Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 36
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er jo enklere å få speed enn armour. Det blir ansett som verre å være utagerende enn innagerende ?
    Vi er ikke til bry sålenge vi holder kjeft ?
    Og bare så det er sagt - jeg vil jo absolutt ikke mene noe om rittalinbruk ! Jeg mener bare at alle som trenger en medisin bør få den.

Jeg tror egentlig ikke det har med vekta å gjøre, jeg gikk jo ned ganske fort så det begynner å bli lenge siden.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

er det lettere å komme ned på machvekt når man går må Armour aldså?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg gikk lett ned i vekt da jeg begynte på Armour, men så ble jeg hyper og da gikk det litt opp igjen. Kan nok variere fra person til person.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg gikk ned i to omganger kan en vel si. En få uker etter at jeg begynte med Armour, og en etter et år da jeg hadde kommet opp i dose. Og da var jeg helt nede på matchvekta. Så gikk det et partre kilo opp - og de er der enda. Og det er like vanskelig å få bort dem som det vel er på alle tenker jeg.

Jeg vil absolutt advare mot å tenke seg Armour som et slankemiddel eller en måte å gå ned i vekt på. Det er det ikke - grunnen til å gå over til Armour må være at Levaxinen ikke virker.
    Om Levaxinen virker så virker sikkert ikke Armour noe bedre - vil jeg tro.
    Om Levaxinen ikke virker merkes på symptomer og morgentemperatur.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

jepp, håper alle som tenker på å starte med armour merker seg n'finns siste avsnitt.

Det er dyrt og upraktisk å gå på armour, og man bør gi levaxin en god sjanse før man eventuelt kan fastslå at den ikke gjør det den skal, og først da bør man sette i gang arbeidet for å få prøve armour.

Selv gikk jeg på levaxin 1,5 år før jeg startet på armour.

Ps. Det er jo en kjent sak at det i enkelte miljø røykes marijhuana for å dempe enkelte sykdommer og revmatiske plager. http://www.gaianett.no/bing/helse8.htm

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

kremt!
    jeg vurderer ikke å bytte på grunn av det nei, men det hadde jo vært en utrolig deilig bivirkning da... selv om jeg vet at mange har det verre enn meg når det gjelder fedme, er 17 kg for mye ganske tungt å bære på og sliter på min allerde skadde rygg og slitne knær.

hva mener du med å måle morgentemperatur for å se om levaxinen virker n'finn?
    kan du utdype det litt nermere?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Vi mener at du med det samme du våkner måler temperaturen i baken gjennom en hel uke, og regner ut gjennomsnittstemperaturen dersom den varierer. Har du lav temperatur, forteller det noe om basalstoffskiftet ditt, og da kan det være at du må øke thyroxindosen, eller at du benytter feil thyroxinsort.

..og angående vekt, det å få en ok forbrenning og miste overflødige kilo skal ikke være en bivirkning! Det skal være en naturlig del av de tiltak som iverksettes/den thoroxintype som benyttes for å få et for lavt stoffskifte opp å gå igjen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    ..og angående vekt, det å få en ok forbrenning og miste overflødige kilo skal ikke være en bivirkning! Det skal være en naturlig del av de tiltak som iverksettes/den thoroxintype som benyttes for å få et for lavt stoffskifte opp å gå igjen.
    joda i teorien så....
    nå har jeg slitt med en bmi på mellom 30 og 40 i 10 år og har flere ganger gjort skikelige forsøk på å gjøre noe med dette problemet. det hjelper jo ikke en dritt! :evil:
    for å si det enkelt så hater jeg kroppen min og hva denne forb... sykdommen gjør med meg. jeg har ikke akseptert det, kommer nok ikke til å gjøre det heller, blir bare mer deprimert og får stadig dårligere selvtilltt pga min dårlige mestring av denne sykdommen.

har egentlig mistet troen på at jeg noensinne vil ha det greitt igjen. er blitt så vant til å ha det jæ... at jeg ikke aner hvordan det er å være !normal". aner ikke hva som er symptomer og hva som er "hverdagsplager" som andre også sliter med... alle har noe ikke sannt?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

hm... en ting til... hvor skal tempen ligge da? hvordan vet jeg at den er for lav?
    jeg har ikke 37 grader som normalttemp... heller noe sånnt som 36 eller noe...
    er faktisk veldig sylk om jeg har 38 i feber...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kremting kan være tegn på at du har myxødem på stemmebånd da Lissa
    Om natta skrus jo noe av det som produserer varme av og hjernen styrer kroppen på nødbluss - eller basalstoffskiftet da, som er det eneste som fremdeles tusler og går - Aktivitetsnivået på dette skal være så høyt at kroppstemperaturen blir tett oppunder 37.
    Er den lavere er det fordi cellene i kroppen ikke får nok T3.
    T3 trenger inn i cellene og åpner for oxygetilgangen.
    En kropp som fungerer får 80% av sin T3 fra omdanning fra T4, og 20 % fra kjertelen.
    Er kjertelen defekt må all T3 komme fra omdanningen (de-jodinaseprosessen). Det betyr at kroppen må tilføres et høyere T4-nivå enn den hadde da kjertelen var i orden.
    Som igjen betyr at TSH blir lavere enn det den var når det var iorden.

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn