Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 34

Tråd: B12

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Takk Yvette

Vet du om de selger dem på helsekost i Sverige?? Mine foreldre bor der ser du
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tegnet du trengte skulle vel aldri være µ - som betyr en milliontedel eller micro ?
    Det får du bla. når du holder Ctrl og Alt -tastene nede samtidig, og trykker på M-en.
    Flittig i bruk den gymnastikken der.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Min datter som jobber på en institusjon for rusmisbrukere forteller at absolutt alle som kommer inn på avrusning blir gitt B12 injeksjoner hver dag - jeg tror det var i en uke. Og de mener å se at dette hjelper de godt.
    Hos legen i går var hun (legen) helt krystallklar på at B12 injeksjoner for ME pasienter (slik det er anbefalt i brosjyren fra ME foreningen) med normale verdier ikke var gunstig...
    Hmmm... ikke til å bli klok på ...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Hei igjen
    Magen min ser ut til å ha problemer med Kalsium opptak også, for dette har jeg fått CalciChew fra legen. Denne må du tygge til den er i små biter (ikke noe problem, fordi den er veldig søt). Dette gjør det enklere for spytt og mage å ta til seg Kalsiumet.
    Jeg brukte det en god stund, frem til legen sa jeg måtte ta en pause. For mye er heller ikke bra!

Ps. problemet med CalciChew er at den er reseptpålagt (i alle fall her i nederland)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Takk for hjelpen Siwcath. Jeg får snakke med legen om dem neste gang jeg skal dit.

n'Finn: Ja det var det jeg trengte, men det står ikke makert på tastaturet mitt
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Det er ikke noe problem å bestille fra VitaViva som det ble linket til her tidligere i tråden. Bare pass på å holde deg innen tre måneders forbruk, for det er kvantumet du har lov til å bestille av legemidler fra EØS-land.
    http://www.legemiddelverket.no/template ... 18547.aspx

Når det gjelder B12-mangel (eller rettere for lavt nivå) kan jeg legge til at man også kan få problemer med å holde på urin og avføring pga nerveskader. Sistnevnte har jeg hatt problemer med i årevis og jeg har tolket det som diare. Jeg skal ikke legge ut så mye om dette her. Kan bare nevne at jeg i fjor på denne tiden hadde store problemer med magen over mange uker, og etter at jeg fikk B12 i sprøyter, så var problemet vekk.

Jeg synes det er tungvint å holde på med disse sprøytene (og ikke minst dyrt) så jeg bestiller også B12 som sugetabletter fra VitaViva og har det kjempebra på dem. Tar dem slett ikke hver dag, så ett glass med hundre tabletter holder i opptil et halvt år for meg. Jeg legger en tablett under tunga når jeg kjenner det begynner å rumle i magen, og få minutter senere er problemet borte.

Det er mange av oss som ikke har nytte av vanlige svelgetabletter med B12, for særlig ved autoimmun sykdom er det mange som ikke produserer nok av intrisic factor. Dette er et stoff som produseres i magesekken og som trengs for at kroppen skal kunne ta ut B12 fra amten i tarmene. Sugetabletter derimot går via spyttet og slimhinnene i munnen og ut i blodbanen.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Ikke nødvendig å ta de hver dag? Hvor ofte da Sonja. Jeg har ikke hatt disse problemene du nevner. Begynte bare å ta B12 fordi nivået var lavt. Er det bortkastet egentlig å ta hver dag? Går de rett igjennom uten å gjøre nytte for seg?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Det står ingenting om det på det glasset jeg tar fra nå. Men på det jeg har stående her og som jeg ikke har tatt opp ennå, der står det at tablettene kan tas hver 2. eller 3. dag. Dette gjelder altså sugetabletter og ikke vanlige tabletter.
    De jeg har nå tar jeg ved behov, (merker når jeg er ustø eller ved tegn på magetrøbbel), eller når jeg vet jeg skal noe og ikke vil ha magetrøbbel. Blir ca annenhver dag.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei

Vet noen av dere om det er mulig å kjøpe dem over disk i Sverige (spurte tidliger, prøver igjen ;) )??

Hvis det hjelper på mage problemer er det i hvertfall verdt å prøve, for jeg har mye løs mage...
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Jeg kjenner dessverre ikke til om de selges over disk i Sverige. Men prøv å lete opp websidene til helsekostbutikker i Sverige og send en mail med spørsmål til dem. De kan sikkert svare deg på det!

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn