Side 3 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 51
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    drammen
    Meldinger
    60

Standard

hei brits...
    Du spurte om hvordan jeg føler meg om dagen...

Kjenner igjen mye av min form fra tiden før jeg beg på neo.m.
    Jeg har skjelvinger,hetetokter og føler meg sliten hele tiden..
    Det å huske hva jeg gjorde i går eller forige dagen krever konsentrasjon...føler at jeg kun er tilstedet mange ganger.Har store problemer med å henge med i samtaler.Virker som jeg ikke klarer å feste meg ved ting som blir sagt..
    Disse plagene er nok ikke så sterke nå som før jeg beg på neo-m men kjenner de igjen...Ã… jeg vet det kommer fine dager igjen hvor jeg føler meg bra...

Mener dere at denne TRASprøven må tas for å konstantere Graves?
    Sitter her med papirene fra røntgeninnstituttet hvor ultralyden ble tatt...der står det diagnoes Graves...Hvordan har de da kommet frem til dette..?
    Har time til fastlege på onsdag å har mange spørsmål å stille...
    Ha en vidre fin dag alle sammen....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Jeg vokter meg vel for å påstå noe som helst da jeg ikke er medisinsk utdannet,men av alt jeg har lest så trodde jeg at tilstedeværelsen av antistoffene Tras er det som indikerer Graves.

Lav TSH og høy FT4 forteller at stoffskiftet er høyt, men hvis man i tillegg har antistoffene Tras så har man den auto-immune sykdommen Graves.

Stoffskiftet kan være høyt av andre årsaker enn Graves.

Hvis jeg tar feil, så håper jeg at noen korrigerer meg.

Spør legen hvilke prøver ( han mener) som må tas for å diagnostisere Graves.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av benita
    hei brits...
    Du spurte om hvordan jeg føler meg om dagen...

Kjenner igjen mye av min form fra tiden før jeg beg på neo.m.
    Jeg har skjelvinger,hetetokter og føler meg sliten hele tiden..
    Det å huske hva jeg gjorde i går eller forige dagen krever konsentrasjon...føler at jeg kun er tilstedet mange ganger.Har store problemer med å henge med i samtaler.Virker som jeg ikke klarer å feste meg ved ting som blir sagt..
    dette..?
    Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen som du gir, men i stedet for å være tilstede så føler jeg meg mer som å være litt på siden eller utenfor det som skjer. Kjenner du den følelsen?

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    drammen
    Meldinger
    60

Standard

Er nok det jeg mener...
    Er tilstede i situasjonen men det følge med å være en del av omgivelsene er vansklig til tider.ikke fordi jeg ikke er intressert men klarer bare ikke å følge med...om mulighten er tilstede trekker jeg meg vekk.det er nok det værste...Er normalt en veldig sosial person som trives i andres selskap...

Men godt ikke hver dag er slik...Noen dager er verre enn andre..

Nå tror jeg at det er på tide med en gulvvask her...har vært så "slapp og tiltaksløs" i det siste ..det syns ser jeg...
    Ha en fin søndag alle sammen...

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

hei på deg benita.regner ikke med at du har fått prøvesvarene ennå,ikke jeg heller,mei I MORGEN tenker jeg.er spendt som en liten unge,for jeg var i så dårlig form da jeg tok prøvene,men regner med at det bare er TPO som er mer forhøyet.h er i barneparken med w idag,de har med seg kaninunger.han er så flink.det er JEG som skulle gjort de tingene vet du,men jeg har sovet.
    vet du hvorfor man får :søtkikkhar det m stpffskiftet å gjøre?igår trøkkte jeg i meg 6 båtis og to andre iser,etterpå ble jeg redd for å bli syk av det faktisk,føler meg som hun i hotell cæsar med bulemi..he he.men jeg kaster det ikke opp igjen da.he he
    har lest at betablokkere kan gi søthunger.noen andre med samme erfaring?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    drammen
    Meldinger
    60

Standard

Hei dere...
    Kommer fra time hos legen å nye prøveresultater.prøvde å få en forklaring men det var ikke lett....
    Kan dere hjelpe meg kanskje...?
    Fritt T 3 : 3,8 (avik)
    Thyroxin Fri : 18
    Tsh-reseptorer 1,8 (avvik)
    TSH,THYR.STI : 0,59 (avvik)

Han så at kjertlen hadde hovnet ytterligere opp og har bestilt time til ny ultralyd...

BENITA....

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei Benitasøs.
    Hva med antistoffene og TRAS?

Jeg skjønner heller ikke at Fritt T3 hos deg på 3,8 er avik, for min på 3,9 i mai var normal. Ref:2,3-5,7.

Jeg har fortsatt ikke fått svar på prøver, skal ringe imorgen.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Benita,
    Hva er referanseområdet for prøvene dine? Jeg skjønner heller ikke helt....

I morgen er det min tur hos legen. Like spent hver gang på prøveresultatene. Håper at TSH er steget ellers kommer han til å true med radioaktiv behandling igjen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei brits.

Jeg har fått svarene på prøvene mine nå, kan du gi meg noen nyttige kommentarer?

ref mine

B 12 200-650 - 254

TPO o-60 - 293

T3 3,8

T4 8-20 - 17

TSH res(TRAS) - positiv 3,1

ASAT 13-37 - 10

TSH 0,20-45 - 0,26

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Sandra

B 12 200-650 - 254

TPO o-60 - 293

T3 3,8

T4 8-20 - 17

TSH res(TRAS) - positiv 3,1

ASAT 13-37 - 10

TSH 0,20-45 - 0,26
    Du bør få opp B 12 nivået ditt. Gjerne B 12 sprøyter (sier de her inne ;) ) Dette kan gi samme symptomer som ved stoffskifte problemer.

Jeg vet ikke om du har en diagnose eller ikke (er litt "fjern" for tiden). Går du på medisiner for høyt stoffskifte???

ASAT tror jeg ikke du bør bry deg om om det ikke fortsetter å ligge utenfor ref. Jeg er ikke hjemme hos meg selv og kan ikke finne frem alle linkene mine, og føler meg lettere hadikappet pga det. Så dette blir et halvveis svar desverre. Men gjerne vi kan komme tilbake til det siden om ikke Brits kan gi det et meget bedre svar ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 3 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. "Erklært" frisk
    Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 17-10-08, 23:47
  2. Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-07, 13:16

Bokmerker

Regler for innlegg