner. Og temperaturintoleransen - for den er jo indirekte skyld i mange av smertene, får bl.a. alltid en forferdelig hodepine med en gang temperaturen kommer over 20 grader. Og det forstår jeg ikke, for om vinteren må jeg ha minst 25 grader i stua, og kan fryse forferdelig likevel. Jeg er så gal som det kan gå an å få blitt! Og det er jeg så lei av ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
23-06-07, 10:51 #29
på de neste jeg skal ha, aner ikke styrke enda, husker ikke, så trenger jeg bare å ta 1-1,5 pr dag, og da skal de vare i 66 dager, og de koster kr 450 ca pr boks.
de jeg tar nå koster kr 250 for 100 stk og varer i 13 dager, tar 7 stk pr dag.
sånn jeg har regnet det ut da blir det billigere.
gudskjelov!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
24-06-07, 11:31 #30
Stina skrev:
Så bare kom igjen! Men når det gjelder antidepressiv behandling, så er det mange av oss med lavt stoffskifte som reagerer veldig negativt på det, vi blir enda dårligere. Men det hjelper sikkert for noen, så bare prøv om du føler for det, bare vær litt obs. Ellers så kan visst mange bli dårligere de første ukene på antidepressiva - før de blir bedre, så det må du kanskje også belage deg på. 3-4 uker med forverring, før du evt blir bedre. Grøss - jeg er blitt så imot antidepressiva, kjenner jeg, alt stritter imot, men så har jeg da vel forsøkt 10 forskjellige med noen forferdelige bivirkninger. Så bare glem det, det hjelper jo for noen - de sier jo det, så da må det jo være sant!
Kære Stina.
Tak for dit svar. Jeg har læst, at vi stofskiftepatienter kan blive dårligere med antidepressiv behandling. Jeg er også klar over, at man i dette forum ikke er positiv overfor den form for behandling, hvad jeg heller ikke selv er. Men jeg kan simpelt hen ikke komme op af det sorte hul, så nu er jeg altså startet behandling, og kan sandelig godt mærke nogle bivirkninger, der vil noget! Men jeg har besluttet mig for at holde ud og se, om jeg får en eller anden positiv virkning, så jeg igen kan finde kræfter til at kæmpe.
Jeg er glad for dit konstruktive svar, har lige læst det en ekstra gang, og du skriver jo, at symptomerne kan forværres i starten.
Mon der findes nogen, der trods alt har positive erfaringer??
Mange hilsener
Louise
[/quote]
Lignende tråder
-
Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 05-01-08, 14:50 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-09-06, 12:26
Svar med sitat
Bokmerker