Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 30 av 30
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for tips cathrin. Har vært hos gynekolog for ikke så lenge siden. Ble da undersøkt og regner med at han ville ha sett den. Heter det ikke ultralyd-undersøkelse det også da? Han kikket da vitterlig på en monitor...om jeg ikke husker feil. Skal ringe i morgen og dobbeltsjekke dette. Jeg husker ingenting for tiden.

Litt sprøtt å innrømme det, men jeg er faktisk mer engstelig for manglende morgentemp og vektøkning enn en cyste, men det burde kanskje være omvendt. Sikkert derfor jeg har fjernet dette fra harddisken i hjerna. Har altfor mye jobb med å styre hypo`en. Huff da!

Stina - kom med noen bevingede ord er du snill. Du er så flink med Lilja.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard Min egen ultralyd erfaring...

Jeg fikk tatt ultralyd her i Nederland. Og legen som gjorde det sa umiddelbart at jeg hadde en betennelse i kjertelen. Hva slags det kunne han ikke si på stående fot. Det måtte de se nærmere på.

Legen min fikk svarene, men han var syk. Hans stedfortredere sa at jeg ikke behøvde noe hjelp, selv om ultralyden var veldig klar. Og Anti-TPO var bra positiv (altså jeg hadde anti-bodies).

Når jeg fikk meg ny lege, tok jeg med alle undersøkelser og prøvesvar til han. Han sa det var ikke tvil om at jeg hadde Hashimoto.

(Leger i Nederland er ikke annerledes enn i Norge... og det er til å bli virkelig lei av).

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

hvist du har betennelse i kjertelen så er den svart.husker første gang jeg var på haukeland,så fikk jeg se bilder ,ble litt redd siden kjertelen var svart,trodde det var siden jeg røyker.men legen sa det var betennelsen. skriver litt rotete,men er så svimmel har hatt det noen uker,hadde lavt b 12.,men fikk først resept av legen når jeg sa det har jeg hatt før. sist jeg var til legen nevnte jeg jeg er svimmel ,nyser ,snufsen,iritert i øynene,lurte på om jeg kunne ha alergi,legen sa jeg skulle få resept ,prøve å se om det hjalp.ingen blodprøver.noen som vet om bivirkinger på triobe? kan det vere svimmelhet
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Javel?? Så da har jeg/har jeg hatt Hashimotos uten å vite det altså? Har som sagt ikke Anti-TPO. Viser bare 11. Betyr det at jeg har hatt høye antistoffer FØR hypothyreosen ble konstatert???

Og hva kan jeg vente meg da? At betennelsen er der, eller kankomme tilbake? Og hvordan merker man det?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Du har vel både pollenallergi og B-12-mangel.
    datter hadde b-12 under referanseområdet og var svimmel.
    Det fins ikke bivirkninger å Trio-be annet en hvis du er aller giskmot noen av tisetningsstoffene.
    Jeg tar allergismedisin pluss homeopatisk pollen (hjelper bra det og)
    man får loratadin (allergimedisin) og lignende på blå resept uten nen problemer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kan godt være, Yvette.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk nora. Jeg skal følge med på prøver. Bør jeg ta denne TRAS? Aldri tatt den. Skal til lege den 22. mai. Har tenkt å mase - primært om prøver av hormonnivåer. Vanlig stoffskifteprøver tar jeg en uke i forkant. Da pleier de å krysse av for ferritin og B12 uten noe "bråk".

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har bare tatt TRAS en eller to ganger. Vet ikke hva jeg skal si.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Den er grei grei nora. Jeg får sjekke litt ut. Mye å gruble på når det gjelder prøvetaking...

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

du kan jo prøve å få de til å ta alle stoffskifteprøver,når det gjelder betebnelsen så kan den brenne ut,det kan ta noen måndeder.jeg har vel hat det i 10 år som jeg vet.... :o :o :o
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. brystkreft og kuler i kjertelen
    Av skaye i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 30-10-06, 09:01
  2. Knuter i kjertelen.
    Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-06-06, 08:55
  3. Hva betyr dette ?
    Av gjest i forumet Blodprøver