Viser søkeresultater 21 til 30 av 34
Tråd: Merker etter strømpene
-
18-04-06, 09:46 #21
Hei Leya!
Jeg går hos Omdal, og han er veldig positiv til Armour har jeg inntrykk av.
Hvem er det du går til?
-
18-04-06, 12:40 #22
Jeg går til Stensløkken. Hun holder igjen hele tiden føler jeg og skal se ann utviklingen av insulinresistensen. Jeg har klart å få ned verdiene til godt innenfor verdiene, men allikevel holder hun tilbake.... Skal dit til mandag igjen og har tenkt til å spørre igjen om armour da, så får jeg se hva damen sier.
Hmmm, nå kræsjer vi vist tråden litt - UNNSKYLD !
-
18-04-06, 13:19 #23
Jeg har forresten dype søkk etter sokkene mine nå... Sitter her på jobben og måtte bare sjekke hvordan beina var, nå som vi er inne på det
-
18-04-06, 14:37 #24
hei alle sammen igjen!!!
holdt på å få helt panikk jeg når jeg oppdaget at forumet hadde vært nede, men ser nå til min store lettelse at nesten alle er back in bisniss.
puhhhhhhh
jeg for min del ahr hatt mye vann i kroppen til tider.
det kommer når jeg har vært dårlig en stund.(FEILDOSERT)
min vekt går også opp og ned som en jo jo.....den ene uka går jeg opp 2 kg og den andre er jeg plutselig 3,5 kg lettere. har utstyrt emg med forskjellig størelser klær jeg.......
går på vanndrivende på det værste, men takk for tips om lymfe drenasje og ikke minst det at kroppen sparer på vannet som den trenger......det gir jo en forklaring på hvorfor ingenting skjer enkelte dager når ejg tar vanndrivende.
soneterapi virker for min del - "hjemme soneterapi"...bare stå å tråkk på dørstokken en stund eller andre ujevne underlag....så odner kropen opp selv etterhvert. bedre enn dyre behandlinger!!!!!!
S
-
18-04-06, 17:15 #25
Her er en gammel artikkel om huden og myxødem i www.thyroidhistory.net
http://www.thyroidhistory.net/thyroidhi ... p?artid=83Author: HENNING ANDERSEN, M.D.
Date Published: 01-Jan-1955
Publication: Journal Clinical Endocrinology 15:459-468, 1955
Title: HISTOPATHOLOGIC EXAMINATION OF THE SKIN IN THE DIAGNOSIS OF MYXEDEMA IN CHILDREN
Category: diagnosing
Keywords: MYXEDEMA, ANDERSEN, skin, mucin, dermal, connective, tissue, hypothyroidism, children, hyaluronic acid, mast cells, mucinous, gland, skin, intelligence, skin biopsy
Text: 1955 HISTOPATHOLOGIC EXAMINATION OF THE SKIN IN THE DIAGNOSIS OF MYXEDEMA IN CHILDREN HENNING ANDERSEN, M.D., GUSTAV ASBOE-HANSEN, M.D. AND FLEMMING QUAADE, M.D. Children's Endocrine Clinic, Dronning Louises Børnehospital, and the Connective Tissue Research Laboratory, University Institute of Medical Anatomy, Copenhagen, Denmark Journal Clinical Endocrinology 15:459-468, 1955
p459
FOR years it has been known that hypothyroidism may be associated with an accumulation of a mucinous substance in the dermal connective tissue.
p460
Since hyaluronic acid has a marked capacity to bind water (Ropes et al.(13)), its accumulation in the tissues explains the large water content. These alterations in the connective tissue are not signs of degeneration, but of lively cellular activity, and the condition is reversible.
Myxedematous connective tissue shows accumulations of mast cells, partly in a perivascular position and partly free in the tissue. Several investigations indicate that these cells are the origin of hyaluronic acid in the mesenchymal tissues. Chemical and histochemical studies have shown that they contain a mucopolysaccharide and that they are the only type of cell in the connective tissue containing this substance.
....Pathologic accumulations of mucinous substances in the connective tissue occur when the function of the pituitary is increased in relation to the thyroid gland. This state is in most cases a result of reduced inhibition, due to a reduced production of thyroxine from the thyroid gland. The thyrotropic hormone is known to act directly on the connective tissue, without the intermediary of the thyroid gland.
p462
CLINICAL MATERIAL
The series comprised 99 children, ranging in age from 3 months to 15 years, from various children's hospitals and out-patient departments in Copenhagen. A distinction was made between the following three groups:
1. Definite clinical signs f hypothyroidism (26 children). As we felt that it was essential to define a group of children in whom the diagnosis of hypothyroidism was beyond doubt, this group includes only patients who fulfilled the ordinary criteria of thyroid hypofunction and who exhibited nothing of any relevance which could contradict the diagnosis. Particular stress was laid on the following signs: stunted growth, retarded osseous development and dentition, epiphyseal dysgenesis, the appearance of the skin, the temperature and moisture of the skin, typical facies, bodily proportions and appearance on the whole, bradycardia, low pulse pressure, constipation, subnormal temperature, increased sensitivity to cold, sluggish mentality and low intelligence. All the children were observed in the hospital for long periods and all gave a convincing response to the administration of thyroidin.
2. Suspected hypothyroidism (21 children). In these children a definite diagnosis could not be made on the basis of the foregoing criteria. The clinical data in this group are given in Table 1.
3. No signs of thyroid hypofunction (52 children).
p463
....DISCUSSION
It is possible that the following factors may have caused the negative result of the histologic examination in nearly half the children with definite clinical signs of hypothyroidism:
1. Failure to withdraw thyroidin therapy in children treated in outpatient departments. The children whose mothers admitted such failure were excluded.
2. Thyroidin may have been withheld for too brief a period. According to our latest experience, the histologic changes may take up to six weeks to re-appear, especially following overdosage of thyroidin.
3. Provided increased metachromasia and accumulation of mast cells in the skin are results of the action of thyrotropic hormone - as indicated by many findings - a negative result of histologic examination must be expected in cases of pituitary insufficiency. As there was no possibility of examining the patients by determining thyroidal I131 uptake, serum protein-bound iodine concentration, or the blood level of thyrotropic hormone, we did not feel justified in distinguishing between pituitary and thyrogenic hypothyroidism.
CONCLUSION
The histologic findings on examination of a skin biopsy specimen were positive in more than half the children with unmistakable clinical hypothyroidism, whereas they were negative in children without a reduction in thyroid function. In a group of 21 children with doubtful hypothyroidism,
p 467
the findings were positive in 8. When compared with previous reports on hypothyroidism in adults, our results warrant the following conclusions:
1. A skin biopsy specimen which shows the foregoing characteristic changes appears to afford a reliable diagnostic criterion for hypothyroidism, provided certain local dermal changes can be ruled out.
2. Negative skin biopsy findings do not exclude hypothyroidism.
SUMMARY
The histologic structure of the dermal connective tissue in hypothyroidism is described, with special reference to the ground substance, mast cells, fibrillar structure, vessel walls, and epidermis, as well as the action of the thyrotropic hormone on these tissue elements.
Histologic examination is evaluated as a diagnostic test of hypothyroidism, and the technique is described.
By this method 99 infants and children were examined. The results were as follows:
In 15 of 26 patients with definite clinical hypothyroidism the skin biopsies showed changes in the epithelial and connective tissue structures of the skin. In 8 of 21 patients suspected of hypothyroidism skin biopsies showed similar findings. A control group of 52 euthyroid children had normal skin.
In all patients with a pathologic condition of the skin, the changes disappeared during administration of thyroidin, and could be reproduced by its withdrawal.
The possible causes of negative results in hypothyroidism are discussed.
The method is a simple and handy aid in the diagnosis of hypothyroidism, especially in children. Positive findings seem to indicate hypothyroidism; negative findings do not exclude it.
-
18-04-06, 17:39 #26
Man visste jo noe i 55 da altså.
Tar meg den friheten å lime inn en "gapahukoversettelse" fra tranexp.com Som man ser - ikke helt perfekt, men den iherdige kan jo konsultere originalen i tvilstilfeller.
forfatteren HENNING ANDERSEN , M.D. Dato Offentliggjort : 01- Jan -1955 forlagsartikkel Journal Klinisk Endocrinology 15459:-468, 1955 tittel HISTOPATHOLOGIC EKSAMEN AV Huden INNE DET DIAGNOSIS AV MYXEDEMA INNE Barn kategorien diagnosing nøkkelord MYXEDEMA ANDERSEN , hud mucin dermal , forbinde tissue hypothyroidism , barn hyaluronic syren , kontroll celler mucinous , kjortelen , hud intelligence , hud biopsy tekst HISTOPATHOLOGIC EKSAMEN AV Huden INNE DET DIAGNOSIS AV MYXEDEMA INNE BARN HENNING ANDERSEN GUSTAV ASBOE HANSEN , M.D. OG FLEMMING QUAADE , M.D. Barns Endocrine Klinikk Dronning Louises Brnehospital , og det Forbinde Tissue Forskning Laboratorium , Universitet Off av Legeundersøkelse Anatomi , København , Danmark Journal Klinisk Endocrinology 15459:-468, 1955 p459 FOR år den har blitt kjent det hypothyroidism kanskje være forbundet med en samling av en mucinous substans inne det dermal forbinde tissue. p460 Siden hyaluronic syren har en fair behandlingskapasitet å knipe vann ( bardun et al.13()), dens samling inne det tissues forklarer det stor vann innhold. Disse omleggingene inne det forbinde tissue er ikke underskriver av utarte , bortsett fra av levende cellular aktivitet , og betingelsen er omstillbar. Myxedematous forbinde tissue viser samlingene av kontroll celler , delvis inne en perivascular holdning og delvis ledig inne det tissue. Adskillige undersøkelsene gi uttrykk for det disse celler er opprinnelsen av hyaluronic syren inne det mesenchymal tissues. Kjemikalie og histochemical studier ha vist det de inneholde en mucopolysaccharide og det de er det bare type av cellen inne det forbinde tissue inneholder denne substans. Patologisk samlingene av mucinous substans inne det forbinde tissue finnes når funksjonen av det pituitary er forhøyet i relasjon til skjoldbruskkjertelen. Denne begrunne er i de fleste tilfeller en resultere av nedsatte hemningen , på grunn av en nedsatte produksjon av thyroxine fra skjoldbruskkjertelen. Det thyrotropic hormon er kjent å gjerning direkte på forbinde tissue , uten det mellomledd av skjoldbruskkjertelen. p462 KLINISK Materiale Seriene danne 99 barn , oppstiller inne alderen fra 3 måneder å 15 år , fra forskjellige barns gjestfrihet og ut - pasient avdelinger inne København. EN atskillelse var fremstilt imellom det fulgte tre holdene : 1. Avgjort klinisk underskriver f hypothyroidism (26 barn ). Idet vi filt det den var vesentlige å definere en gruppe av barn inne hvem det diagnosis av hypothyroidism var over tvilen , denne gruppe inkluderer bare pasienter hvem honorere det alminnelig kriterier av thyroid hypofunction og hvem forevise ikke noe av alle relevansen hvilke kunne motsi det diagnosis. Detalj trykk var i opplag på fulgte underskriver : svimeslå oppblomstringen , sinke benaktig utviklingen og dentition epiphyseal dysgenesis , fremkomsten av huden , temperaturen og fuktighet av huden , typisk facies , fysisk prosentandel og opptreden i det store og hele bradycardia , lav impuls trykk , hard mage subnormal temperatur , forhøyet følsomheten å kulden , dorsk mentalitet og lav intelligence. Alle barn var iakttatt inne det gjestfrihet i lang tid perioder og alle ga en overbevisende svaret å administrasjonen av thyroidin. 2. Har mistanke om hypothyroidism (21 barn ). Inne disse barn en avgjort diagnosis kunne ikke finne sted på basis av det foregående kriterier. Det klinisk data i denne gruppe er gitt inne Bord 1. 3. Nei underskriver av thyroid hypofunction (52 barn ). p463 Diskusjonen Det er en mulig det det fulgte faktorene kanskje ha forårsaket det negativ resultere av det vevlærer eksamen inne nær halv barnene med avgjort klinisk underskriver av hypothyroidism : 1. Dårlig å trekke tilbake thyroidin terapi inne barn behandlet inne outpatient avdelinger. Barnene hvis mødrene opptatt slik dårlig var utelukket. 2. Thyroidin kanskje ha blitt holde tilbake for også informere en periode. Alt etter våre nyest erfaring , det vevlærer endre kanskje ta opp å seks uker å re - komme , særlig fulgte overdosage av thyroidin. 3. Forsynt forhøyet metachromasia og samling av kontroll celler inne huden er resultater av gjerningen av thyrotropic hormon idet angitt av mange resultatene en negativ resultere av vevlærer eksamen må være ventet inne sakene av pituitary mangelfull. Idet der var nei mulighet av undersøkelsen pasientene av avgjør thyroidal uptake serum protein - hopp joden konsentrasjonen , eller blodet plan flate av thyrotropic hormon , vi gjordet det ikke stemning berettiget inne skjelne imellom pituitary og thyrogenic hypothyroidism. Slutningen Det vevlærer resultatene opp på eksamen av en hud biopsy eksemplar var positiv inne mer enn halv barnene med umiskjennelig klinisk hypothyroidism , mens derimot de var negativ inne barn uten en reduksjon i thyroid funksjonen. Inne en gruppe av 21 barn med tvilsom hypothyroidism , pencen 467 resultatene var positiv inne 8. Når sammenlignet med foregående meddeler opp på hypothyroidism inne voksen , våre resultater arrestordre det fulgte konklusjonene : 1. EN hud biopsy eksemplar hvilke viser det foregående karakteristikken endre fremgår å by en pålitelig diagnostic kriteriumet for hypothyroidism , forsynt bestemt innenbys dermal endre kan beherske ut. 2. Negativ hud biopsy resultatene ikke utelukke hypothyroidism. Resymé Det vevlærer struktur av det dermal forbinde tissue inne hypothyroidism er beskrevet , med særlig henblikk på terrenget substans , kontroll celler fibrillar struktur , fartøy vegger , og epidermis , likeledes idet gjerningen av det thyrotropic hormon opp på disse tissue component. Vevlærer eksamen er vurdert som diagnostic test av hypothyroidism , og teknikken er beskrevet. Hermed metoden 99 barn og barn var besiktiget. Det resultater var som følger : Inne 15 av 26 pasienter med avgjort klinisk hypothyroidism huden biopsies viste endre inne det epithelial og forbinde tissue strukturer av huden. Inne 8 av 21 pasienter har mistanke om av hypothyroidism hud biopsies viste lignende resultatene. EN administrere gruppe av euthyroid barn fikk normal hud. Inne alle pasienter med en patologisk forfatning av huden , forandringene forsvant i løpet av administrasjon av thyroidin , og det kan tenkes reprodusert av dens tilbaketrekking. Det mulig anledninger av negativ resultater inne hypothyroidism er omtalt. Metoden er en enkel og hendig hjelp inne det diagnosis av hypothyroidism , særlig inne barn. Positiv resultatene gjøre inntrykk av å være gi uttrykk for hypothyroidism ; negativ resultatene ikke utelukke den.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-04-06, 17:57 #27
Jeg synes de var slemme som brukte små barn til eksperimenter.
Det er interessant at de ikke kunne måle en eneste blodprøve enda de visste om hormoenen og TSH.
De gikk etter symptomer og medisinen var thyroidin.
http://www.merck.de/servlet/PB/menu/1354920/index.html
http://www.merck.de/servlet/PB/menu/1354910/index.html
http://66.249.93.104/search?q=cache:fjM ... =clnk&cd=8
-
18-04-06, 20:17 #28
Jøss, det var jo historien det. Visste ikke sikkert hvilken av kjerteldelene som var brukbar, så dem brukte alt samma for å være sikker.
Enkel oppskrift på pilla der da. "Haf ænd haf" leire og pulver, pluss en dæsj vanilje. Men han funka.
Merka meg at dem hadde laga en salve av pulveret og lanolin og det hjalp når de smurte på Myxødem hud. Sånntno hakke vi idag.
Den siste der var litt kryptisk. Er det enzymer ? Litt tilbakeholdne med innholdsfortegnelsen der, og det kolliderer ganske med min hunger etter å vite hva jeg putter i hue.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-04-06, 20:24 #29
Det siste var noe kryptisk om thyroidin. man trodde lenge det var det aktive stoffet i kjetelekstrakten (inntil noen ekstraherte levothyroxin. T3 ble funnet mye senere)
-
18-04-06, 21:42 #30
Hei cathrin :-)
Det finnes forskjellige urte-teer som virker vanndrivende. Kjerringrokk og løvetann i hvertfall. Du kan spørre på apoteket eller helsekosten. Kan være verd et forsøk
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 10-10-07, 18:02 -
Hvor fort merker man virkning på levothyroksin?
Av såga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 09-08-07, 13:40 -
En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 22-05-05, 17:24
Svar med sitat
Bokmerker