Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
Tråd: Nytt liv med Levaxin?
-
04-02-08, 17:19 #21
Det er en leverfunksjonsprøve. Kan være mange årsaker til at den er noe forhøyet. Vet ikke om hypothyreose kan påvirke leveren, men det kan sikkert noen andre her si noe om. Noen medikamenter kan gi litt høye leverfunksjonsverdier, f.eks Paracetamol brukt regelmessig i noen tid, dessuten kan alkoholinntak gi slike utslag på prøver. En Annen årsak er f.eks gallestensanfall. Din prøve er ikke dramatisk forhøyet, men det er kanskje lurt å få den sjekket igjen om et par uker
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
07-02-08, 16:09 #22
har for en uke siden ca. begynt med Liothyronin. Har nettopp begynt i ny jobb og har igrunnen grudd meg litt for jeg må lære så mye nytt. Har vært trøtt og sliten med konsentrasjonsproblemer. I dag synes jeg at jeg tar til meg læring ganske fort og føler meg skarp. Det er lenge siden det. Skal se det hjelper på aktivitetsnivået etterhvert også.
Gitte
-
21-02-08, 19:19 #23
har gått 3-4 uker på liothyronin (10mg). Bruker 100mg levaxin i tillegg. Jeg føler meg frisk!!
Det er så utrolig deilig!! Kan selvfølgelig også ha noe å gjøre med at jobbsituasjonen min har forandret seg fra dårlig til veldig bra.
En ting jeg ikke skjønner helt ennå er at man anbefaler T4 og T3 i øvre halvdel. Min T4 er lav 13,6. T4 omgjøres til T3. Hvorfor er det så viktig å ta tilskudd av T4 når en kan få kjapp tilgang til T3 gjennom Liothyronin?
-
23-03-08, 16:25 #24
Jeg påvist denne sykdommen for 1 år siden. Begynte på 25 mg og er nå oppe i 100 mg. Har i tillegg begynt med Liothyronin. Har god effekt av dette. Jeg trente mye, i tillegg som jeg flyttet og opplevde stor stressbelastning på jobb i forkant av at jeg endelig fikk påvist sykdommen. Da hadde jeg på tross av høyt aktivitetsnivå gått opp mange kilo. I alle de siste årene etter at jeg har fått barn har jeg ikke greid å komme i god form på tross av innsats og mye trening. Det virker som om jeg kom til et visst nivå for så å stagnere og bli i dårligere form. Etter oppstart av Levaksin har jeg gått ytterligere opp i vekt. Slanking nytter ikke. Har nå også helt tilfeldig på min forespørsel fått påvist insulinresistens. Ã… slanke seg med dette er som å kjøre med brekket på. Har begynt på metformin som skal hjelpe til med dette. Så nå krysser jeg fingrene samtidig som jeg skal være uten sukker og hvitt mel. Tenker også å fortsette med Larkarbo.
2-3 kilo opp er de færreste som går opp iallefall her i dette forumet. Hårreisende at dette er slått fast fra legehold!
Gitte
Lignende tråder
-
Jeg har akkurat fått påvist lav stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 06-01-08, 12:10 -
Nytt tema ?
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 10-08-07, 17:47 -
Nytt år, nye muligheter!!
Av Maia i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 08-01-07, 21:39 -
Nytt forum:
Av kris i forumet Nyttige linkerSvar: 2Siste melding: 19-04-06, 22:41
Svar med sitat