Viser søkeresultater 21 til 30 av 77
Tråd: Dagens lille slanketips
-
23-06-06, 22:23 #21
Spinning er bra for fettforbrenning!
Men hvem i alle dager orker det?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
23-06-06, 22:53 #22
Jeg! Spinner i vei. Lemper sykkelen på altanen. Gevinst: frisk luft - hvis naboen IKKE griller vel å merke. Fettforbrenning? Tja. Om man har forbrenning i utgangspunktet da - vil jeg tro.
All trim får jo opp tempen noe, så vi burde vel være i aktivitet 24 timer i døgnet...phuu..
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-06-06, 22:59 #23
Burde nok det. Men dessverre henger det litt igjen psykisk av at jeg er vant til å måtte fly fort som søren på do, så jeg føler meg noe tryggere når jeg er i nærheten av steder med sånt tilgjengelig. Har ikke akkurat så lyst til å fly med dorull i sekken heller...
Opprinnelig skrevet av Stina
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
23-06-06, 23:08 #24
Nei, det skjønner jeg godt, Sonja. Er vel blitt litt bortskjemt på dette, vi har et nydelig friluftsområde her vi bor, og for en del år siden satte de opp mange nye utedoer, t.o.m. tilrettelagt for handicappede. Du har ikke et område i nærheten med do tilgjengelig? Eller så får du fly så langt at det kun er elgen som ser deg. ;) Eller så får du komme og besøke meg ei gang, så skal vi nok få luftet deg litt!
Ja, Yvette, det undrer meg ikke - at du spinner i vei ;) Og all trim vil jo hjelpe, også på oss med treg forbrenning. Sitter vi bare i sofaen (som jeg gjør det meste av tiden
), så forbrenner vi jo ingenting.
Husk: Mange bekker små, gjør stor å
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
23-06-06, 23:19 #25
Uansett hvor syke vi er tror jeg vil trening gjøre oss godt, hvis vi trener riktig og tar hensyn til helsa. Om en ikke har fettforbrenninga i orden, så regner jeg likevel med at en bygger muskler ved trening, og det er jo positivt.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Selv om jeg kanskje ikke har gått så mye ned i vekt, så har jeg i alle fall mer muskler nå enn før! Merker det så utrolig godt, særlig på ryggen. Trener mye mageøvelser på jobben, og det har jeg igjen for!
Jeg som stadig hadde smerter i rygg og hofter, jeg er nå så å si smertefri! Jeg har også blitt mye mer rak i ryggen, jeg som stadig fikk kjeft av mora mi før fordi jeg gikk så krokete, kan vel si jeg hadde ganske så lutet holdning. Nå tar jeg meg selv stadig i å stå oppreist med hendene på hoftene og rett i ryggen og hodet høyt hevet. Er ikke overlegen, altså...
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
23-06-06, 23:29 #26
Jeg driver å revurderer mine daglige sysler - etter at jeg ble pensjonist. Jeg har mine trimøkter nesten hver dag, og disse kan være fra 1 - 2 timer. Det er det vanlige. Men hva gjør jeg ellers? Sitter foran pc MANGE timer i døgnet.
Blir det noe kaloriforbruk av sånt da dere? Neppe - selv om jeg blir frustrert over alt jeg ikke får til. Slike sorte skyer øker også tempen vil jeg tro da? Noe iallefall.
Så nå har jeg tenkt at jeg bør rive meg løs litt mer fra denne maskina, og kanskje gå noen rolige turer i tillegg til den vanlige trimmen? Sånn trim:
o.l. hater jeg. Trenger hushjelp.
Gøy med disse giffene!
Men poenget med innlegget er altså: Greier jeg å gjøre noe for å forandre mitt daglige aktivitetsnivå. Turer i naturen er et HOT tips Stina. Jeg har også naturen rett utfor stuedøra. Burde benytte meg av det i langt større grad. Kanskje jeg også skal gå til butikken med ryggsekk i stedet for å kjøre? Som Sonja. Hmmm...nye tanker satt i sving her. :idea:
Alle monner drar
*riste meg selv litt*
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
23-06-06, 23:38 #27
Synes du ser rett så rank og fresk ut på den avateren din jeg Sonja!
Opprinnelig skrevet av sonja
Den gjenspeiler vel den du er? Fantastisk flott dame er du! Så det er BRA du står oppreist "med hendene på hoftene og rett i ryggen og hodet høyt hevet"! Det har du all grunn til.
Så er det lov å være litt "overlegen og blærete" da - bare det er på en snill måte selvsagt.
-
26-06-06, 22:57 #28
Bygg muskler!
Muskler spiser fett!
-
26-06-06, 23:14 #29
Spis løk!
(Hvis da ikke dette er skadelig for stoffskiftet, det må ekspertene her inne i så fall svare på.)
Løk er veldig sunt, spesielt rød løk.
Løk har et høyt fiberinnhold.
Har du forsøkt å bake løk? Det er veldig godt. Baking fremhever løkens naturlige sødme.
Du kan bake hele løken med skallet på, eller du kan skjære løken i to og skjære vekk endene og krydre her.
Baketiden avhenger av størrelsen på løken, men ca 40-60 min. ved 200 grader.
Løken kan brukes som tilbehør til nesten alle slags retter.
Si ifra hvis det var noe godt da
-
27-06-06, 20:13 #30
Hei Stina.
Jeg syns bakt løk blir litt søtt. Men når jeg lager spyd med løk, paprika og tomat så syns jeg att det er kjempegodt. Det blir jo på samme måten bare i en mindre skala, men jeg syns det blir en helt annen smak.
prøver å lage det hver dag faktisk, pust og pes for kokkelering det er på kjøkkenet mitt omdagen!!!
, men det blir godt da!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24 -
LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 30-09-06, 22:11
Svar med sitat
Bokmerker