Viser søkeresultater 21 til 30 av 34
Tråd: Magnesium
-
09-09-10, 16:16 #21
Sv: Magnesium
Jeg fikk nylig målt min S-Magnesium - og den lå på det samme som for ca 1,5 år siden (0,77 hvis jeg husker rett nå).
Iht til Furst så er dette innenfor normalområdet.
Jeg fikk også tatt en hårmineralanalyse for ca 1,5 år siden -
den konkluderte bl.a med at selv om magnesium egentlig lå høyere enn hva som ble ansett for det rette;
så var balansen ift kalsium slik at det alikevel ble anbefalt å ta tilskudd av magnesium.
Å finne balansen er jo litt av et puslespill - og hvordan skal man få målt da..
Bør vi forresten ha høyt nivå av magnesium når via har lavt stoffskifte..?Sist endret av Kevlin; 09-09-10 kl 17:22 Begrunnelse: Tilleggspørsmål
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
22-11-11, 22:02 #22
Er det vanlig å ha lav Magnesium når man har lavt stoffskifte?
Er det bare å ta mg tabletter? Ikke skadelig?Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
23-11-11, 07:41 #23
Legen min sier at jeg uten fare kan ta inntil 1200 mg magnesium hver dag. Men ofte glemmer jeg å ta det, og som regel tar jeg 4-800 mg. Anisa skrev ett eller annet sted om hvilke magnesiumtyper som var best
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-11-11, 08:39 #24
-
23-11-11, 08:42 #25
Jeg tenker det er vanlig å være lav på veldig mye når man har gått lenge med ubehandlet / underbehandlet lavt stoffskifte
men det er vel greit å få det målt for å se hvordan din ubalanse ser ut.
I 2008 (eller 2009..) betalte jeg for en hårprøveanalyse og fikk noen uker senere en rapport på ca 10 sider tilbake.
Bl.a var alle mineraler målt og også beskrevet hvordan de sto i forhold til sine "repektive" - f.eks magnesium vs kalsium.
Dette er forøvrig det eneste stedet jeg har fått svart på hvitt at binyrene mine sliter -
analysen ble foretatt i USA, men rapporten jeg "fikk" er på godt norsk.
Leste forrige dagen her inne på Sonjas om magnesium og at de som har magnesiummangel har veldig kraftig
refleks i kneet - men dessverre så klarer jeg ikke å finne tilbake til den...
Kanskje du finner noe nyttig her:
pssst: rexxy69 hadde blingset, og skrevet feil et sted - dvs kalium istedenfor kalsium (jeg har rettet det her ved å legge inn en fet s slik at kalium blir kalsium
).
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
23-11-11, 08:47 #26
-
23-11-11, 09:21 #27
Ingvild, det er lurt å samarbeide med legen. Ikke alle leger kjenner til at vi kan ligge lavt på alt mulig, de tror at når du får Levaxin, så er alt greit. Sannsynligvis har de ikke lært om at stoffskiftet også påvirker opptak i tarm. Det er jo logisk, men selv om mange har en lang utdannelse, er det ikke sikkert at de er gode i å trekke logisk slutninger.
I denne tråden står det om symptomer blant annet
Anemi (iblant macrocyttær), ev samtidigperisiøs anemi, jernmangel,. Endret hemostase, forstyrret trombocyttfunksjonDårlig evne til å ta opp næring i tarmen
Dårligere evne til å ta opp jern i tarmenDet er ikke uvanlig vi vi opplærer legene våre....Vitamin B 12 - mangel
Be om å få en grundig statussjekk på vitaminer og mineraler og forklar hvorfor.
Ikke glem selen, som er viktig i omdannelsen av T4 til T3......
Husk også at mange leger mener at om du ligger nederst i normalområdet på ett eller annet, så er det ok. Men det kan hende at du har det mye bedre med en B12 i øvre grense. Og det er jo det vi jakter på, å ha det mye bedre. Jeg blir så lei av å ha det litt ok, men ikke optimalt, som de fleste andre....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-11-11, 09:47 #28
Ja, jeg har tatt blodprøve hos legen som viser lav magnesiun.
Men ikke fått beskjed om å begynne med tabl.
Skal be om en sjekk av mineraler neste gang.
Jeg ser at det skal være et riktig forhold mellom kalsium og magnesium. Så tenkte begynne med magnesiumtilskudd men da må jeg og ta kalsiumtilskudd da? Hvor mye av hver, ser av linken at det anbefales likt forhold.Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
23-11-11, 12:02 #29
Tok en hårprøve for 2 år siden og da var magnesium skyhøyt. Det er galt begge veier og symptomer er de samme. Måtte da øke flere andre vitaminer for å få det ned og så tilslutt var de balansert slik at koppen kunne nyttegjøre seg av de tilskudd som jeg tok videre. Dette ble gjort av en allmenlege og han hadde erfaring med mange stoffkiftepasienter fra sin praksis.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
23-11-11, 15:16 #30
Hvis man mangler både magnesium og calcium, kan det være smart at bruge denne http://www.biosym.dk/index.php?optio...eoform&lang=da Det er nemlig et blandingsprodukt, og det calcium, der er brugt, er mestendels af en type, der er let at optage.
Jeg tager sådan en en gang imellem men altid med ekstra magnesium til. Har vist ikke så meget brug for calcium...
Bruger denne magnesium: http://www.naturoghelse.dk/shop/magn...sen-3387p.html men er også begyndt at tage lidt af denne: http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=597&bid=5 (pulver-udgave)
Og begyndte i går at eksperimentere med denne, der kun er til udvortes brug: http://www.iherb.com/Life-Flo-Health...-ml/33840?at=0
Magnesium er et spændende mineral. Læs om det hos bl.a. vitamindoktor.dk:
http://www.vitamindoktor.com/cm78/
Nielsigne
Lignende tråder
-
Kjempe reaksjon etter jeg tok Magnesium !!!!
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 3Siste melding: 16-04-07, 19:18

Svar med sitat

Bokmerker