Side 3 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 127
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er rett og slett for jævlig det du opplever Sonja.
    Og du har selvfølgelig helt rett i diner anførsler !

Sånne typer burde vi som er pasienter og dermed er offer for henvisningssystemet ha en mulighet for å verne oss mot. Vi vet jo ikke hva vi går til når vi flyr rundt med papiret i handa og spiller etter de regler som kvitfrakkdynastiet har lagt for oss.
    Kanskje må man ta til motmele for å få en endring ?

Hva med vår egen liste ? En svart og en kvit ?
    Kanskje ikke det er lov ? De gutta der vet jo å ordne seg !
    Kanskje er det lov hvis det bare er for en engere krets ?
    Feks blant medlemmer ?

Bare løse tanker.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Huff, for en lege

Men ang øyelege. Det er nok pga diabetes. De sjekker netthinnen og blodgjennomstrømningen dit. Det er VELDIG viktig. Min mor har nemlig blitt blind på begge øynene pga diabetes og alt for dårlig oppfølging av lege. Kan føre til netthinneløsning og man blir faktisk blind "over natten". Grusomt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

Huff og Huff.
    Leste gjennom innlegget ditt og må si at jeg ble sjokkert. Etter å ha lest og følgt med på forumet og gjennom mine egen opplevelser, ser det dessverre ut som at det finnes mange slike leger :( . Syntes du har en sunn og fornuftig tankegang angående vekt og kropp, så la ikke ikke slike leger få " ta knekken på deg" .

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Hum... gi meg navnet på den endokrinologen, så skal jeg kjempe meg til en henvisning til han, og prøver han på meg så biter jeg hodet av han (jeg er normalt ikke veldig voldlig, men dette var for jævlig!).

Jeg blir helt oppgitt når jeg hører og leser eller opplever slike situasjoner selv.
    Har også opplevd å forlate legekontoret med tårer i øynene, og kjempedepressjon i en uke etterpå. Men jeg har bestemt meg, blir jeg avvist av en lege på den måten du har blitt behandlet Sonja, da biter jeg tilbake. Og da er det med tårer av sinne!

Fysj, jeg blir så sint på dine vegne!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard

Dette var ille. Slikt skulle ingen trenge å oppleve.
    Når du vet at det du gjør er det beste for deg selv, så gi blaffen i hva han måtte mene om det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Nei, dette var noe av det verste jeg har hørt om når det gjelder arrogante leger altså!

Kan bare ikke begripe at leger kan være så frekke, jeg ble nesten på gråten når jeg leste dette. Huffameg.

Jeg håper du treffer på noen virkelige behandlere som lytter til deg og dine behov snart.

hilsen Anita
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg blir kjempesint på dine vegne når jeg leser dette. Denne legen burde drevet med forskning eller noe annet administrativt hvor han ikke hadde kontakt med pasienter. Ellers så burde han blitt pasient selv. :twisted:

Denne legen hørtes ut som om han var tykk i hodet. En slankeoperasjon er en stor operasjon og absollutt noe en må ville selv 100 %.

Dessuten så kom du jo ikke til ham for å få kostholdsveiledning og snakke om vekten din heller. Ikke alle som passer til yrket sitt nei. :evil:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Stakkars deg, Sonja, for en utrolig ufin behandling du har vært utsatt for!

Kanskje vi burde ha noen med oss av og til når vi skal til lege og spesialist? Men det er jo ikke akkurat lett, for de fleste arbeider jo på den tiden. Hva hvis man er medlem i NTF - kan noen der går med oss? Eller kan vi slå oss sammen med andre i lignende situasjon for å være med hverandre? Ikke så lett sikkert å få til....

Ja, du bør jo gå til øyenlege da, det ser jeg.

n'Finn - jeg så ei side fra UK hvor de listet opp vennligsinnede endokrionolger, tror jeg det var, og det er mulig det var endokriologer (evt leger), som var positive til Armour. Hvis jeg husker riktig, så hadde noen da bedt om å bli strøket fra denne websiden - ja, da var det nok i forbindelse med Armour - de ville vel ikke at det skulle være åpent kjent for andre leger at de stilte seg positive til Armour. Hva med NTF - de har ikke noen slik liste da? Ellers kan jo ingen forby oss å lage si slik liste til internt bruk, i alle fall. Det er vel heller ikke ulovlig å lage ei slik webside, men jeg er ikke sikker på det.

Men Sonja, hva med å gå tilbake til neste time, men ha noen med deg - som vitne! Og til å forhåpentligvis få ham til å beherske seg noe mer? Håper i alle fall du vil bli møtt med større respekt fremover!
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard Re: Var hos endokrinolog forleden :-(

Dette var grusomt Sonja! Skulle ønske du hadde sluppet den fæle opplevelsen. Legestanden ligger tynt an her i gården. (Ja, jeg vet at det finnes noen flinke leger, men jeg har ennå ikke møtt noen av de). Jeg har også dårlige erfaringer og skal ta tak i det når tåka har lettet litt mer. Har lyst å studere helselovene og se hvilke muligheter vi har til å klage når vi ikke blir skikkelig behandlet. Vet at det eneste som nytter i slike saker, er å være superformell. Dersom man fremmer en skriftlig klage har man krav på at den blir behandlet.

Bestillingen til endokrinologen var at han skulle se på medisinene du tar og se om det skulle gjøres endringer i fht stoffskiftet og diabetes. Dette ble ikke gjort! Du fikk en "vare" du ikke hadde bedt om og så måtte du attpåtil betale i dyre dommer for den!?

Flere har skrevet at Aker sykehus er dyktige på behandling av stoffskiftesykdommer, har du mulighet til å blir henvist dit av din lege?

Ønsker deg alt godt kjære Sonja!
    Klem fra Joni

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Blir kjempeforbannet på dine vegne!!!

Men det er dessverre mange slike spesialister rundtomkring. Har selv forlatt både endoer og kardiologer i sinne pga respektløs behandling.

Vurdert å kontakte pasientombudet?
    Det gjorde jeg. :evil:
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Side 3 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  2. Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-06, 17:29
  3. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 21:18
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 07:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 10:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn